Gå til innhold

Hvor dumme kan medisinstudenter bli..?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig :) Men kommer an på hvilke folk man vil henge med. Jeg syns det er gøy å drikke, og vil derfor henge med folk som også gjør det. For enkelte studenter vil jeg tro at det er enklere å være sosial hvis man drikker.

7833211[/snapback]

Nå stikker jeg kanskje hånden i et vepsebol her, men er det ikke et sykdomstegn at man må ty til kunstig stimuli for å kunne slappe av, "være seg selv" og være sosial? ;)

Lenke til kommentar

Være meg selv er jeg hele tida. Heller motsatt effekt av for mye alkohol. Evt. hemninger man har, senkes jo ved alkoholinntak. for noen vil det bety at de blir mindre sjenerte og dermed vil få lettere for å komme i kontakt med folk. Sykdomstegn? Eneste må være at du er for sjenert til å ta kontakt i edru tilstand.

Lenke til kommentar

Igjen, du forstår ikke det opprinnelige innlegget.. Jeg kritiserer IKKE innviesesritualer, om enn infantile de enn kan være. Jeg kritiserer mediehåndtering.

7833170[/snapback]

Jeg kritiserer:

Media, for at de gidder å trykke saken.

Frøken Nesevis, for at hun gidder å stå fram og demonisere dem som fortalte media om "saken".

Studentene som fortalte alt, fordi de ga... Giddet... Gadd... :hrm:

Hyggelig å være på samme side..! :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg kritiserer:

Studentene som fortalte alt, fordi de ga... Giddet... Gadd...  :hrm:

7833707[/snapback]

Hvorfor kritiserer du noen for at de er åpne om ting de gjør på fritida?

7833974[/snapback]

De var vel heller aapne om hva andre gjoer paa fritida. Det er vel slikt som kalles sladder?

Bytt forresten gjerne ut "kult" med "goey"/"spennende"/"morsomt" i mitt forrige innlegg. Jeg sa ikke at det var kult aa drikke, men heller at jeg tror det aa heve seg over de andre du studerer med ikke vil gi deg noen saerlig god studietid. Nei, jeg sier heller ikke at man maa foelge stroemmen, men at aa gaa midt i mot den vil bli slitsomt. Ser ogsaa en mulighet for at det var slik uttalelsen var ment, men at den ble tatt ut av sammenheng og naa tolket som en trussel.

Diskusjonen om aa drikke burde egentlig faa en egen traad. Jeg ser paa det som et skalkeskjul for aa holde paa med aktiviteter som ikke er sosialt akseptert. Trist kanskje, men det kommer mye moro ut av aa bryte med vanlig oppfoersel, og mange synes nok det heller er skummelt med folk som oppfoerer seg slik til vanlig som andre gjoer naar de drikker.

Lenke til kommentar
De var vel heller aapne om hva andre gjoer paa fritida. Det er vel slikt som kalles sladder?

7837964[/snapback]

Ohnoes! Tenk så grusomt!

Man er for gammel til å bry seg om "sladder" når man går på universitetet. Gjør man noe som man ikke vil at omverdenen bør vite om så bør man vurdere om man bør gjøre det i det hele tatt, og om man skal la "hvem som helst" få ta del i saken.

Lenke til kommentar

Ser ut som noen aldri blir ferdig med russetiden :)

Dersom noen er så dumme at dem kler av seg eller på noen annen måte gjør noe dem ikke vil for å "passe inn" så er det dems egen feil.

Uttalelsen som ble gitt i ettertid viser bare hvilket nivå disse studentene er på. Latterlig.

Lenke til kommentar
Hvorfor ser folk på dette oppslaget som negativt, egentlig..?

De hadde det gøy...

Og...

De drepte tusen jomfruer og brente babyer i kokende olje..?

Nei..?

De hadde sex med små dyr og hang barn opp ned i taket etter fiskekroker..?

Ikke..?

De gjorde noe som folk flest ikke tør gjøre?

Ja..?

De hadde det gøy...

Og...

De skadet noe alvorlig med eksplosiver eller brennende oljer?

De veltet tankskip og forurenset hele norskekysten..?

Jeg forstår ikke *helt* hva som er galt her...

Kan noen opplyse meg..?

Jeg leste artikkelen-- De hadde sexleker med klærene på...

Og--

Noen av dem var under den seksuelle lavalderen..?

Ikke det nei...

Noen av dem var ikke modne eller hadde en metaforisk pinne opp i ræven..?

Noen..? Ok...

Noen av dem følte seg støtt fordi verdensbildet med "en mann og en kvinne" ble forstyrret..?

Noen..? Ok...

Noen følte seg presset til å gjøre ting de var redde for og var utsatt for press..?

Noen..? Ok...

Og...

Disse ble torturert med nåler og satt fyr på..?

Neivel...

De ble seksuelt lemlestet og beskåret..?

Ikke det...

Deres illusjon av et "moderne samfunn" ble midlertidig avbrutt av ett innblikk i virkeligheten..?

Javel..!

Nå begynner vi å nærme oss..!

Noen av dem visste ikke hvor mannetissen skal, før de kom dit..?

(Ganske skremmende -- disse er medisinstudenter..?!) Ikke det... Det var bra.

Noen av dem tenkte ikke på at vi alle er nakne under klærne..?

Der har vi det..!

Noen av dem tenkte ikke på at vi egentlig er dyr kledd ut som logisk tenkende individer, som liksom skal være kalde og kalkulerende og professjonelle..!

7829346[/snapback]

Når du ikke skjønner meningen i innlegget du prøver å svare på.. ser det skremmende dumt ut når du prøver å være belærende. Tenk, trykk, tal!

7829496[/snapback]

Ufattelig lite å hisse seg opp over. Andre sitt innlegg var langt mer interessant enn de andre her i denne tråden. Om noen lager en ny tråd om dette avisinnlegget, blir det stengt av en stresset moderator, dersom det blir rapportert.

I originalinnlegget ditt har du en fatal undervurdering av medias evne til å "misforstå" for å skape sensasjoner. Det er ingen som vet hvilken kontekst dette er sagt i og hvor mye hun har sagt, kontra det lille sitatet som står i avisen.

Lenke til kommentar
Hmm, medisinstudenter er jo de som fikk bare seksere og noen få femmere på vgs. Vi veit alle hvordan de er. :wee:

7823013[/snapback]

Jenter som bruker tettsittende/minimale klær og smisker noe jævelig med lærerene? :hmm:

7844379[/snapback]

Ureflekterte høyrevridde kristne. :)

Lenke til kommentar

Før jeg begynner, må jeg vel få lov til å innrømme at jeg er imponert over hvor rett unge thendrup egentlig kan ha i dette siste innlegget, men jeg synes nok heller det virker som om kritikken mot Ina her kommer fra folk uten mediaerfaring eller innsyn i hva som egentlig skjedde.

to viktige ting å ta vite til før dere vurderer er:

1) media bruker sjelden, og heller ei her, hele setningen du uttaler, dersom det blir en spenstigere sak med bare halve. Det skjedde også her, hvor utsagnet fra samtalen med journalisten var at det var viktig å passe på at disse studentene IKKE skulle få problemer. at journalisten tolker dette som "nå blir det trøbbel her", kan da strengt tatt ikke Ina beskyldes for.

2) Ingen av dere så hvor mye arbeid Ina la i å ta å unnskylde seg ovenfor studenter og beklage det som skjedde, og ingen av dere så den helt uklanderlige mediahåndteringen etter at alle herrens journalister hang på telefonen hennes. Noen mer samvittighetsfull og oppriktig lei seg for at noen var blitt støtt enn nettopp Ina, skal du lete lenge etter.

Moral: hvis du ikke var der; HYSJ. du har ingen anelse hva du snakker om.

til alle som forsvarer Ina i denne tråden; takk. hun fortjener det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...