Gå til innhold

Hvilket bankkort bruker du primært?

Roberto

Hvilket bankkort bruker du primært?  

215 stemmer

1. 1. Hvilket bankkort bruker du primært?

• Visa m/BankAxept
      120
    • Visa Kredittkort
      24
    • Visa Electron
      65
    • MasterCard
      1
    • Maestro
      1
    • American Express
      4
    • Diners Club Intl.
      0
    • Eurocard Gold
      0
    • Andre
      0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen av disse er bankkort. Her er ramset opp en rekke kreditkort og debetkort - men ingen bankkort (kun et system i Norge med det navn, og det heter overraskende nok: Bankkort).

7940924[/snapback]

kanskje ikke, men debetkort forbindes ofte med bankkort slik jeg har forstått det. Ikke alle som setter debetkort i sammenheng, så jeg forstår godt trådstarter sitt ordvalg.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet må du være 18 for å søke om et "ordentlig" Visa-kort. Men det finnes flere, deriblant undertegnede, som har fått Visa i en yngre alder men da med hjelp av foreldre. (Jeg var 14 da jeg fikk mitt "ordentlige" Visa, men som sagt - med god hjelp av både rådgiveren i banken samt foreldrene mine).

Det finnes også tilfeller der Diners Club tilleggskort er blitt innvilget til de over 16, selv om nettsiden påstår de kun tilbyr tilleggskort for de over 18. Selv hadde jeg valgt et Diners dersom jeg var 16/17. ;)

Lenke til kommentar
Det er ikke noe hw.no relatert - kun jeg + et par her som diskuterte hva slags kort "ungdommen" bruker, og siden jeg kan opprette avstemninger så tok jeg meg av det. :)

7823714[/snapback]

Hva menes med "ungdommen". Kanskje jeg ikke skulle ha svart på pollen.

Edit: Bruker forøvrig mest Skandiabanken sitt vanlige grå, men finner frem andre kort ved behov, noe som vel i praksis kun skjer hvis magnetstripa på kortet fra Skandiabanken er gåen... eller ligger igjen i en eller annen bar :whistle:

Endret av tZar
Lenke til kommentar

Jeg har gått over i det siste fra Visa til MasterCard fra 365direkte som gir meg 1% rabatt når jeg bruker det og 3,65% på møbler og elektronik. Må jo selvsagt passe på å betale tilbake i tide og ikke bruke det til å ta ut penger i minibank (som fører til gebyr), det blir lite brukt i butikker, men det er yperlig når jeg handler på nettet.

Lenke til kommentar
Enn så lenge er det Visa Electron som gjelder, litt kjipt at det ikke er mulighet for å handle på nettet med det :hrm:

7886796[/snapback]

ja er enig med deg,termometer.Skulle ønske at det ihvertfall gikk ann å handle på nettet. :(

7921360[/snapback]

Er vel en grunn til det da :tease:

7940889[/snapback]

Jeg kan jo forstå det på en måte, men faktisk finnes det ansvarlige ungdommer som vil bruke kortet på en skikkelig måte.

Lenke til kommentar

Noen som vet om foreldrene mine kan stoppe meg fra å skaffe meg sånn kort som har 14års grense? Jeg mener, om jeg trenger deres underskrift eller noe hjelp fra dem?

Lenke til kommentar

Tenker du på Visa Electron?

Foreldrene mine måtte være med når jeg skulle lage konto og få kort. Måtte og ha med fødselsattest. De må skrive under på et skjema og noe styr. Tok ikke mer enn 10 minutter. Så måtte jeg vente en uke eller noe før kortet mitt kom.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig forskjellen på Visa uten kreditt og Visa Electron?

Begge har BankAxept og ingen har kreditt. Må man ikke ha kreditt for å handle over nett?

Jeg (17 år) har forresten fått tak i det skikkelige Visa-nummeret til mitt Visa Electron. Vil jeg kunne bli straffet på noen måte hvis jeg prøver å bruke det til å betale over nett? Kan banken (SPV) inndra kortet hvis de merker at jeg bruker det som et Visa-kort?

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...