eydybdal Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 En liten kode: <form name="reg" method="post" action="checkin.php"> <input type="button" value="1" onClick="employee.value = employee.value + 1;"> <input type="button" value="2" onClick="employee.value = employee.value + 2;"> <input type="button" value="3" onClick="employee.value = employee.value + 3;"> <input type="text" size="30" name="employee"> </form> Koden oppretter tre buttons med navn 1, 2 og 3. Når disse trykkes inn legges verdien inn i tekst feltet. Når tekst feltet har oppnådd 3 tegn så vil jeg at scriptet skal automatisk trykke submit og kjøre scriptet. Noen som kan hjelpe til? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 En stund siden jeg har gjort noe javascript, men finnes det ikke en string.length som vil returnere lengden på strengen? Så hvis du tester på employee.length==3 then reg.submit() eller noe slikt? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Først og fremst må du lage en funksjon som legger verdien til en tekstboks. I samme funksjon så sjekker du, etter å ha lagt til ny verdi, om lengden på denne er 3(eller mer?) og deretter kjører submit. function LeggtilVerdi(verdi) { employee.value = employee.value + verdi; if (employee.value.length == 3) { reg.submit(); } } For å kjøre denne funksjonen skriver du dette inn i onclick: javascript:leggtilverdi(x); hvorpå x er tallet. [offtopic] Btw, har eg, eller noen andre, fått jobben nå? [/offtopic] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå