Richard`n Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Når jeg har kommet så langt at jeg har koblet mine 2 maskiner opp i et nettverk med en switch(en bærbar med 2k pro og en stasjonær med win xp home) og satt samme workgroup, så finner bærbaren den delte mappen på xp maskina men får denne beskjeden når jeg prøver å gå inn i den://Richard(datamaskin navnet som den skal nå) is not accessible, the network path was not found. Xp maskina finner ikke noe på bærbaren, men så vet jeg heller ikke hvordan jeg går inn i den samme workgroupen på xp da... har pinga dem mot hverandre 0% lost. Trenger virkelig hjelp her, noen som har et godt råd for å løse dette?? Vær så snill å forklar med enkle ord da jeg ikke er den meste datakyndige :smile: Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Har du noen brannmurer tikkende? kan være der det ligger i tilfelle! Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Nei, har kun norton internet sequrity, men den har jeg diablet, også den innebyggde brannmuren i xp er disablet. Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Ok nå har jeg funnet bærbaren igjennom stasjonær maskina også, men det kommer bare en feilmelding opp på begge: (på Norsk) finner ikke serveren på nettverket. Men iconet for den maskina kommer altså opp. Noen forslag?? Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 KOm igjen da, ALLE forslag mottaes med stor takk, har kjøpt inn endel utstyr som kostet penger så jeg vil så veldig gjerne få dette til å virke... Skal jeg bruke krysset net.kabel og hva er i tillfellet det for noe?? Jeg har også koblet til adsl modemet på switchen, men jeg skulle vel ha internett på en pc fordi?? Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Du skal iallefall IKKE bruke krysset kabel når du har noe imellom pc'ene(switch). Venligvis når jeg løser slike problemer, er de for lette å løse for meg, så jeg bruker timer på å f.eks. inne ut at det er et støvkorn mellom 2 poler... Prøv å blåse inni alle mulige steder hvor det kan legge seg støv? Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-11-30 22:45, skrev ajohn_richard:...//Richard... Vet ikke om du kanskje bare skrev feil her, men de skråstrekene skal være motsatt vei (altså "Richard"), ellers vil du få opp noe lignende den meldingen. Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Hmm rart, jeg bare dobbelklikket på iconene som dukket opp på mine nettverkssteder... så fikk jeg disse feilmeldingene. Får norn ganger acsess nå når jeg skriver inn ip og delt mapnavn ... fortsatt kunne jeg ha trengt noen tip om hva som bør gjøres.. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Regner med at du har satt opp riktig ip adresser på begge maskinene...? F. eks: Bærbar: 192.168.0.1/255.255.255.0 Stasjonær: 192.168.0.2/255.255.255.0 Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 joda har det oxo... men jeg får ikke acsess... Lenke til kommentar
xeon Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Har du prøvd å pinge??? eks.: ping 192.168.0.1 Regner med at du har gjort det, men må prøve det meste banale først.. Obs! Prøv fra begge maskinene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå