Gå til innhold

Mulig og se film/spill på to skjermer samtidig?

VikinGz

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om og samensveise multimedia maskinen min med spille/serveren min...

Derme lurer jeg da på om det er mulig å vise nøyaktig det samme på to skjermer samtidig... altså en vanlig skjerm og en lcd tv

vanlig skjerm: 19" med oppløsning på 1440x900

LCD tv: 27" med oppløsning på 1377x768

Jeg har prøvd lignende tildigere med to like skjermer uten hell.. det vill si at den ene viste en svart film, mens den andre viste filmen... er det slik ennda?

Den gangen hadde jeg ett 5900xt kort fra nvidia

Nå har jeg tenkt på ett ati radeon 1900gt...

er det mulig å få kloninga i forsjelige oppløsninger og at begge viser spillene/filmene..

Slik at den ene skjermen ikke bare blir svart...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har planer om og samensveise multimedia maskinen min med spille/serveren min...

Derme lurer jeg da på om det er mulig å vise nøyaktig det samme på to skjermer samtidig... altså en vanlig skjerm og en lcd tv

Jeg har prøvd lignende tildigere med to like skjermer uten hell.. det vill si at den ene viste en svart film, mens den andre viste filmen... er det slik ennda?

er det mulig å få kloninga i forsjelige oppløsninger og at begge viser spillene/filmene..

7823111[/snapback]

Tror dette er mulig med crossfire. man kan værtfall ha opp til 4 skjermer tilkoblet 2 X1900Xxx kort.

Lenke til kommentar

Dette er mulig ja. Etter du har koblet på de to skjermene stikker du til Catalyst Control Panel eller hva den møkka heter nå og leter etter Cloning. CCP kan lastes fra fra ati.com

Du kan også bruke Extend Desktop eller Theater Mode, da kan du vise forskjellig innhold på begge skjermene. Begge deler mener jeg at skal fungere helt fint.

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Dette er mulig ja. Etter du har koblet på de to skjermene stikker du til Catalyst Control Panel eller hva den møkka heter nå og leter etter Cloning. CCP kan lastes fra fra ati.com

Du kan også bruke Extend Desktop eller Theater Mode, da kan du vise forskjellig innhold på begge skjermene. Begge deler mener jeg at skal fungere helt fint.

7823560[/snapback]

Da blir det nok ett ati x1900gt på meg :)

Jeg vet den catalysatoren er noe crappy.. men sist jeg prøvde noe lignede med nvidia kunne jeg kunn bruke en type oppløsning på begge skjermene som var klona.. samt at film og spill kun vistes på hovedskjermen...

Lenke til kommentar

7823111[/snapback]

Tror dette er mulig med crossfire. man kan værtfall ha opp til 4 skjermer tilkoblet 2 X1900Xxx kort.

7823543[/snapback]

Du snakker om? :roll:

Lenke til kommentar

Jeg vet den catalysatoren er noe crappy.. men sist jeg prøvde noe lignede med nvidia kunne jeg kunn bruke en type oppløsning på begge skjermene som var klona.. samt at film og spill kun vistes på hovedskjermen...

7823919[/snapback]

Hmm, jeg kan egentlig ikke komme med erfaringer eller synspunkter her, men det skulle fungere med et nVidia-kort og deres drivere også. Kloning er en veldig basic funksjon som skal være støttet av alle typer kort og drivere.

Lenke til kommentar

7823919[/snapback]

Hmm, jeg kan egentlig ikke komme med erfaringer eller synspunkter her, men det skulle fungere med et nVidia-kort og deres drivere også. Kloning er en veldig basic funksjon som skal være støttet av alle typer kort og drivere.

7823942[/snapback]

med to forsjellig oppløsninger?

Og at begge skjermer faktisk greier å vise akurat det samme...

Lenke til kommentar

Tror jeg skulle få til det hjemme. Har en dell i9400 med 7900GS og en 20" lcd. Når jeg er hjemme kobler jeg inn lcd, og bruker den som primær og laptop skjerm som sekundær. Kan hvertfall spille, og ha irc på sekundærskjerm uten problemer, og da ville jeg tro at feks VLC ville klare å vise film på sekundærskjermen med spill på primærskjerm.

Kan jo teste når jeg er hjemme igjen da.

EDIT: Har forskjellig oppløsning på skjermene. 1600x1200 på 20" og 1940x1200 på laptopskjerm.

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar
Tror jeg skulle få til det hjemme. Har en dell i9400 med 7900GS og en 20" lcd. Når jeg er hjemme kobler jeg inn lcd, og bruker den som primær og laptop skjerm som sekundær. Kan hvertfall spille, og ha irc på sekundærskjerm uten problemer, og da ville jeg tro at feks VLC ville klare å vise film på sekundærskjermen med spill på primærskjerm.

Kan jo teste når jeg er hjemme igjen da.

