Howard Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 VIAs kommende hovedkort i det nye pico-ITX-formatet måler bare omlag 10 x 7 cm. Les mer Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 VIAs kommende hovedkort i det nye pico-ITX-formatet måler bare omlag 10 x 7 cm. Les mer 7823151[/snapback] Må være kjekt til carputer..., kan jo bygge den inn hvor som helst Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 7*10 cm Det er omtrent som en litt bred mobiltelefon. Kjekt for innbygging. Men hvor setter man minnebrikken? (Se bildet) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 7*10 cm Det er omtrent som en litt bred mobiltelefon. Kjekt for innbygging. Men hvor setter man minnebrikken? (Se bildet) 7823202[/snapback] Det var det første jeg tenkte på når jeg så kortet, men noen sa det er loddet på en brukke på undersiden av hovedkortet. AtW Lenke til kommentar
Mit Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Under kanskje? hadde vært kult og hatt en slik, om prisen bli god har jeg veldig lyst på en slik 7*10cm er jo nesten ingen ting Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Skalerte bilder: På denne videoen av hovedkortet ser det ut til å være en SO-Dimm modul på undersiden av hovedkortet. Ellers så er den faktiske størrelsen til hovedkortet (når det vises på en 19" LCD-skjerm med 1280x1024 eller andre skjermer med 0,29 mm pixelavstand) slik: Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Ammagad. Er det noen som har slike i hodet? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Til hva slags oppgaver kan man egentlig bruke denne tassen? Det er såpass begrensede muligheter til å koble på enheter at jeg liksom ikke helt ser den store nytten.. Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Jeg har lenge tenkt på et ITX system, men dette blir rett og slett for smått. De kravene jeg setter til et ITX system er minimum 2 RAM slot's, VGA ut, 2 USB, vanlig nettverk og en rimelig kjapp CPU (Over 1 ghz) Det hele kan ikke bli for dyrt heller. Med nermere ettertanke hadde ikke S-ATA vært å forrakte heller Endret 29. januar 2007 av TiduZ Lenke til kommentar
nuxofa Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Tja.. hvis de kommer med 2 nettverkskort, er det jo faktisk mulig å bruke dem som firewall også. Ikke stort annet man kan bruke Cyrix prosessorer på 1GHz til... (de suger på floating points). Vel... for de mer nerdete av oss, kan vi kanskje sette opp en cluster for brute forcing... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Tja.. hvis de kommer med 2 nettverkskort, er det jo faktisk mulig å bruke dem som firewall også. Ikke stort annet man kan bruke Cyrix prosessorer på 1GHz til... (de suger på floating points). Vel... for de mer nerdete av oss, kan vi kanskje sette opp en cluster for brute forcing... 7823642[/snapback] Kan vel bruke den som e-mail-server feks, eller home-control. AtW Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Tja.. hvis de kommer med 2 nettverkskort, er det jo faktisk mulig å bruke dem som firewall også. Ikke stort annet man kan bruke Cyrix prosessorer på 1GHz til... (de suger på floating points). Vel... for de mer nerdete av oss, kan vi kanskje sette opp en cluster for brute forcing... 7823642[/snapback] hehe, hvor mange kan du få plass til på plassen til en 5 1/4 cd-spiller? minst 6 Er kjempe til masse småopgaver som overvåkning, mindre servertjenerster osv. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Woohoo! Den der må jeg nesten ha! Ikke at jeg veit hva jeg skal bruke den til, men jeg må ha den uansett! Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Det er altså en _vesentlig_ forskjell på gamle dagers Cyrix CPU'er og dagens VIA C3/C7/Luke CPU'er. Men som nevnt, den vil vel være genial til 1 DIN carputer. -C- Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg kunne tenkt meg et slikt kort til eksperiment, men jeg vil foretrekke om grafikkbrikken har eget minne. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Er det egentlig plass til eget videominne på den der? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Det er jo så vidt plass til skruehull på den Det er jo rart at de har VGA ut, og DVI på interntilkopling, når en DVI kontakt kan ha både DVI og VGA. Men de tenger vel på å slippe den klumpete overgangen. Synd disse ikke er kraftige nok til skikkelige HD matriale. Da hadde det vært genialt til HTPC. Krever ikke CPUen kjøling? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Er det egentlig plass til eget videominne på den der? 7824335[/snapback] 32MB eller noe sånt skal da ikke ta så stor plass. Eventuelt kan den sitte på undersiden den også. Hvordan er forresten driverstøtten i Linux for VIA-grafikkbrikker? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 hmm, noen som stiller på å designe en laptop rundt den der? Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 jeg vet ikke noe om data, men hvorfor er ikke sånne mini- pcer kjempepopulære hos alle de som ikke gjør endringer i pcen sin? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå