Husam Skrevet 29. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2007 Hva er det mest nådeløse som har skjedd i historien? Slavedrift? Holocaust? Selv kommer jeg på to ting som skiller seg ut. I 1945 slapp USA to atombomber over Japan. Etter den første hadde japanerne i praksis gitt opp, men i og med at USA hadde to forskjellige typer bomber var dette en ypperlig måte å finne ut om begge funket like bra... Den andre er mongolenes ferd for å ta over Asia og Europa. De hadde en del inhumane metoder for å spre frykt. Menneskelige skjold og massevoldtekter blant annet. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 29. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2007 I perioden etter at Europeerne ankom Amerika og startet kolonisering sin døde over 100 millioner indianere. Mange fra sykdommer de hvite førte med seg, og mange som følge av brutal nedslakting. Mange av de som overlevde ble tatt til slaver. I dag er folkeslagene som en gang bodde på det amerikanske kontinent nesten utdødd. Enorme riker og sivilisasjoner som Aztekerene og Mayane, finnes stort sett ikke lenger. Mayaene var for eksempel blant de første til å utvikle et fult utviklet skriftspråk, og deres hovedstad var på sitt største blant de tre største byene i verden. Denne utryddelsen av et av verdens største folkeslag og nådeløs stjeling av landområde er etter min mening langt værre en Holocaust. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Vil si at heksebrenning også var ganske brutalt og uhumant... Lenke til kommentar
Dauskrott Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Henger meg på hekseprosessene. Dessuten synes jeg alle de eksemplene man har på katolsk maktmisbruk er helt forferdelig. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Henger meg på hekseprosessene. Dessuten synes jeg alle de eksemplene man har på katolsk maktmisbruk er helt forferdelig. 7834149[/snapback] Det meste maktmisbruke er forferdelig. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Slavehandelen, tenker da mest på den fra Afrika til USA. Holocaust. Sikkert skjedd mye fält under apartheid også Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 31. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2007 Jeg må her si holocaust,det er vel det som ikke virker helt fjernt.Heksebrennig var nok forferdelig det også men det blir for langt bak i tid for meg. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 31. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2007 Vil nå si at når alle guttebarn ble drept, fordi en viss person ble antatt født er ganske hardt. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 31. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2007 Vil nå si at når alle guttebarn ble drept, fordi en viss person ble antatt født er ganske hardt. 7842842[/snapback] det er sant... dette skjedde med både jesus og moses ikke sant? husker ikke... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Slavehandelen, tenker da mest på den fra Afrika til USA. 7834216[/snapback] Støttes Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Mongolene var en kruttønne, både i østen og da de ankom vesten. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 5. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2007 Forsøkene på mennesker utført av tyskerne (da spesielt dr. Mengele) og japanerne før og under 2. verdenskrig. Ikke nødvendigvis de største i omfang, men makan til inhumane og grusomme eksperimenter skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 5. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2007 Forsøkene på mennesker utført av tyskerne (da spesielt dr. Mengele) og japanerne før og under 2. verdenskrig. Ikke nødvendigvis de største i omfang, men makan til inhumane og grusomme eksperimenter skal man lete lenge etter. 7875648[/snapback] Du har ikke link til hvor man kan lese om dette? Lenke til kommentar
Sabbra_Cadabra Skrevet 8. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg har ikke helt peiling på dette emnet, men jeg har hørt at de Engelske koloniherrene utryddet alle fullblods aboriginere på Australia - det er ihvertfall ganske fryktelig. Og man kan jo ikke unngå å nevne Holocaust her. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 8. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Hm.. Kanskje Hitler som prøvde å utrydde alle jøder? Som flere her har nevnt. Endret 8. februar 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 9. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2007 Aye, Hitler's konsentrasjonsleirer var vel noe av det grusomme i historeboka, det skal være sikkert. Den første konsentrasjonsleiren fant vel sted i Dachau. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 9. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2007 I perioden etter at Europeerne ankom Amerika og startet kolonisering sin døde over 100 millioner indianere. Mange fra sykdommer de hvite førte med seg, og mange som følge av brutal nedslakting. Mange av de som overlevde ble tatt til slaver. I dag er folkeslagene som en gang bodde på det amerikanske kontinent nesten utdødd. Enorme riker og sivilisasjoner som Aztekerene og Mayane, finnes stort sett ikke lenger. Mayaene var for eksempel blant de første til å utvikle et fult utviklet skriftspråk, og deres hovedstad var på sitt største blant de tre største byene i verden. Denne utryddelsen av et av verdens største folkeslag og nådeløs stjeling av landområde er etter min mening langt værre en Holocaust. 7824731[/snapback] Dette er uten tvil det værste som har skjedd i historien, til dels fortsetter den idag.. De siste "frie" stammene som finnes i Amazonas er på vei til å bli utryddet av blandt andre kongens svoger, Lorentzen, og Norske skog.. De gjenværende indianerne som er blitt indoktrinert i samfunnet blir holdt nede av de store oljeselskapene, der Statoil er en aktør. Når noen prøver å fikse på dette så blir dem hengt ut av lobbyistene i USA blant annet og ført opp som terrorister.. Men Norge er ikke noe bedre, vi står bare og ser på, det er nesten like ille.. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 9. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2007 Hitler eg tykkjer det er noko av det verste som har skjedd.. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 9. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2007 I perioden etter at Europeerne ankom Amerika og startet kolonisering sin døde over 100 millioner indianere. Mange fra sykdommer de hvite førte med seg, og mange som følge av brutal nedslakting. Mange av de som overlevde ble tatt til slaver. I dag er folkeslagene som en gang bodde på det amerikanske kontinent nesten utdødd. Enorme riker og sivilisasjoner som Aztekerene og Mayane, finnes stort sett ikke lenger. Mayaene var for eksempel blant de første til å utvikle et fult utviklet skriftspråk, og deres hovedstad var på sitt største blant de tre største byene i verden. Denne utryddelsen av et av verdens største folkeslag og nådeløs stjeling av landområde er etter min mening langt værre en Holocaust. 7824731[/snapback] Dette er uten tvil det værste som har skjedd i historien, til dels fortsetter den idag.. De siste "frie" stammene som finnes i Amazonas er på vei til å bli utryddet av blandt andre kongens svoger, Lorentzen, og Norske skog.. De gjenværende indianerne som er blitt indoktrinert i samfunnet blir holdt nede av de store oljeselskapene, der Statoil er en aktør. Når noen prøver å fikse på dette så blir dem hengt ut av lobbyistene i USA blant annet og ført opp som terrorister.. Men Norge er ikke noe bedre, vi står bare og ser på, det er nesten like ille.. 7904460[/snapback] Norge er ikke kjent for å være det landet som stepper mest inn nei... Synest vi burde ta et godt taki balla, og hjelpe! Lenke til kommentar
Gorthin Skrevet 10. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Selv om Holocaust og slavedrift var mere brutalt så mener jeg at vestens kolonialisering av store deler av verden har hatt større og frykteligere følger for dagens verdensbilde. Afrika og mange av de andre landa er fortsatt nedkjørt og ødelagt av det de europeiske landene gjorde da.. Endret 10. februar 2007 av Gorthin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå