miceagol Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Edit...Linux er ikke noe alterntiv...Skjønner ikke hvorfor alle Linux brukere skal prakke det på andre..... 7822647[/snapback] De flester har ikke Linux som alternativ pga. spill. Hvorfor er det ikke et alternativ for deg? 7822663[/snapback] Jeg har rett og slett ikke interesse av og ha Linux på pc`n min...Hadde jeg hatt flere pc`r så hadde jeg kanskje testet det men jeg vil gjøre det av fri vilje uten og bli prakket på av andre...+ at jeg må ha windows p.g.a spill da.... 7822700[/snapback] Ingen som tvinger deg. Hvis du foretrekker Windows, så holder du deg til det. Men det er mange her som ser seg "nødt" til å gå for piratversjon fordi Home Premium er for dyr. Hvorfor ikke bare gå for Home Basic hvis de bare spiller? Hvis de vil ha et gratis OS kan de få det helt lovlig med Linux. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Prisene på Vista er jo helt vanvittige. Til sammenligning koster Mac OS X 1190,- for en lisens eller 1790,- for fem lisenser. Jeg har både mac og pc, kjører lovlig og kjøpt OS på mac'en og selvsagt piratkopiert Vista på pc'n. 7822804[/snapback] Men så må man jo kjøpe OSX ca hvert år også da når det kommer en ny release.. så de 3-5 årene Vista vil vare før en ny Windows kommer, så koster OSX mer... om man vil ha den nye releasen seff da.. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Mener 2500 for Vista Home Prenium er totalt overkommelig. Til dere som spiller mye og sier dere nekter å køjpe Vista til 2500kr kan jo drite i å kjøpe musematter og muser og scates og headsett etc etc så får dere fort en Ultimate lisens istede tenker jeg! 7822836[/snapback] Var en dårlig sammenligning..... Lenke til kommentar
kvase Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Europa-komite mener Vista er «lovstridig» dette blir inntresangt å se hvor det ender. http://www.digi.no/php/art.php?id=366768 Lenke til kommentar
genesis Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Thyrfing17 Postet i dag, 12:23 Hvordan tror dere her det kommer bli med vista og spilling, kommer man feks få mindre ytelse i spill?, eller er dette noe man må se på når det kommer offiselle drivere? http://digg.com/software/Vista_DRM_May_Cri...ame_Performance bare å kaste seg over google, masse interrresant. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Thyrfing17 Postet i dag, 12:23 Hvordan tror dere her det kommer bli med vista og spilling, kommer man feks få mindre ytelse i spill?, eller er dette noe man må se på når det kommer offiselle drivere? http://digg.com/software/Vista_DRM_May_Cri...ame_Performance bare å kaste seg over google, masse interrresant. 7822942[/snapback] takker Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Business er i mine øyne en bedre utgave en home premium, jeg bryr meg ikke noe om media-center-dill, og vil heller ha remote desktop og nettverkskapabiliter. (ja RD er kjekt, fordi nesten alle steder har det "installert" på OSet). Ellers synes jeg denne lanseringen er ganske lite spektakulært, de har lite å komme med etter så lang utvikling, dog har det vært vanskelig å finne skikkelig anmeledelser som tar for seg litt saklige ting i OSet, så det blir interessant å se på dette, ting som: Fungerer dette databasesøket også på nettverksdrev? Er den nye nettverksimplmentasjonen vesentlig raskere, spesielt på nettverksdrev? Er det raid-støtte? Ellers er det irriterende at de enda ikke har klart å fikse helt grunnleggende viktige ting ved OSet - Ting blir sirup når man ikke får kontakt med nettverksdrev - 255 tegns path-limit - Den USANSYNLIG primitive filkopierngen i windows, den hører hjemme i windows 3-11-dagene. AtW Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Selv om lanseringen for Vista her i Norge er i morgen så vil jeg helt sikkert ikke legge den inn på min pc før etter at sp1 er kommet...Tror ikke den kommer før i Desember hvis jeg ikke tar feil...Det vil helt sikkert være mange oppdateringer til og begynne med men er langt fra sikker da... Microsoft har også laget en liten film om hvordan det går når man laster ned en piratutgave...Link her.... Lenke til kommentar
arnesen Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Bare en ting jeg kom til å tenke på, vista lisens koster 4000 for ultimate, og en av grunnen for på ha den er at det skal spilles. Jeg hører ingen som klager over "stinne" priser på skjermkort og CPU osv. Tror kanksje at mange ville klart seg fint med en XBOX 360 eller PS3, prisen på en slik spillmaskin blir jo mindre enn vista lisensen..... Bare en tanke... Lenke til kommentar
arnesen Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Bare en ting jeg kom til å tenke på, vista lisens koster 4000 for ultimate, og en av grunnen for på ha den er at det skal spilles. Jeg hører ingen som klager over "stinne" priser på skjermkort og CPU osv. Tror kanksje at mange ville klart seg fint med en XBOX 360 eller PS3, prisen på en slik spillmaskin blir jo mindre enn vista lisensen..... Bare en tanke... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Bare en ting jeg kom til å tenke på, vista lisens koster 4000 for ultimate, og en av grunnen for på ha den er at det skal spilles. Jeg hører ingen som klager over "stinne" priser på skjermkort og CPU osv. Tror kanksje at mange ville klart seg fint med en XBOX 360 eller PS3, prisen på en slik spillmaskin blir jo mindre enn vista lisensen..... Bare en tanke... 7823112[/snapback] Om du ikke hører noen klage over prisen på toppskjermkort og CPUer, så tror jeg du må se litt mer rundt i trådene som omhandler disse Nå vil jeg ikke akkurat si ultimate er en nødvendighet for å spille dog, og det er vel strengt tatt ikke de dyreste CPUene og GPUene heller. AtW Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Det har vel også med og gjøre at et OS kan man laste ned gratis mens hardware må man kjøpe...Hadde jo vært deilig og lasta ned et nytt skjermkort f.eks da...hehe Lenke til kommentar