EDIT: Har forskjellig oppløsning på skjermene. 1600x1200 på 20" og 1940x1200 på laptopskjerm.

7838283[/snapback]

Det du sier nå, det vet jeg funker... dual view... jeg tenkte mere på ren kloning :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Ja det funker, gjør det med mitt GeForce 7800GT kort uten problemer, er bare enn litt irriterende ting. Jeg får ikke valg høyere oppløsning på Tv'n enn 800x600, noe som er irriterende da jeg har en hd-tv.

Kunne selvsagt koblet til tv'm med dvi eller hdmi, men pc'n står i et annet rom og en lang nok kabel hadde kostet en liten formue. (Det står på lista over ting som skal kjøpes, men det får bli etterhver).

Taleg

Lenke til kommentar
Ja det funker, gjør det med mitt GeForce 7800GT kort uten problemer, er bare enn litt irriterende ting. Jeg får ikke valg høyere oppløsning på Tv'n enn 800x600, noe som er irriterende da jeg har en hd-tv.

Kunne selvsagt koblet til tv'm med dvi eller hdmi, men pc'n står i et annet rom og en lang nok kabel hadde kostet en liten formue. (Det står på lista over ting som skal kjøpes, men det får bli etterhver).

Taleg

7838624[/snapback]

Sikker på at du snakker om klone skjermen nå da?

For med mitt quadro kort på jobben så fungerer kloning på kun en oppsløning...

Det gjør faktisk at pcen viser skjerm 1 to ganger.... ikke skjerm 1 og 2...

Så i mine øyne ligner det mere på at det ikke går å bruke to forsjelige oppløsninger. Er veldig mange som missforstår denne KLONE typen og tror jeg mener på dual view, men det er ikke det... og de skal ha to forsjelige oppløsninger...

Lenke til kommentar
jeg klarer det på min x600xt... og da forventer jeg at et x1900gt klarer det.. har også fått det til på¨7900gt, å vise samme film på to skjermer i forskjellige  oppløsninger... bruker theater mode i ati catalyst cp og ett eller annet hos nvidia... :p

7838833[/snapback]

Det høres lovende ut :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk det ikke til her. Testa med kloning av skjermene på nvidia sitt controlpanel, men der måtte jeg sette enten "nec... + lcd17..." eller "lcd17..+nec..." og da endte jeg med film på den første skjermen og svart på den andre. Testa både wmp og vlc mediaplayer. Kan være det er et program som fikser dette, men det er hvertfall ikke mulig rett fra boksen med nvidia drivere på Go 7900GS.

Kan legge til at det ikke er mulig å stille inn oppløsningen uanshengie av hverandre. Ble 1600*1200 strekt ut på laptopskjermen også.

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar
Jeg fikk det ikke til her. Testa med kloning av skjermene på nvidia sitt controlpanel, men der måtte jeg sette enten "nec... + lcd17..." eller "lcd17..+nec..." og da endte jeg med film på den første skjermen og svart på den andre. Testa både wmp og vlc mediaplayer. Kan være det er et program som fikser dette, men det er hvertfall ikke mulig rett fra boksen med nvidia drivere på Go 7900GS.

Kan legge til at det ikke er mulig å stille inn oppløsningen uanshengie av hverandre. Ble 1600*1200 strekt ut på laptopskjermen også.

7839354[/snapback]

Det vill a si at det som er hovedpoenget mitt ikke er mulig, altså kloning med to forsjelige oppløsninger...

Det blir det samme på begge?

Lenke til kommentar

joda.... Faktisk fungerte det med dual view med film hvertfall. Er en egen knapp for å sette på fullskjerm video automatisk på den sekundære skjermen. Da kan du kjøre fullskjerm på primærskjermen og har video på begge skjermene. Stiller meg fortsatt tvilende til spill på begge skjermene men.

EDIT: Fungerer også til spill :p

Må sette på klone, og sette på vise fullskjerm film på den skjermen som står som nr 2. Da får du video til å fungere, eller spill om du vil.

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar

Jeg har tegna litt om hvordan jeg tenkte det

Så tenkte jeg å se akurat det samme på begge skjermene samtidig... er så jævla kjedlig at filmen, eller annet jeg åpner havner på tven viss jeg driver forran maskina og andre veien... Altså dual veiw og ja du kan åpne dobbelt opp... men det er ikke poenget mitt!

Det jeg tenkte var å kunne sitte og spille og gjøre annet stuff på forran skrivebordet til vanlig og senere gå og slappe av i soffan med en film uten å drive og bale meg frem med å dra ting fra en skjerm til enn annen.

Det er smått nok på 27" så å sitte og lette etter vlc eller annet på 19" på avstand er så og si umulig :p

Men tilbake til det oppsette jeg tenkte... er det mulig å bruke klon funksjonen og få bilde på begge skjermene ved spilling/film? og da i to forsjelige oppløsninger? eller må jeg greie meg med dual veiw?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...