DementedAlbino Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Siden jeg nå oppgraderer pcen min trenger jeg også nytt skjermkort da det nye hovedkortet ikke har støtte for AGP kort. Pcen skal brukes til film, musikk og alt annet en mediacenter pc brukes til. Spilling blir det minimalt med, så dette er ikke prioritert. Skal kobles opp mot 32" lcd via dvi eller hdmi. Så hvilket skjermkort bør jeg gå for her? Er ikke interessert i å bruke mye på dette, så max er vel ca 1200. Skjermkortet vil bli oppgradert på et senere tidspunkt uansett, så trenger bare et greit kort nå i første omgang. Har til nå klart meg med Radeon 9800 pro, og dette har klart seg bra til nå, så med andre ord er ikke det ikke de største kravene til skjermkortet. Fint om det har DHCP støtte slik at jeg kan spille av HD når det blir mer utbredt. Så er der noen skjermkort som kan passe for mitt bruk? Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322394 Har ikke passiv kjøling, men har hdmi og hdcp Lenke til kommentar
Howard Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Dette MSI-kortet kan være et alternativ, dersom 3D-ytelse ikke er vesentlig. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Er ikke nødvendig med passiv kjøling da dette bil bli vannkjølt. Takker for svar så langt, skal se mer på de. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Kikket selv først på 7300GS men fant ut etterhvert at det anbefaltes minst 7600GT i et 1080P HDTV oppsett. Mindre enn dette kunne føre til hakking. Men dersom du ikke har full HDTV funker sikkert 7300GS helt greit. 1600Pro burde sikkert også funke til det meste. Endret 29. januar 2007 av Vice Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Kikket selv først på 7300GS men fant ut etterhvert at det anbefaltes minst 7600GT i et 1080P HDTV oppsett. Mindre enn dette kunne føre til hakking.Men dersom du ikke har full HDTV funker sikkert 7300GS helt greit. 1600Pro burde sikkert også funke til det meste. 7823134[/snapback] Åjasså, har prøvd å fått noe svar på dette selv, om 7300GS holder eller ikke Kan sikkert stemme at en bør ha noe kraftigere ja.., men trodde CPU hadde mer å si enn selve skjermkortet når man skal spille av HDTV? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Ble selv også litt overrasket da jeg undersøkte nærmere... Men se feks. systemkrav til HD-DV/Bluray for PowerDVD spilleren: http://www.cyberlink.com/english/support/b...requirement.jsp Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Men bør jeg ikke velge et kort som har hdcp støtte? I følge prisguiden er vel dette det rimeligste kortet jeg får som oppfyller kravene til cyberlink for avspilling, samt har hdcp. Vil dette være et bra kort, og kan det eventuelt benyttes til spilling dersom det skulle bli aktuelt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå