Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gratis montør? (Telenor)

Anbefalte innlegg

Ja.

I dag fikk jeg min adsl-pakke fra telenor. Men så enkelt var det ikke. OK, alt har vært bra med telenor til idag, rask levering m.m. Men så sitter ISDN-ledningen fast i boksen(mamma og pappa skal ha isdn i tillegg). Og da er det ikke så lett å koble til adsl'en. Tør ikke gå ut på noen drastiske forsøk, dette må telenor fikse. Så jeg snakket med dem. Montør, sa de.

Men jeg visste ikke at jeg hadde en "gammel" ISDN boks, så jeg vil IKKE betale for ekstra montør.

Så det jeg lurte på, til dere som har opplevd samme problemet(ja jeg vet det er mange av dere, jeg brukte DENNE), får man gratis montør til å fikse denne lille "tele-tabben" til telenor. Hvis ikke kan dere bare gjette hvem som ligger og vrir seg på gulvet i telenor-leiren i morgen.

Så alt jeg vil er at Telenor/bravida fikser dette gratis, og så blir det klapp på hodet og sjokolade...

"There is never a genious without a teacher of madness" - Sokrates

My HW Spec's

[ Denne Melding var redigert av: Jakob på 2002-12-01 17:16 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare si en ting i denne sammenheng. Mange folk tror Telenor = Bravida, det stemmer overhodet ikke. Bravida er et privat selskap/konsern som tar oppdrag fra Telenor, Nextgentel, Smartcall, Bluecom, Catchcom osv. (Gjelder telesiden av Bravida) Selv om Telenor eier 46 % av Bravida betyr ikke det at Telenor = Bravida. Som telelærling i Bravida har jeg opplevd folk som skylder på Bravida når det er Telenor, Nextgentel osv. sin feil. Ville bare prøve å informere folk om forskjellen mellom Telenor og Bravida :smile:

PS Bravida, Telnett osv. er en entrepenører, mens Telenor, Nextgentel osv. er leverandører.

Bravida driver også med IKT, Elektro,Rør,Ventilasjon og inteligente hus. Telesiden er bare en del av Bravida.

Håper ikke dette fovirret dere.

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-30 23:32, skrev Jakob:

Men jeg visste ikke at jeg hadde en "gammel" ISDN boks, så jeg vil IKKE betale for ekstra montør.

Ærlig talt så er vel dette en av de tingene du som kunde _MÅ_ sjekke når du bestiller en GDS-pakke.

Kejnner du noen med RJ-tang så er det de to kontaktene i mitten som skal brukes.

Lenke til kommentar

Saken er at jeg ikke skal gjøre det selv, det er det pappa som skal gjøre. Og han "tør" ikke gjøre det selv, er redd for at noe galt skal skje. Så jeg lurte bare på om man fikk gratis montør.

Zuul: Ja jeg vet at bravida ikke er det samme som telenor, men de jobber jo ganske på tvers av hverandre da.

"There is never a genious without a teacher of madness" - Sokrates

My HW Spec's

[ Denne Melding var redigert av: Jakob på 2002-12-01 08:50 ]

Lenke til kommentar

... og hva er det verste som kan skje? Jo, at dere må bestille montør fordi det var noe som gikk galt.

Hils fatter'n og si at hvis han klarer å vanne blomstene og skifte til vinterdekk på bilen selv, klarer han dette også...

Det som er hele poenget med GDS, er at den ligger en tusenlapp under pakken med montør. Da bør du sjekke at det virkelig er GDS, hvis ikke forsvinner hele poenget.

Det blir som å bestille en bil uten aircondition, og så finner du ut at det er så varmt at du virkelig trenger AC. Så går du hen til bilsjappa og forlanger gratis AC for ingen fortalte deg at det var så varmt ute...

Lenke til kommentar

Jeg var i samme situasjon som deg da jeg fikk min gjør det selv pakke. Jeg ringte Telenor, de viste ikke i det hele tatt hva jeg snakket om. Så jeg gikk ut, kjøpte ekstra TP-kabler og koblet selv ved å tvinne minikabel-mot-minikabel. Det er ikke FOR vanskelig, men du må holde orden på en del. Og det fungerer flotters om du gjør det ordentlig. Jeg har 1mbit ADSL og ligger på den hastigheten jeg skal, og ISDN-telefonen fungerer fint og.

Dere kan jo prøve dere også? Det tar nok lengre tid, men da slipper du montør. Og angående å ha sjekket det opp før man bestiller, vel, man får aldri vite noe om at man må ha plugger overalt, man får bare vite at ADSL gjør-det-selv-pakken er for kunder som har tid til å selv montere ADSL.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-01 09:45, skrev kjello2:

Jeg var i samme situasjon som deg da jeg fikk min gjør det selv pakke. Jeg ringte Telenor, de viste ikke i det hele tatt hva jeg snakket om. Så jeg gikk ut, kjøpte ekstra TP-kabler og koblet selv ved å tvinne minikabel-mot-minikabel. Det er ikke FOR vanskelig, men du må holde orden på en del. Og det fungerer flotters om du gjør det ordentlig. Jeg har 1mbit ADSL og ligger på den hastigheten jeg skal, og ISDN-telefonen fungerer fint og.

Hehe, jeg har sansen for sånne løsninger :smile:

Det er jo i all korthet det samme som å sette på RJ-45-plugger, men uten tang. Du må kanskje være litt forsiktig når du støvsuger :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-01 09:49, skrev kabelsatan:

Hehe, jeg har sansen for sånne løsninger :smile:

Det er jo i all korthet det samme som å sette på RJ-45-plugger, men uten tang. Du må kanskje være litt forsiktig når du støvsuger
:grin:

Neida, jeg har montert de fint, og har "krasjtestet" teipingen. Jeg betgynte nedlasting av en fil, og gikk på det rommet med splitteren og ISDN-boksen, og røsket forsiktig. Alt gikk bra. Pluss at de er under en seng, så de er beskyttet for nysgjerrige småunger.

Men det er riktig, det er som å sette på RJ45-plugger uten tang :smile: For det er det det er. (gah)

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-12-01 10:06 ]

Lenke til kommentar

Ehm, om du må ha en montør som gjør det gratis, glem det. Det er ingen frelsesarmeen dette. De jobber, og skal ha betalt. Om de får betalt av Telenor, Bravida eller deg er et fett. Men penger skal de ha. Og når DU skal ha ADSL og bestiller det som-det-er da må du betale for montøren. Suck it up.

Hvis ikke fortsetter jeg med noen gamle sitat av meg selv:

Quote:

Om man surrer de godt, og passer på at "metall mot metall" sitter ekstremt godt, og surrer tight med elektronikk-teip, så fungerer dette tilnærmet likt som "usurret" kabel. Egen eksperimentering og forsøk ga dette resultatet. Så lenge kablene er plassert på et sted hvor de blir utsatt for minimal slitasje, alâ i et skap, i et hjørne (på loft) så fungerer denne metoden.

Jeg har gjort det på samme måte, da Telenor sier at du skal ha en ISDN boks som jeg ikke har, jeg har en ISDN boks hvor det ikke var en plugg inn i den, men løse ledninger. Telenor nektet på dette, og ga meg alt ansvar. Jeg ble ganske forbannet, ettersom alle kabler jeg har måttet kjøpe inkludert teip har kostet godt over 200 kr. Men, men, ce la vie (jeg studerer ikke fransk, bare så dere vet det, så ikke klag på skrivefeil )

Og en annen gang jeg skrev om min installasjon og bestilling:

Quote:

Jeg bestilte Telenor ADSL 704/128, og dette er min lille solskinns og sølepytt historie:

Jeg bestilte ADSL på en vakker dag, etter ca 10 minutters venting, "jippii" tenkte jeg, "kanskje de faktisk vil tjene penger på en som gjerne, gjerne, gjerne vil ha adsl" (dette p.g.a. at det ikke var noen annen tilbyder her)

Bestillingen gikk greit, bestilte gjør det selv pakke, på en torsdag, den kom på mandagen, alt kjempefint, men så kom første problemet:

1-Tegningen stemte ikke med min ISDN boks, som ikke hadde "plugger" men bare de fire eller flere små kablene INNI kabelen som måtte fikses med... "javel, jeg må vel prøve da" tenkte jeg. Og kjøpte diverse ferdigpluggede isdn kabler, allerede da var regningen oppe i:

495 kr for adsl gjør det selv

500 kr for kabler og plugger

Som sagt, dette var gjør det selv pakke, men allikevel var jeg på god vei opp til installasjonen.

Så det neste:

2-Telenor tenkte ikke på oss som har over 2,5 meter ifra pc til isdn boks, og jeg måtte derfor også kjøpe ca 10 meter tp kabel = 199 kr ifra elkjøp eller hvilken som helst butikk, dette er vel sånn standard pris.

Nå begynner vi å komme opp i pris her. Plus tapt tid og all kjøring til og fra butikkene... (de begynte å le når jeg kom tilbake for det tredje problemet)

3-Viste ikke om jeg kunne tvinne de tynne trådene i isdn og tp kablene om hverandre for å få kontakt, de sa nei, og ettersom dette ikke var en åpningstiden, men 15 minutter etter stengningstid (jeg går jo faktisk på skole til kl 1600 vanligvis) så kunne de ikke hjelpe meg, så jeg prøvde, det fungerte, haha, in your face men men, ingenting fungerte, jeg jobbet i 2 timer med å sjekke alle kabler, alle tvinninger, fant ingen feil.

Så ringte jeg Telenor, de forklarte meg at jeg fikk varene FØR linjen var oppe, javel tenkte jeg igjen, og trodde dette var en ting de sentralstyrte... via databasetilgang til aksesspunktene i deres nett, men nei sa hun, jeg måtte vente til senere, alltså det tidspunktet DE hadde satt av, til at en på min sentral kunne koble meg på. Javel tenkte jeg, og ventet i 3 dager, enda ingenting STORT å klage på, bare mange små, som hittils har kostet meg ca 1500 kr, da er isdn internett tid inkludert...

Så kom dagen, med stor D, jeg skulle få adsl. Telenor ringte meg på skolen, og fortalte meg at jeg ble koblet opp om 5 minutter, jippiiiiii

Jeg kom hjem, prøvde alt, men NEI, ingenting fungerte, jeg ringte telenor, de sa at jeg kanskje måtte vente opp til en dag, for at endringene og alle aksesspunktene skulle få med seg, at jeg hadde "tilgang"

Jeg ventet en dag...

Og 2... da ringte jeg, de ba meg gi dem 1 dag til, javel sa jeg, så dum som jeg var...

Men ingenting, da ringte jeg sur og "rystet" til telenor, "hulkende" om nåde...

Damen, som var glad (de må jo ikke vente i 34 minutter og 27 sekunder for å snakke med en kunde) ba meg vente et lite sekund, så så hun at jeg HADDE blitt koblet i, men ble KOBLET UT, alltså, jeg ble "slettet", jeg ble jævlig irritert, og de har ingen avdeling som kan fikse slikt i helgene, så jeg måtte vente til tirsdag eller onsdag, på mandag var det ALT for stor pågang sa hun.

Men så kommer det eneste solskinnet i historien, adsl kom, adsl så, adsl seiret. jippii for hastighet, viva la dsl (ja, uten a, gleder meg til sdsl eller vdsl jippiiii)

ADSL IS ONLY THE BEGINNING, har noen sagt, og da tenker jeg, hvordan i *******t skal det gå når vdsl kommer, fy ****, for noe surr det blir med kabler... lol

Nå har jeg 1Mbit ADSL ifra Telenor. Og det fungerte etter mye om og men + purring... purring... purring.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Præhæ, artig lesning :grin:

Nå skal det sies at "problemene" dine er ganske almenne. De fleste opplever nok mye av det samme, uansett hvilken leverandør du måtte velge. Det er enkelte ting i DSL- og teleteknologien som gjør at ting bare _er_ sånn (linjelengder, må kobles på første inntak, etc).

For min egen del, kan jeg fortelle at linja har fungert uuudmerket i snart ett år (DSL-lampa døde på seg, men kom tilbake etter 5 min engang).

Har en ClarkConnect-boks som står og surrer og går hele tiden, og ingenting er bedre enn å være på nett hele tiden.

Diskusjoner om upload-/download-hastigheter kan vi ta en annen gang...

Lenke til kommentar

...og følg med at montøren fra Bravida vet hva han gjør...ved installasjon av ADSL hos mine foreldre så kuttet han kabelen til husalarmen...noe vi ikke merket før alarmen gikk flere måneder senere, vaktselskapet fikk da ikke opp alarmmeldingen hos seg...gøy. Men Bravida innrømmet i hvert fall skyld og dekket ny montør fra vaktselskapet, det skal de ha.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-01 10:40, skrev Pluto:

...og følg med at montøren fra Bravida vet hva han gjør...ved installasjon av ADSL hos mine foreldre så kuttet han kabelen til husalarmen...noe vi ikke merket før alarmen gikk flere måneder senere, vaktselskapet fikk da ikke opp alarmmeldingen hos seg...gøy. Men Bravida innrømmet i hvert fall skyld og dekket ny montør fra vaktselskapet, det skal de ha.

Mye vits i ha alarm da, lixom :grin:

Den bråker jo noe fælt, da...

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ærlig talt ikke at jeg ikke kan få svar av seriøse folk, som kan holde seg unna all klagingen på Telenor eller Bravida(selv hvor dårlige de egentlig er), men bare fra tullinger som vrir emnet til sin egen fordel.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-01 11:46, skrev Jakob:

Jeg skjønner ærlig talt ikke at jeg ikke kan få svar av seriøse folk, som kan holde seg unna all klagingen på Telenor eller Bravida(selv hvor dårlige de egentlig er), men bare fra tullinger som vrir emnet til sin egen fordel.

Da synes jeg vi bør gå tilbake til deg, og ditt spørsmål:

- Kan jeg få gratis montør av Telenor/Bravida til min ADSL GDS-pakke?

Er ikke dette et spørsmål du burde stilt til Telenor/Bravida isåfall? Liten vits i å bite huet av folk her på forumet da, synes jeg...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-01 11:46, skrev Jakob:

Hva er feilen med svarene, du har da fått svar på det du spurte etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...