Gå til innhold

Thermaltake Big Water Cooler


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg skal gå til innkjøp av ett slikt sett, men jeg lurer på hva prisen på dette pleier ligge på, og om det er noe å anbefale i forhold til pris.

 

Jeg ser også at pumpen har vært ganske omdiskutert, men er andre deler gode, som f.eks kjøleblokker osv?

 

Tenker på om det er ett bra sett i forhold til prisen...

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=21579

 

EDIT: Tilbudet jeg har fått er 338 kroner.

 

EDIT 2: Passer denne forresten på socket 775?

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har fått tilbud på 338kr, så er det jo bare å slå til.

hva er 338kr now these days? får jo ikke en kjøleblokk for det omentrent.

 

jeg betalte 500+frakt for mitt, og det funket knirkefritt til pumpa stoppet pga humus i rørene etter noen år :p

når jeg rensa dem funker den fint igjen..men jeg gikk over til luft igjen just in case.

mener den skal passe til 775, men er ikke helt sikker, sjekk produktbeskrivelsen på thermaltakes hjemmeside :)

Lenke til kommentar

Den tråden er jo gammel, og det er mange i den tråden som har fått problemer med pumpa, men det er en eldre verisjon av pumpa, den pumpa som følger med det settet som du kjøler er det ikke noe galt med.

 

Det er et spupert vannkjølingsett med masse kvalitet.

 

Jeg hat Bigwater selv, men jeg har det store settet med 120mm radiator+240mm. Bruker bare den ene 240mm radiatoren og den holder min [email protected] rundt 12 grader over romtemperatur på ideal.

 

jeg vil anbefale deg sterkt å kjøpe det, serlig siden du har fått en så god pris på det.

Lenke til kommentar

Det er samme pumpen på BW-settene (eller, det er 2 versjoner av dem som går med litt forskjellig hastighet). Men på de nyere BW 7x5-settene er det en HELT annen pumpe som virker mye kraftigere. De sluttet å selge BW (originalt) for lenge siden, så du må ha fått tilbud på noe som de ikke får solgt. Men til den prisen er det nesten verdt å teste ut. Bare sørg for å lekasjeteste og ikke skru til nipler hardere enn de er fra før, så kan du se hvordan det blir. Du lærer dog en del om vannkjøling med det settet, og får litt erfaring om det er noe å satse på (slik at du evt når lommeboken tillater det kan bytte ut deler).

 

Når sant skal sies, så har jeg hatt mitt sett i mange år, og det som er igjen av det i bruk er CPU-blokken (og en aquarius GPU-blokk i HTPC-en).

Lenke til kommentar

De tiligere verisjonene av settet hadde denne pumpen.

 

Det er den pumpen mange har hatt problemer med. Men de nyere setter, som du skal kjøpe har denne pumpen, som virker helt utmerket.

 

Bigwater vannkjøling er et utmerket vannkjølingsett med bra kvalitet, men har fått dårlig rykte uheldigvis på grunn av den dårlige pumpe de brukte før.

 

Jeg sier: Go for it :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke åpnet linken i første post, så jeg bare antok at det var 735 det var snakk og den har den nyere pumpen.

 

Men jeg har fått åpnet den linken, og ser at det er et sett med den gamle pumpen, men uansett, så ville jeg ha gått for det, siden du vil få bedere temperaturer enn med luftkjøler. Om pumpa svikter, så har nye prosessorer automatisk slå av funksjon, så den ikke blir skadet.

 

Du må også huske på at det er ikke en dårlig pumpe som følger med, grunnen til at bigwater har så dårlig rykte, er at det var et parti med pumper som ikke var av god kvalitet, så du får mest sansynelig en pumpe som ikke kommer å svikte.

 

Så det ER et vannkjøligsett å satse på, serlig til den prisen.

 

Go for it :thumbup:

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar
Det kan du nok ikke. Når du har montert er slanger og kjølevæske helt eller delvis brukt opp, og alt er blitt meget skittent. Tror du skal slite med å sende det inn da, med mindre produksjonsfeil gjør at det ikke fungerer.

7833475[/snapback]

 

Selvsagt tenker jeg ikke på å sende det inn som angrefrist i tilfelle :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...