Gå til innhold

Vista og Office 2007 lanseres i dag


Anbefalte innlegg

Jeg gidder ikke å betale blodpriser på windows vista ,nå er det nok attpåtil betaler du for å få den F**** Drm sperra som nekter deg å spille mp3 og avi filer av hva jeg har hørt.

Fullt så ille er det ikke, filene må være DRM beskyttet, noe de aller fleste filer som svirrer rundt ikke er. Dette vil begrense seg til filer(musikk og film) lastet ned fra nettbutikker etc, privatpersoner som ripper vil neppe aktivere DRM....

 

Vista er ikke akkurat billig, men det er OSet du sannsynligvis vil bruke de neste årene, dersom du ikke har sære interesser og kan bruke Linux eller liknende. Linux er forøvrig gratis og blir neppe styrt av Hollywood eller spillindustrien, så det kan være ett alternativ for deg... La oss si at du kjøper Home Premium til 2500kr, så er det 500kr/år over 5 år(regner med samme levetid som XP, 2002-2007), det samme som en E6600(2500.-), mindre enn ett high-end skjermkort(mange betaler fint 5-6000 kroner uten å blunke for 8800 og det har de neppe i 5 år) etc etc. Klarer du deg med en OEM versjon, så blir det enda billigere.

 

Det mange glemmer med OSX er at det kommer omtrent årlige oppdateringer(f.eks fra Tiger til Jaguar) som Apple tar seg betalt for(vet at mange ikke betaler, men det er ikke poenget). SP til Windows er derimot gratis/inkludert, så det du kjøper her er ett OS for flere år fremover med oppdateringer.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får man både 32 og 64bit versjonen i retail utgaven?

7822840[/snapback]

Fremdeles ingen som kan gi et ordentlig svar på dette?

Utrolig det er så dårlig informert om dette. Man kan lese side opp og side ned om Vista, men finner ikke en setning som det står: 32 og 64 er inkludert.

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke å betale blodpriser på windows vista ,nå er det nok attpåtil betaler du for å få den F**** Drm sperra som nekter deg å spille mp3 og avi filer av hva jeg har hørt.

Fullt så ille er det ikke, filene må være DRM beskyttet, noe de aller fleste filer som svirrer rundt ikke er. Dette vil begrense seg til filer(musikk og film) lastet ned fra nettbutikker etc, privatpersoner som ripper vil neppe aktivere DRM....

 

Vista er ikke akkurat billig, men det er OSet du sannsynligvis vil bruke de neste årene, dersom du ikke har sære interesser og kan bruke Linux eller liknende. Linux er forøvrig gratis og blir neppe styrt av Hollywood eller spillindustrien, så det kan være ett alternativ for deg... La oss si at du kjøper Home Premium til 2500kr, så er det 500kr/år over 5 år(regner med samme levetid som XP, 2002-2007), det samme som en E6600(2500.-), mindre enn ett high-end skjermkort(mange betaler fint 5-6000 kroner uten å blunke for 8800 og det har de neppe i 5 år) etc etc. Klarer du deg med en OEM versjon, så blir det enda billigere.

 

Det mange glemmer med OSX er at det kommer omtrent årlige oppdateringer(f.eks fra Tiger til Jaguar) som Apple tar seg betalt for(vet at mange ikke betaler, men det er ikke poenget). SP til Windows er derimot gratis/inkludert, så det du kjøper her er ett OS for flere år fremover med oppdateringer.

7823338[/snapback]

 

 

Jeg skal tenke på dette, men jeg er fortsatt skeptisk til windows vista.

Skal være moro å se hva folk oppdager.og det skal j**** mye til å overbevise meg når det gjelder dette,men den som lever får se.

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke å betale blodpriser på windows vista ,nå er det nok attpåtil betaler du for å få den F**** Drm sperra som nekter deg å spille mp3 og avi filer av hva jeg har hørt.

Fullt så ille er det ikke, filene må være DRM beskyttet, noe de aller fleste filer som svirrer rundt ikke er. Dette vil begrense seg til filer(musikk og film) lastet ned fra nettbutikker etc, privatpersoner som ripper vil neppe aktivere DRM....

 

Vista er ikke akkurat billig, men det er OSet du sannsynligvis vil bruke de neste årene, dersom du ikke har sære interesser og kan bruke Linux eller liknende. Linux er forøvrig gratis og blir neppe styrt av Hollywood eller spillindustrien, så det kan være ett alternativ for deg... La oss si at du kjøper Home Premium til 2500kr, så er det 500kr/år over 5 år(regner med samme levetid som XP, 2002-2007), det samme som en E6600(2500.-), mindre enn ett high-end skjermkort(mange betaler fint 5-6000 kroner uten å blunke for 8800 og det har de neppe i 5 år) etc etc. Klarer du deg med en OEM versjon, så blir det enda billigere.

 

Det mange glemmer med OSX er at det kommer omtrent årlige oppdateringer(f.eks fra Tiger til Jaguar) som Apple tar seg betalt for(vet at mange ikke betaler, men det er ikke poenget). SP til Windows er derimot gratis/inkludert, så det du kjøper her er ett OS for flere år fremover med oppdateringer.

7823338[/snapback]

 

 

Jeg skal tenke på dette, men jeg er fortsatt skeptisk til windows vista.

Skal være moro å se hva folk oppdager.og det skal j**** mye til å overbevise meg når det gjelder dette,men den som lever får se.

7823561[/snapback]

 

Kan vel spille av Divx og mp3 og hva som helst i vista da! Merkelige kilder du har hørt fra.

Lenke til kommentar
Får man både 32 og 64bit versjonen i retail utgaven?

7822840[/snapback]

Fremdeles ingen som kan gi et ordentlig svar på dette?

Utrolig det er så dårlig informert om dette. Man kan lese side opp og side ned om Vista, men finner ikke en setning som det står: 32 og 64 er inkludert.

7823547[/snapback]

 

 

Spurte Netshop om dette, og svaret var:

 

"Vista kommer i både 32 og 64-bit versjon. Informasjonen om Retail kommer om ikke

så lenge."

 

Altså et noe diffust svar, tror vi bare for vente å se. Har hørt prat om at Retail versjonene kommer til å komme med begge mulighetene på diskene, mens på OEM versjonene så må du velge om du skal ha 32 eller 64 bit versjon når du kjøper.

 

Edit: ikke skyt meg hvis jeg tar feil.....

Endret av Aldhissla
Lenke til kommentar

Så langt fikk vi inn noen home basic oem pakker i sjappa i dag, så har så vidt fått satt opp en maskin. Har ikke giddi å knote med RC versonene av vista siden den ikke hadde driver til J-Micron ATA kontrolleren til mitt relativt nye HK som dvd'n min stor på (noe ubuntu faktisk hadde)

 

Så langt funker da maskina her ganske greit men vil bare presisere at jeg ikke tror det er noen revolusjon sikkerhets messig fra MS sin side. ingen ting som stoppet meg for å sette opp første bruker (fortsatt admin) uten noe form for passord på kontoen, så det eneste man da ser med UAC (User access control) er en liten boks hvor man klikker. kjør, tror det er noe som bare kommer til å ta over for "neste, neste, neste" syndromet. med andre ord folk som selger sluttbruker support kommer ikke til å gå ut av business helt med det første nei.

 

Det lå også så klart en 10MB med oppdateringer klare for nedlastning på nett, der det eneste nye var at de ikke krevde reboot av maskina.

 

Men fra og med i neste måned blir det vel en oppgave og finne maskiner til salgs med xp og ikke vista.

Lenke til kommentar

Så langt funker da maskina her ganske greit men vil bare presisere at jeg ikke tror  det er noen revolusjon sikkerhets messig fra MS sin side. ingen ting som stoppet meg for å sette opp første bruker (fortsatt admin) uten noe form for passord på kontoen,

 

 

Er det et stort problem mener du? At admin ikke har passord? Greit nok om man ikke stoler på de som har fysisk tilgang til maskinen, men synes ikke MS skal "straffes" for det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Får man både 32 og 64bit versjonen i retail utgaven?

7822840[/snapback]

Fremdeles ingen som kan gi et ordentlig svar på dette?

Utrolig det er så dårlig informert om dette. Man kan lese side opp og side ned om Vista, men finner ikke en setning som det står: 32 og 64 er inkludert.

7823547[/snapback]

 

 

Spurte Netshop om dette, og svaret var:

 

"Vista kommer i både 32 og 64-bit versjon. Informasjonen om Retail kommer om ikke

så lenge."

 

Altså et noe diffust svar, tror vi bare for vente å se. Har hørt prat om at Retail versjonene kommer til å komme med begge mulighetene på diskene, mens på OEM versjonene så må du velge om du skal ha 32 eller 64 bit versjon når du kjøper.

 

Edit: ikke skyt meg hvis jeg tar feil.....

7823629[/snapback]

Det er i allefall slik jeg har oppfattet det også...

Har lyst på 64bit, så det er veldig kjipt om jeg kjøper retail-versjon å den er 32bit.

Vil være sikker før jeg kjøper. Kunne jo kjøpt OEM, da vet jeg i allefall om jeg får 32 eller 64, men retail frister meg litt mer...

Men... Om om det er slik som flere her skriver, at OEM ikke har noen hardware begrensing, kan det hende jeg går for denne istede.

 

Ettersom jeg ofte bytter hardware og gjør en formatering innimellom, ønsker jeg det skal være så enkelt som mulig. Må jeg ringe inn å aktivere Vista hver gang med retail? samme som med OEM.

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har forstått så trenger du ikke å aktivere OEM hver gang du formaterer. Det er bare når den kritiske poengsummen er oppbrukt at dette er nødvendig?

 

Dvs at om du installerer OEM på den maskinen du nå har, formaterer den om 1 mnd. så trenger den ingen aktivering. Så lenge du ikke har overskredet de 25p dine.

 

Eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke å betale blodpriser på windows vista ,nå er det nok attpåtil betaler du for å få den F**** Drm sperra som nekter deg å spille mp3 og avi filer av hva jeg har hørt.

Fullt så ille er det ikke, filene må være DRM beskyttet, noe de aller fleste filer som svirrer rundt ikke er. Dette vil begrense seg til filer(musikk og film) lastet ned fra nettbutikker etc, privatpersoner som ripper vil neppe aktivere DRM....

 

Vista er ikke akkurat billig, men det er OSet du sannsynligvis vil bruke de neste årene, dersom du ikke har sære interesser og kan bruke Linux eller liknende. Linux er forøvrig gratis og blir neppe styrt av Hollywood eller spillindustrien, så det kan være ett alternativ for deg... La oss si at du kjøper Home Premium til 2500kr, så er det 500kr/år over 5 år(regner med samme levetid som XP, 2002-2007), det samme som en E6600(2500.-), mindre enn ett high-end skjermkort(mange betaler fint 5-6000 kroner uten å blunke for 8800 og det har de neppe i 5 år) etc etc. Klarer du deg med en OEM versjon, så blir det enda billigere.

 

Det mange glemmer med OSX er at det kommer omtrent årlige oppdateringer(f.eks fra Tiger til Jaguar) som Apple tar seg betalt for(vet at mange ikke betaler, men det er ikke poenget). SP til Windows er derimot gratis/inkludert, så det du kjøper her er ett OS for flere år fremover med oppdateringer.

7823338[/snapback]

 

 

Jeg skal tenke på dette, men jeg er fortsatt skeptisk til windows vista.

Skal være moro å se hva folk oppdager.og det skal j**** mye til å overbevise meg når det gjelder dette,men den som lever får se.

7823561[/snapback]

 

Kan vel spille av Divx og mp3 og hva som helst i vista da! Merkelige kilder du har hørt fra.

7823616[/snapback]

 

Jeg vet ikke om det stemmer har hørt en del rykter om det

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har forstått så trenger du ikke å aktivere OEM hver gang du formaterer. Det er bare når den kritiske poengsummen er oppbrukt at dette er nødvendig?

 

Dvs at om du installerer OEM på den maskinen du nå har, formaterer den om 1 mnd. så trenger den ingen aktivering. Så lenge du ikke har overskredet de 25p dine.

 

Eller har jeg misforstått?

7823748[/snapback]

 

Det er sånn jeg har forstått det også. Du skal fritt kunne bytte komponenter til du når en sammenlagt poengsum på 25. Når du overskrider denne grensa må du altså ringe inn for å reaktivere på nytt. Ettersom bytting av BIOS tar hele 9 poeng alene, kommer det nok ikke til å gå lenge før jeg må reaktivere første gang. Heldigvis er det altså ikke noen restriksjoner på antall aktiveringer med OEM lisens.

Endret av Mr_Snuffles
Lenke til kommentar
Etter hva jeg har forstått så trenger du ikke å aktivere OEM hver gang du formaterer. Det er bare når den kritiske poengsummen er oppbrukt at dette er nødvendig?

 

Dvs at om du installerer OEM på den maskinen du nå har, formaterer den om 1 mnd. så trenger den ingen aktivering. Så lenge du ikke har overskredet de 25p dine.

 

Eller har jeg misforstått?

7823748[/snapback]

 

Det er sånn jeg har forstått det også. Du skal fritt kunne bytte komponenter til du når en sammenlagt poengsum på 25. Når du overskrider denne grensa må du altså ringe inn for å reaktivere på nytt. Ettersom bytting av BIOS tar hele 9 poeng alene, kommer det nok ikke til å gå lenge før jeg må reakativere første gang. Heldigvis er det altså ikke noen restriksjoner på antall aktiveringer.

7823823[/snapback]

 

Men hva er da vitsen med poengene uansett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...