Gå til innhold

Hvor dumme kan medisinstudenter bli..?

Anbefalte innlegg

På stripa på NTNU er det halvnakne og nakne folk hver høst uten at noen klager, det ville knapt vært verd å nevne i avisa engang. Skjønner ikke hvorfor hun er så sint på at noen "sladrer". Var dette hemmelige ritualer?

Endret av Darx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nettopp.. det var det jeg tenkte. Resten av hennes liv vil Ina Marie Andersen kunne kobles til denne uttalelsen av en arbeidsgiver som googler navnet hennes.. Fantastisk korttenkt.

7823818[/snapback]

Folk i helsesektoren er såpass ubrukelig på data at hun har lite å frykte. Og hvis det er andre leger som skal rekruttere har de sikker vært gjennom samme greien selv.

7824155[/snapback]

Er det virkelig så mange arbeidsgivere som henger seg opp i et lite smart utsagn man kom med i studietiden?

Lenke til kommentar

Vi ble litt mer spart vi som gjennomgikk opptaks-seremonien til linjeforeninga mi på NTNU, men ikke så mye. Fiskeblod i håret, løpe rundt i undertøyet midt i Sentrum på en folkefull dag innsmurt i frityrfett, kaviar og hår, samt en del andre artige aktiviteter. Kroppskontakt og "ekle" ting er en del av utrolig mange slike seremonier for veldig mange linjeforeninger, og det er over hodet ikke noe å bli superlei seg for. Det er en del av det å være student.

Det er også ganske merkelig at enkelte studenter skal "straffes" for å åpne kjeften om noe slikt. Men nå blir jeg vel "straffet" jeg også da kanskje, etter å ha røpet litt av hva som skjedde under årets immatrikulering for min del.

Lenke til kommentar

Hvorfor ser folk på dette oppslaget som negativt, egentlig..?

De hadde det gøy...

Og...

De drepte tusen jomfruer og brente babyer i kokende olje..?

Nei..?

De hadde sex med små dyr og hang barn opp ned i taket etter fiskekroker..?

Ikke..?

De gjorde noe som folk flest ikke tør gjøre?

Ja..?

De hadde det gøy...

Og...

De skadet noe alvorlig med eksplosiver eller brennende oljer?

De veltet tankskip og forurenset hele norskekysten..?

Jeg forstår ikke *helt* hva som er galt her...

Kan noen opplyse meg..?

Jeg leste artikkelen-- De hadde sexleker med klærene på...

Og--

Noen av dem var under den seksuelle lavalderen..?

Ikke det nei...

Noen av dem var ikke modne eller hadde en metaforisk pinne opp i ræven..?

Noen..? Ok...

Noen av dem følte seg støtt fordi verdensbildet med "en mann og en kvinne" ble forstyrret..?

Noen..? Ok...

Noen følte seg presset til å gjøre ting de var redde for og var utsatt for press..?

Noen..? Ok...

Og...

Disse ble torturert med nåler og satt fyr på..?

Neivel...

De ble seksuelt lemlestet og beskåret..?

Ikke det...

Deres illusjon av et "moderne samfunn" ble midlertidig avbrutt av ett innblikk i virkeligheten..?

Javel..!

Nå begynner vi å nærme oss..!

Noen av dem visste ikke hvor mannetissen skal, før de kom dit..?

(Ganske skremmende -- disse er medisinstudenter..?!) Ikke det... Det var bra.

Noen av dem tenkte ikke på at vi alle er nakne under klærne..?

Der har vi det..!

Noen av dem tenkte ikke på at vi egentlig er dyr kledd ut som logisk tenkende individer, som liksom skal være kalde og kalkulerende og professjonelle..!

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Hvorfor ser folk på dette oppslaget som negativt, egentlig..?

De hadde det gøy...

Og...

De drepte tusen jomfruer og brente babyer i kokende olje..?

Nei..?

De hadde sex med små dyr og hang barn opp ned i taket etter fiskekroker..?

Ikke..?

De gjorde noe som folk flest ikke tør gjøre?

Ja..?

De hadde det gøy...

Og...

De skadet noe alvorlig med eksplosiver eller brennende oljer?

De veltet tankskip og forurenset hele norskekysten..?

Jeg forstår ikke *helt* hva som er galt her...

Kan noen opplyse meg..?

Jeg leste artikkelen-- De hadde sexleker med klærene på...

Og--

Noen av dem var under den seksuelle lavalderen..?

Ikke det nei...

Noen av dem var ikke modne eller hadde en metaforisk pinne opp i ræven..?

Noen..? Ok...

Noen av dem følte seg støtt fordi verdensbildet med "en mann og en kvinne" ble forstyrret..?

Noen..? Ok...

Noen følte seg presset til å gjøre ting de var redde for og var utsatt for press..?

Noen..? Ok...

Og...

Disse ble torturert med nåler og satt fyr på..?

Neivel...

De ble seksuelt lemlestet og beskåret..?

Ikke det...

Deres illusjon av et "moderne samfunn" ble midlertidig avbrutt av ett innblikk i virkeligheten..?

Javel..!

Nå begynner vi å nærme oss..!

Noen av dem visste ikke hvor mannetissen skal, før de kom dit..?

(Ganske skremmende -- disse er medisinstudenter..?!) Ikke det... Det var bra.

Noen av dem tenkte ikke på at vi alle er nakne under klærne..?

Der har vi det..!

Noen av dem tenkte ikke på at vi egentlig er dyr kledd ut som logisk tenkende individer, som liksom skal være kalde og kalkulerende og professjonelle..!

7829346[/snapback]

Når du ikke skjønner meningen i innlegget du prøver å svare på.. ser det skremmende dumt ut når du prøver å være belærende. Tenk, trykk, tal!

Lenke til kommentar
Når du ikke skjønner meningen i innlegget du prøver å svare på.. ser det skremmende dumt ut når du prøver å være belærende. Tenk, trykk, tal!

7829496[/snapback]

Nå tror jeg det er du som ikke forstod meningen i innlegget du svarte på, da det var relevant til diskusjonen det svaret Andre1983 kom med.

Men det var ikke særlig smart sagt av den kjerringa som mente at de som sladret skulle få lide. Det blir et enda artigere rituale dersom folk er mer åpne om det.

Lenke til kommentar

7829496[/snapback]

Nå tror jeg det er du som ikke forstod meningen i innlegget du svarte på, da det var relevant til diskusjonen det svaret Andre1983 kom med.

Men det var ikke særlig smart sagt av den kjerringa som mente at de som sladret skulle få lide. Det blir et enda artigere rituale dersom folk er mer åpne om det.

7829508[/snapback]

Nei, det var på ingen måte relevant. Det er ikke ritualet og hvorvidt det var fælt eller ikke som var poenget, det var en pressetalskvinnes idiothåndtering av saken som var poenget. Det at han.. (og tydeligvis du) ikke har skjønt dette ENNÅ etter flere presiseringer gjør at mine tanker om det norske skolevesnet ikke akkurat går i høysang..

Lenke til kommentar

Sikker paa at det er en trussel? Kan lese det som at hun konstaterer at folk kommer til aa slite/ha en kjip studietid dersom de ikke synes noe om slike aktiviteter (som er helt vanlige blant studenter). Det vil jeg tro stemmer ganske bra. Kult aa vaere student naar man ikke liker aa gjoere som studenter gjoer?

Lenke til kommentar
Sikker paa at det er en trussel? Kan lese det som at hun konstaterer at folk kommer til aa slite/ha en kjip studietid dersom de ikke synes noe om slike aktiviteter (som er helt vanlige blant studenter). Det vil jeg tro stemmer ganske bra. Kult aa vaere student naar man ikke liker aa gjoere som studenter gjoer?

7829683[/snapback]

Tja, "kult" å være student når man bruker alle penger og all ledig tid på alkohol..? Kult de årene man lever på studielån muligens, ikke så kult når man aldri får jobb fordi man er halveis ferdigalkoholisert og ikke evner å gjøre stort annet enn å blande sprit og blandevann.. Denne myten om at man må drikke 2-4 ganger i uken når man er student er trist.

Lenke til kommentar

Man er selvstendig nok til å stå imot alt som heter press gjennom hele videregående for å sikre seg karakterer til å komme inn på medisin, og når man endelig er der blir det plutselig for vanskelig å holde integriteten sin på stell? Nei, vet du hva.

Medisinstudenten sier at det er et kollektivt gruppepress, de som er nye føler de må kle av seg.
Jaha ja. I motsetning til det ikke-kollektive gruppepresset?
Lenke til kommentar
Nei, det var på ingen måte relevant. Det er ikke ritualet og hvorvidt det var fælt eller ikke som var poenget, det var en pressetalskvinnes idiothåndtering av saken som var poenget. Det at han.. (og tydeligvis du) ikke har skjønt dette ENNÅ etter flere presiseringer gjør at mine tanker om det norske skolevesnet ikke akkurat går i høysang..

7829552[/snapback]

"Slikket på rotter" og "simulerte samleie" er ganske viktige stikkord i den saken som ble lenket til i artikkelen. Denne jentas håndtering av situasjonen er en liten del av artikkelen. Begge deler er interessant å diskutere. Dermed basta.
Lenke til kommentar

7829552[/snapback]

"Slikket på rotter" og "simulerte samleie" er ganske viktige stikkord i den saken som ble lenket til i artikkelen. Denne jentas håndtering av situasjonen er en liten del av artikkelen. Begge deler er interessant å diskutere. Dermed basta.

7832532[/snapback]

Nå startet jeg en diskusjon med et visst tema for øyet, liker du ikke temaet kan du strengt tatt starte en ny tråd? ;)

Lenke til kommentar

7829496[/snapback]

Ordet "sladret" hentyder at noen mener at disse studentene gjorde noe galt.

Noen andre mente at medisinstudentene ble hengt ut -- og jeg forsvarer uthengingen på det grunnlaget at det de gjorde er helt naturlig -- og dermed er alle reaksjoner på at noen fortalte om hva de gjorde ganske overdrevet...

Denne saken forteller om ungdommer som oppførte seg som ungdommer...

*Hovedproblemet* i denne saken ser ut til å være at noen ikke tolerer mennesklig oppførsel; mennesker er opptatt av sex og lek -- og at noen ikke ønsker at andre skal vite at de er... vanlige mennesker...

Grunnsynet mitt på denne saken er at de absolutt fleste av oss hatt sex noen hundre eller tusen ganger -- sikkert flere ganger enn vi har ligget på flatfylla -- og likevel er det delen som omhandler *sexleker* som blir fokusert på...

Heller enn det faktum at de tyllet i seg nervegift på flaske.

Så...

Hvordan kan *medisinstudenter* -- som jeg virkelig *håper* vet noenting om kroppen -- reagere på at noen forteller om deres utførte og forventede oppførsel, og samtidig prestere å gi inntrykk av at de som har fortalt dette til media har gjort noe galt ..?

Lenke til kommentar

7829683[/snapback]

Tja, "kult" å være student når man bruker alle penger og all ledig tid på alkohol..? Kult de årene man lever på studielån muligens, ikke så kult når man aldri får jobb fordi man er halveis ferdigalkoholisert og ikke evner å gjøre stort annet enn å blande sprit og blandevann.. Denne myten om at man må drikke 2-4 ganger i uken når man er student er trist.

7829711[/snapback]

Man velger jo selv hvor sosial man vil være. Å drikke 2 ganger i uken kan ha veldig mange positive bieffekter, som nye venner etc. Å være sosial når man er student er like viktig som å lese.

Lenke til kommentar

7829496[/snapback]

Ordet "sladret" hentyder at noen mener at disse studentene gjorde noe galt.

Noen andre mente at medisinstudentene ble hengt ut -- og jeg forsvarer uthengingen på det grunnlaget at det de gjorde er helt naturlig -- og dermed er alle reaksjoner på at noen fortalte om hva de gjorde ganske overdrevet...

Denne saken forteller om ungdommer som oppførte seg som ungdommer...

*Hovedproblemet* i denne saken ser ut til å være at noen ikke tolerer mennesklig oppførsel; mennesker er opptatt av sex og lek -- og at noen ikke ønsker at andre skal vite at de er... vanlige mennesker...

Grunnsynet mitt på denne saken er at de absolutt fleste av oss hatt sex noen hundre eller tusen ganger -- sikkert flere ganger enn vi har ligget på flatfylla -- og likevel er det delen som omhandler *sexleker* som blir fokusert på...

Heller enn det faktum at de tyllet i seg nervegift på flaske.

Så...

Hvordan kan *medisinstudenter* -- som jeg virkelig *håper* vet noenting om kroppen -- reagere på at noen forteller om deres utførte og forventede oppførsel, og samtidig prestere å gi inntrykk av at de som har fortalt dette til media har gjort noe galt ..?

7833042[/snapback]

Igjen, du forstår ikke det opprinnelige innlegget.. Jeg kritiserer IKKE innviesesritualer, om enn infantile de enn kan være. Jeg kritiserer mediehåndtering.

Lenke til kommentar

7829683[/snapback]

7829711[/snapback]

Man velger jo selv hvor sosial man vil være. Å drikke 2 ganger i uken kan ha veldig mange positive bieffekter, som nye venner etc. Å være sosial når man er student er like viktig som å lese.

7833063[/snapback]

Jeg klarer utmerket godt å være sosial uten å drikke. Gjør ikke du? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...