Nessi Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Hei har bygd opp en gammel s478 oppsett her, er usikker på om alle delene virker, har ikke dvdrom\cdrom eller floppy, men har instalert windows xp fra en annen maskin på den hard disken jeg skal bruke på oppsettet. Den starter vanlig, kan gå inpå bios. Men etter ett par vinduer med dos, kommer denne meldingen opp. bare denne ikke noe annet "press a key to reboot" etter at jeg trykker en knapp rebooter den seg bare. Dette er hardware: Asus P4B S478 HK Intel P 2,4 ghz 3stk 256 Twinos sdram pc133 nividia skjermkort og en wd 80gb ide hdd. psu = 250w Mvh even Endret 29. januar 2007 av Nessi Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hva er det du kaller DOS? Et skjermbilde med sort/hvit tekst? Det er ikke DOS, det er BIOS. Og BIOS forteller deg antagelig at det ikke finnes noe å boote fra. Å installere XP på en annen PC er ikke lurt, det er ikke sikkert det fungerer i det hele tatt. Og hvis du har gjort det uten å koble fra systemdisken i den PCen du gjorde det så har du muligens ingen primærpartisjon, og dermed kan du ikke boote. Foreslår at du skaffer deg et CD drev. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Mente etter bios ja, så det vil antaglivis fungere hvis jeg kobler på dvdrom og instalerer windows xp der ifra? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 ... men har instalert windows xp fra en annen maskin på den hard disken jeg skal bruke på oppsettet.... 7822845[/snapback] Dette tyder på en dårlig installasjon av Windows XP. Ettersom ioperativsystemet tilpasses tilgjenglig hardware under installasjonen må installsjonen foretas på samme maskin som det skal benyttes på (eller identisk maskin). Drivere for hovedkortet må også installeres. Du bør (midlertidig) ha en CD-enhet tilgjenglig og installere på nytt på S478 maskinen. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Okey, takker for hjelp, har nå tatt min dvdrom fra gammle maskina og koblet på denne, begynner å instalere windows nå, sier ifra om det funker. Takker for hjelp folkens Ja det funker, kjører å går nå på min skrivepult. Denne kan stenges! Endret 29. januar 2007 av Nessi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå