Gå til innhold

Hva trenger jeg til Wii? update!


enator

Anbefalte innlegg

vel jeg lurte på hva jeg trenger til Wii...

Nå vet jeg ;)

 

Jeg trenger: Nett på Wii, en ny fryser (den vi hadde fikk et "bruker styrt" uhell)

og ferie..

 

Madammen og revungen var ute ganske lenge i går,

siden det var noen kjente og kjære på besøk i fra sverige.

 

Jeg gikk min kjente vei ned til HMV i hoved gata her,

sto stolt som en hane framfor disken og spurte etter Sarah..

 

Hun poppet frem fra lageret som et lite troll i eske og ga meg en Wii i nevene og smilte bredt: "our last one, be carefull"

da jeg svarte: " :dribble: "

2 kontroller, 2 classic, zelda og Wii play senere,

var jeg på vei hjem fort som f**n..

 

satte opp til tv'en kjørte i gang det jeg måtte og knakk inn wii sports..

 

Nå hører det til historien at madammen sier veldig ofte når jeg spørr om hun vil prøve (360): "nej. jag liker mycke bettre at kolla på" (svensk grammatikk = dårlig)

 

så greit nok "satt" og mora meg med tennis da madammen kom hjem..

da var ungen rett i seng siden kl var over 8,

og jeg sa: "seriøst.. du må prøve det her.. he he.."

siden har jeg ikke følt verken kyss på kinnet eller mote i neven..

 

jeg vil ha egen tv..

Wii'en kommer til og koste mye kjenner jeg..

 

 

ps: det her er fra sovehest tenkte det var like greit og slenge det med her ;)

 

Hvilke spill er folk mest fornøyd med da?

 

"Selv har jeg kommet gjennom Rayman, og det har kostet svette. Monkey Ball eller hva det heter har jeg knapt spilt singleplayer på. Multiplayer funker fint der.

 

Tony Hawk er bare utforkjøring? Trodde det var litt mer som gamle Tony Hawk spill, med parker og tricks.

 

Kjøpte litt spill når Playcom la ned i Bergen (-50%..). Har Ice Age, Tony Hawk NFS Carbon, Play, Monkey greiene, Rayman, Zelda og selvfølgelig sports.

 

Knapt spilt NFS og Tony Hawk. Istid er helst for yngre søsken, så det er uprøvd. Prøvde NFS og skjønte lite. Jeg kom liksom ikke til noen meny, men spillet startet liksom midt i et løp. "

Endret av enator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer til å gjøre et bra kjøp! For best mulig bilde er det vel komponentkabler du trenger. Tror de fleste som selger selve konsollen også kan hjelpe deg med dette.

 

Hva spill angår kjøpte jeg, som mange andre, Zelda: Twilight Princess. Utrolig heftig tittel, som faller i smak hos mange. Har ikke spilt andre Wii-spill enn Zelda:TP og Wii Sports, så kan ikke gi deg noen personlige anbefalinger på andre spill, men det er bare å sjekke ut diverse anmeldelser rundt på det vide verdensvev.

 

Sensoren har virket knirkefritt hos meg, men har lest på forumet at det er de av dem som har hatt visse komplikasjoner. Det tas opp litt av det, samt andre negative erfaringer her.

 

Hva problemer angår derimot, har jeg hatt litt komplikasjoner med internett. Pc'ene i huset har ofte problemer med å koble seg opp på samme trådløse nett som Wii'en, dette er noe jeg febrilsk stresser med å få fikset. Ellers er jeg storfornøyd!

 

edit: jeg skriver visst for tregt :!:

Endret av virulence
Lenke til kommentar

Om du har HD klar TV er komponent kabler å anbefale for best mulig bilde.

 

Av spill anbefaler jeg Zelda: Twilight Princess for dem som intereserer seg for action-adventure. Er vel ikke for ingen ting at spillet er kåret til årets spill mange plasser. Annet enn det er det ingen spill som frister like mye da og som er like godt gjennomført, men Red Steel har jeg hørt er brukbart og Call of Duty 3 er ikke av det beste på markedet men utiliserer Wiimoten meget bra med tanke på sikting. Begge spillene dog lukter rush, så de funker ikke så godt som Twilight Princess.

 

Finner jo og gode klassikere på Virtual Console, så jeg anbefaler å investere i en Classic controller mens du er i gang. Kan garantere at Super Mario bros, Donkey kong Country og andre klasikere faller i smak for noen og envær. Lurt å ha en eller 2 slike, dog da trenger du og 2 Wii remotes, dog jeg anbefaler å kjøpe et ekstra sett med Wiimote/nunchuk for multiplayer opplevelsen.

 

Wii tar og NGC spill, og siden det finnes en god del gode av dem, er det og anbefalt i løpet av tiden å investere i en gamecube kontroll samt et minnekort til gamecube. Har selv investert i Zelda: Wind Waker, kontroll og minnekort, samt vunnet promodisken på auksjon (Zelda) så der er noen timers underholdning i den konsollen.

 

Av morsome spill for alle er jo Wii Sport et medfølgende og morsomt valg. Så kan du og investere i spill som f.eks Wario ware Smooth move og Wii play, som begge inneholder minispill av morsomme dimensjoner. Wii play følger for øvrig med Wiimote.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å ha komponent kabel som nevnt over, men eg vil også anbefale deg å spille på vanlig TV med RGB, om du har muligehten til det. Bedre bilde enn på ein HDTV syns eg.

 

Noen ekstra kontroller sett må nok til, dersom du vil ha herlige opplevelser sammen med dama (uten for senga altså). Eller wiimoten kan jo virke mistenkelig den også da men :huh:

 

 

:p

Lenke til kommentar
Noen ekstra kontroller sett må nok til, dersom du vil ha herlige opplevelser sammen med dama (uten for senga altså). Eller wiimoten kan jo virke mistenkelig den også da men :huh:

 

 

:p

7823404[/snapback]

 

Haha, Stemmer!

 

Har sikkert blitt linket til denne i X antall poster allerede, men den er så rå :D !

Endret av virulence
Lenke til kommentar
Anbefaler deg å ha komponent kabel som nevnt over, men eg vil også anbefale deg å spille på vanlig TV med RGB, om du har muligehten til det. Bedre bilde enn på ein HDTV syns eg.

 

Noen ekstra kontroller sett må nok til, dersom du vil ha herlige opplevelser sammen med dama (uten for senga altså). Eller wiimoten kan jo virke mistenkelig den også da men :huh:

 

 

:p

7823404[/snapback]

 

:nei: Nå går det over streken her :!:

men ja tenkte vel mest at dama vil ha noe og gjøre når jeg er på jobb og ungen er snill..

men jeg kommer nok til og leke med Wii'en tenker jeg :blush:

Lenke til kommentar
Min erfaring

 

Linker bare til min erfaring av Twilight Princess. Gidder ikke skrive noe mer om den, siden linken forteller min mening.

7823941[/snapback]

 

Veldig bra skrevet.. :thumbup:

det gjorde mitt valg enkelt :)

hadde egentlig lovet madmmen at det ikke blir så mye spilling men..

nå vet jeg ikke helt :whistle:

har vært borti Zelda serien mer enn bare en gang for og si det sånn men jeg har vært veldig skeptisk til denne..

men men.. nå er valget enkelt ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Skal kjøpe Wii på onsdag  :) 

7823164[/snapback]

 

Kan jeg få spørre hvordan du har tenkt å klare å få kjøpt denne?

 

I og med at ventelistene er fyllt til midten av mars, og ingen butikker har denne inne, så blir det vel litt vanskelig å bare kjøpe den?

 

Eller har du forhåndsbestillt?

Lenke til kommentar
Skal kjøpe Wii på onsdag  :) 

7823164[/snapback]

 

Kan jeg få spørre hvordan du har tenkt å klare å få kjøpt denne?

 

I og med at ventelistene er fyllt til midten av mars, og ingen butikker har denne inne, så blir det vel litt vanskelig å bare kjøpe den?

 

Eller har du forhåndsbestillt?

7826586[/snapback]

 

Jeg bor i irland hvor spill markedet ikke er så altfor stort,

og jeg har dessuten mine "triks" som blandt annet innebærer ei venninne av dama, hmv og lager styring :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...