aleh Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 OEM er ikke noe alternatv siden det blir byttet/oppgradert ett eller annet flere ganger i året på pc`n...Derfor mener jeg det rett og slett er og kaste bort pengene...Er heller ikke snakk om og ha råd eller ikke råd til og kjøpe Vista for 4500,-nkr men det er heller prinsippet om og gi så mye for ett OS som man kan få gratis på visse trackere.. 7822456[/snapback] Vet ikke helt om jeg er helt enig med dine prinsipper, du vil stjele selv om du har råd til å kjøpe? Lenke til kommentar
Mr_Ghost Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Jeg gidder ikke å betale blodpriser på windows vista ,nå er det nok attpåtil betaler du for å få den F**** Drm sperra som nekter deg å spille mp3 og avi filer av hva jeg har hørt. DETTE ER IKKE WINDOWS VISTA ,men HOLLYWOOD WINDOWS VISTA. Det er så mye piratkopiering, så nå presser vi ms til å lage et nytt windows tilpasset våres behov og regler, vi putter inn noen drm sperrer for å lage F*** og øke våres inntekter basert på dette. Blir ungdommen drittlei av alle drm sperrene ,så kjøper de platen eller dvd,en til blodpris, så skor vi oss på dette. Noen som kjenner seg igjen når jeg snakker om de store sjefene i plateselskapene ,filmselskapene ,riaa og mpaa. Så skal jeg noengang ha windows vista, så blir det pirat versjonen, de feila med windows xp og wga møkka ,de vil feile med windows vista også. Endret 29. januar 2007 av Mr_Ghost Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 OEM er ikke noe alternatv siden det blir byttet/oppgradert ett eller annet flere ganger i året på pc`n...Derfor mener jeg det rett og slett er og kaste bort pengene...Er heller ikke snakk om og ha råd eller ikke råd til og kjøpe Vista for 4500,-nkr men det er heller prinsippet om og gi så mye for ett OS som man kan få gratis på visse trackere.. 7822456[/snapback] Vet ikke helt om jeg er helt enig med dine prinsipper, du vil stjele selv om du har råd til å kjøpe? 7823207[/snapback] Yepp, for og være helt ærlig så vil jeg det... Ser ikke på det som og stjele heller jeg da...Men vi er jo alle forskjellig der da.. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg gidder ikke å betale blodpriser på windows vista ,nå er det nok attpåtil betaler du for å få den F**** Drm sperra som nekter deg å spille mp3 og avi filer av hva jeg har hørt. 7823219[/snapback] :!: Vet egentlig ikke om jeg skal le eller gråte av deg... Går du virkelig rundt og tror at Vista ikke kan spille av vanlige MP3 og AVI filer? Lenke til kommentar
Mr_Snuffles Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg skjønner ikke hvorfor fremdeles snakker om priser over 4000,- for å skaffe seg Vista. Vilkårene for OEM lisensen aksepterer utskifting av hardware (som nevnt tidligere i denne tråden). OEM lisensene er skreddersydd for system byggere som oss som kan og vil gjøre jobben selv. De fleste her på hardware.no er da avanserte brukere, er dere ikke? Dere trenger vel ikke manualer, fancy innpakning eller brukerstøtte fra Microsoft? I så fall er dette de eneste prisene dere trenger å forholde dere til: Microsoft Windows Vista Home Basic OEM: 795,- Microsoft Windows Vista Home Premium OEM: 995,- Microsoft Windows Vista Business OEM: 1245,- Microsoft Windows Vista Ultimate OEM: 1695,- For å spille spill med DirectX 10 under Vista behøver man ikke mer enn det aller billigste alternativet, noe som vil koste 795kr. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg skjønner ikke hvorfor fremdeles snakker om priser over 4000,- for å skaffe seg Vista. Vilkårene for OEM lisensen aksepterer utskifting av hardware (som nevnt tidligere i denne tråden). OEM lisensene er skreddersydd for system byggere som oss som kan og vil gjøre jobben selv. De fleste her på hardware.no er da avanserte brukere, er dere ikke? Dere trenger vel ikke manualer, fancy innpakning eller brukerstøtte fra Microsoft? I så fall er dette de eneste prisene dere trenger å forholde dere til: Microsoft Windows Vista Home Basic OEM: 795,- Microsoft Windows Vista Home Premium OEM: 995,- Microsoft Windows Vista Business OEM: 1245,- Microsoft Windows Vista Ultimate OEM: 1695,- For å spille spill med DirectX 10 under Vista behøver man ikke mer enn det aller billigste alternativet, noe som vil koste 795kr. 7823266[/snapback] De fleste "avanserte brukere", skifter vel ut hele PCen oftere enn hvert 5. år? AtW Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg tror poenget hans var at prisene på retail innebærer en del "ekstra" brukerstøtte som den "avanserte" bruker ikke trenger. Derfor kan de som har litt mer peil heller se på prisene til OEM fremfor RETAIL. Nå er det jo blitt vist til at en OEM versjon ikke har begrensinger i hardwareutskiftning allikavel, det er bare å aktivere den på nytt ved f.eks å ringe ms. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Angrer nå veldig på at jeg ikke kjøpte en laptop med Media center tidligere i år( da hadde jeg fått med Home premium gratis).. Endret 29. januar 2007 av mr.nauz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå