Gå til innhold

NV-GS230 vs NV-GS280?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ett videokamera, og har egentlig null peiling, men etter å ha lest noen av postene her inne har jeg forstått at Panasonic er å anbefale i denne prisklassen samt at man bør velge Mini-DV som lagringsmedium.

Men jeg ser at det er to lignende kamerer her som skiller ca 2000 kroner i pris. Og mitt spørsmål er hvor mye bedre er GS280? Er det verdt 2000 kroner mer?

Her ligger linker til spesifikasjoner på begge kameraer hos Elprice, fint hvis noen som har peilig kunne forklart hovedforskjellene :)

230: http://elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=25522&cid=5555

280: http://elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=11539&cid=5555

Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg ser at det er to lignende kamerer her som skiller ca 2000 kroner i pris. Og mitt spørsmål er hvor mye bedre er GS280? Er det verdt 2000 kroner mer?

7822457[/snapback]

NV-GS 280 har mikrofoninngang, optisk bildestabilisator og Leica-opptikk. Etter min mening verdt de 2000,- ekstra. Du kan se tester her

NV-GS 230 er erstatter for NV-GS 180, og NV-GS 280 er nesten helt lik NV-GS 300. Bare DV inn er forskjellen mellom de to sistnevnte. :)

Lenke til kommentar

7822457[/snapback]

NV-GS 280 har mikrofoninngang, optisk bildestabilisator og Leica-opptikk. Etter min mening verdt de 2000,- ekstra. Du kan se tester her

NV-GS 230 er erstatter for NV-GS 180, og NV-GS 280 er nesten helt lik NV-GS 300. Bare DV inn er forskjellen mellom de to sistnevnte. :)

7826345[/snapback]

Ok, Takk for hjelpen! da blir det sikkert 2000 ekstra :)

Mikrofoninngang ja, mikrofoner får man vel ikke kjøpt på Elkjøp akkurat, hvor kjøper man det? Og hvis man skal lage amatørfilm med lavt budsjett noen mikrofoner som kan anbefales? :)

Ellers hva er egentlig vitsen med DV inn? Du fører vel filmen inn på pcen for å redigere? Og da er det vel bare og brenne ut på DVD? Brukes DV inn mye av de som har det?

Lenke til kommentar

Mikrofoninngang ja, mikrofoner får man vel ikke kjøpt på Elkjøp akkurat, hvor kjøper man det? Og hvis man skal lage amatørfilm med lavt budsjett noen mikrofoner som kan anbefales? :)

Ellers hva er egentlig vitsen med DV inn? Du fører vel filmen inn på pcen for å redigere? Og da er det vel bare og brenne ut på DVD? Brukes DV inn mye av de som har det?

7827531[/snapback]

Den mikrofonen som til stadighet anbefales her er Røde Videomic til veil. pris 1250,-. Det billigste blir vel å bestille den hos din lokale musikkinstrumentforhandler, da du slipper porto/oppkrav. Du kan søke litt info om den på forumet her.

Jeg bruker DV inn til å føre tilbake redigert video/fylle opp tomrom på DV-kassettene. Tar nesten aldri opp igjen på brukte DV-kassetter. Bruker de som arkiv/master. Du kan vel også ta opp direkte fra et annet kamera, tror jeg. :)

Endret av 2Olav
Lenke til kommentar
Kjøpe 280 hos elkjop.no i dag, bra pris, spent på kvaliteten.

7835022[/snapback]

Hva var prisen?

7838656[/snapback]

Og hvilken Elkjøp? :)

Ser de averterer med 280 i nettbutikken til 5195 kroner, men der er varen utilgjengelig.

Og hvis det kommer et annet kamera for å erstatte dette så spørs det jo om det kommer inn igjen da :(

Til sammenligning var jeg innom en fysisk butikk i dag og der hadde de 180 til 4995.

Altså 200 kroner billigere hadde det vært og kjøp 280 over nettet, og der er det jo en viss kvalitetsforskjell er det ikke? :)

Kunne tenkt meg å kjøpt meg ett 280 kamera, hadde jeg bare visst hvor! :)

Lenke til kommentar

Elkjop.no er tomme igjen.

Har nå testet det litt inne mot jvc kamera 320 som elkjøp butikkene solgte etter jul til 1800,-, må si det er forskjell. (joda prisen er 3 gangen og, men læl)

Kameraet briljerer med naturlige farger og god oppløsning. Foreldrene drar til elkjøp i morgen og bytter til pana, tror jeg nokk.

Lenke til kommentar

på tal om inte tillgängligt:

jag har beställt NV-GS300 från finska "verkkokauppa" (nätbutik)

och det står att det inte finns på lagret eller hos importören.

över 25st har beställt kameran.

vad betyder detta?

kan det stå på en sida att den borde vara tillgänglig om 2-4 veckor

(har stått så sedan jag beställde för ca 1mån sen..)

när den tycks vara så att tillverkaren slutat göra den?

VAD ÄR DETTA??

betyder det att jag kanske inte får min kamera?

eller vet någon varifrån jag skulle kunna få den här kameran?

kommer det nån bättre variant som det lönar sig att vänta på?

(hoppas priset inte är högre..)

:(

tålamodet börjar ta slut.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser ut som GS280 og GS300 er på full fart ut.

Jeg har sjekket det meste av nettbutikker og elektrobutikker rundt Oslo og det er likedan der.

Ikke så lett å forstå hva Panasonic kommer til å selge når jeg sammenligner internasjonal side http://panasonic.co.jp/pavc/global/videoca...rity/media.html

og norsk side

http://www.panasonic.no/servlet/PB/menu/10..._l13/index.html

Har ei datter som er fortvilet fordi hun snart har spart nok penger men Panasonic slutter med modellene hun er ute etter (ekstern mikrofoninngang, optisk bildestabilisator, 3CCD, MiniDV).

Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar

Oj, var svært heldig og fikk kjøpt GS280 på Elkjøp på Jessheim for utrolige 3.500...

Jeg har ellers sjekket nettbutikker og ikke funnet noen. Elkjøp er også tomme iflg. nettsidene men de har enkelte kuppvarer/utstillingsmodeller igjen (Jessheim, Karihaugen får tilbake, Sandvika).

PS: Jeg jobber ikke for Elkjøp og får heller ikke provisjon av salg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...