Jonhoo Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Heisann folkens =) Jeg skal kjøpe ny prosessor og har endt på en Intel Core 2 Duo E6700. Tingen er at jeg da også trenger nytt hovedkort med sokkel LGA775. Har lett litt rundt på nettet, men tenkte å spørre her for å utnytte deres erfaring Jeg må ha minst en PCI-e 16x port, minst 8 USB porter, 2 S-ATA tilkoblinger, 4 DDR2 slots og 2 LAN porter ^^ Please help =P Jon PS: Denne ble skrevet på de siste 2 min før det ringer inn, så mangler kanskje litt info, kommer tilbake senere Lenke til kommentar
Bza Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Asus P5B DLX/WIFI-AP har alt du trenger. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 WoW! For et HK! ^^ Takker og bukker, tror nesten det bare blir det.. Med mindre andre har noen innspill Lenke til kommentar
tooler1990 Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 dette nesten samme som bza sa men dette er billigere! med de er bra kort begge to ! Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Bare lurer på en ting med de kortene.. Hvor mange IDE enheter får man koblet til på den ene IDE kontakten? EDIT: NVM, står på produktsiden: 2.. Mulig heller dette her: https://prisguiden.no/product.php?productId=57774 Endret 29. januar 2007 av Jonhoo Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Du kan koble på 2 enheter på en kanal. P5B Dlx Wifi er et bra kort (har det selv og er godt fornøyd, bortsett fra at jeg har hatt probler med lyden noen ganger). P5B-E Plus er bedre om du skal klokke. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) dette nesten samme som bza sa men dette er billigere! med de er bra kort begge to ! 7822878[/snapback] Nytter ikke å direktelinke til shg.no. Er det Asus P5B Deluxe uten Wifi, så er den litt billigere ja. Mangler kun tråløst nett og antenne. Asus P5B Deluxe. Edit: feil qoute Endret 29. januar 2007 av meeg Lenke til kommentar
kindings Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Bare lurer på en ting med de kortene.. Hvor mange IDE enheter får man koblet til på den ene IDE kontakten? 7822904[/snapback] 2 stk, har selv samme kort(ASUS P5B Deluxe/WIFI) og har 2 stk DVD-brennere på den. Det er ellers ett helt genialt kort, kan anbefales på det sterkeste. Det er faktisk ett av de få HKene jeg ikke har hatt noen problemer med og med de nyeste BIOSene er det visstnok fullt mulig å kjøre 2 skjermkort. Asus er generelt sett gode kort, bare gode erfaringer. En annen oppside er at det finnes drivere for Vista, kjørte selv RC2 lenge og det som ikke innstallerte seg selv, var det Vista drivere for på CDen som følger med. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Mange svar på en gang ^^ Fant det riktignok ut samtidig som dere skrev, men takk Eneste problemet mitt er at jeg har 3 IDE enheter (eller er det fire? :S).. Jeg får se hva jeg klarer meg uten.. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Mange svar på en gang ^^Fant det riktignok ut samtidig som dere skrev, men takk Eneste problemet mitt er at jeg har 3 IDE enheter (eller er det fire? :S).. Jeg får se hva jeg klarer meg uten.. 7822947[/snapback] Det fikser du med en liten ekstra IDE-kontroller Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 En ekstra kontroller kan være et alt.? Bruker det selv... Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Noen gode forslag til IDE kontroller også eller? Gjerne fra en webshop hvor jeg også kan kjøpe HKet... Endret 29. januar 2007 av Jonhoo Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Den billigste du finner? Hvis du ikke trenger noen spesielle funksjoner da. Se her Lenke til kommentar
Bza Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 2 x Ultra ATA 133 2 x Ultra ATA 133 med RAID Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Har sett på de der, men de selges ikke i samme webshop som HKet Dette er en mulighet: https://prisguiden.no/product.php?productId=2132 Endret 29. januar 2007 av Jonhoo Lenke til kommentar
kindings Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Noen gode forslag til IDE kontroller også eller? Gjerne fra en webshop hvor jeg også kan kjøpe HKet... 7822955[/snapback] Dersom du ikke har spesielle behov, dvs for RAID, mulighet for å boote på evnt HD eller liknende, så ville jeg bare kjøpt den billigste du finner. Dersom det den tredje saken er en HD, så vil du antageligvis bytte dette ut med en S-ATA disk med større kapasitet etterhvert uansett. Da har du kanskje behov for dette kortet i ett halvt år eller noe slikt? Jeg har hvertfall vært rimelig ivrig på å kvtte meg med gamle IDE disker og mindre disker generelt. Det er også fornuftig, sa feilraten til disker øker med årene, særlig dersom den sviver 24/7. HDene hos meg blir neppe mer enn max 2 år på det meste, må innrømme at jeg har en lite skuffe med utrangerte etterhvert, dog bruker jeg dem som tilleggsbackup, dvs de fleste er fulle av data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå