Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

gode grunner til å bli elektriker?

Anbefalte innlegg

Hei, vi har et skole prosjekt om elektriker faget og vi trenger noen gode grunner for å bli det.. noen som her noen gode grunner som kansje hadde vært noe..?

Vi kunne ogsp hatt litt hjelp til å lage et "Heia" rop som Strøm er gøy eller noe..

Takker for svar på forhånd. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, enig det er kjempegøy å få strøm i seg.

Jeg har gått elektrofag gk og elektro vk1, kan ikke finne noen gode grunner til å utdanne seg til elektrikker, det må være det at du liker å holde på med det. Kanskje at du møter nye utfordringer hver dag, du vil finne ut at ingen dag er lik. Visst du arbeider som linjemontør er du jo mye ut i friluft og det er jo kos, så lenge været er greit. Kjedlig når man må ut 3 på natten i snø/sludd med orkan i kastene... da er man lite hypp på å klatre opp i toppen på en stolpe. Men som sagt ingen dag er lik, og liker du å holde på med ledninger og strøm, så er det vel opp til deg selv. Elektrikkerfaget er iallefall spennende og utfordrene, det kan man ikke si noe på. Lykke til med oppgaven!

Lenke til kommentar

Erfaring og erfaring fru blom.. hvordan det? virker det som jeg har peil?

:) Fattern er linjemontør, jeg har hatt sommer jobb i et elverk i 4 eller 5år.. .ellers har jeg gått både GK og VK1 elektro som du ser... men nei, jeg er ingen elektrikker... atm. er jeg IKT-Lærling.. og trives godt å sitte inne om vintern når det er kaldt..men om sommern... oh.. da frister det lite å sitte inne... spesielt når man vet at linjemontørene er ute å flyr i skogen, evnt. kjører firhjuling og sekshjuling...også er det noen dager med helikopterturer vet jeg også.. men vet ikke om det er for de litt mer priviligerte når de skal høyt og langt.. :)

Endret av vargaz
Lenke til kommentar

Det e berre og ta noke du liker og holder på med. Eg gikk gr. elektro so etter på vk1 eletronikk so vk2 serviceletronikk og etter eg tok fagbrev fan eg ut det va ikkje so artig so eg hadde tenkt. So beggynte eg på tekniskfagskole og gikk datateknikk og jobber innefor IT no.

Svarer til gode grunner til å bli elektriker? du må like det du holder på med. Du har bra lønn og men det hjelper litt viss du ikkje e intressert i det.

Du må finne noke du e intressert i.

Det e mange felt innfor elektro og eletronikk so det e berre og velge og vrake.

E no kjekt og ha litt utdanning innefor felte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...