Gå til innhold

d70s eller d80 nok en gang?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

D80. Den enorme og lyssterke søkeren synes jeg alene er verd å droppe blitsen for. Det kan du godt kjøpe senere. Minnekort koster "ingenting" og bør iallfall ikke være argument. D80 har også en del andre forbedringer som er verd å få med når du først skal ha et så bra hus. Betydelig større skjerm, flere AF-punkter m.m.

 

Jeg har ikke selv, men har klådd på dem i butikk (testet med eget minnekort..) og er ikke i tvil om hvilket jeg ønsker meg.

Lenke til kommentar

jeg ville nok også definitivt gått for d80.. da dette har mange fordeler de fleste nevnt i posten over, og jeg har intrykk av at det er en del feil med d70... i elektronikken og diverse.. og i tillegg er jo d80 et tilnærmet helt nytt kamera på markedet så da for du noe som er inn i tia :tease:

Lenke til kommentar

Jeg hadde nok gått for D80, noe jeg faktisk gjorde før helga. Godt tilbud hos min lokale fotosjappe gjorde utslaget. Har nå gått å vurdert ulike alternativer, men helt siden jeg la mine hender på en D80 var valget tatt. Helt suverent kamera. Alt det andre kan man kjøpe etterhvert.

Lenke til kommentar

da var bestilling av d70s kansellert og d80 uten blitz bestilt med 17-80 linse.. hehe.. håper jeg gjorde det rette... (hadde egentlig mest lyst på den da, men ville jo ha blitz og.. men som dere sier, det kommer etterhvert.. ;) Har testet begge to og vet at jeg villa likt begge.. men d80 er nok definitivt det allerbeste av de to, søkeren er litt mørk på d70 ja..

 

 

mvh Espen Steinsvik

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei.

 

Har du noen synspunkter på ditt nyinnkjøpte D80 ?

Hadde vært fint å få høre, vurderer ett selv..

 

Hilsen Tom

7916083[/snapback]

 

Fikk ikke 18-70 kitet, da det var umulig å få fatt i der hvor jeg kjøpte det.. Så gikk for 18-135mm.. greit den optiske kvaliteten er ikke på topp, men skarpheten virker super, og brennviddeomfanget er veldig anvendelig når man har bare et objektiv. Litt fortegning på de ekstreme brennviddene. Må stoppes litt ned for å få bra skarphet ut mot kantene, og den duger bra. Rask fokus synes jeg også dette obj. har. Karmera er helt rått spør du meg. Har vært "ett" med det helt siden jeg først tok det i hånda mi på butikken. Alt sitter bra plassert og du trenger ikke mange trykkene for å bli vant til plasseringen av taster. Menyene er lette og bla igjennom, og egentlig et perfekt kamera for meg.. Ligger helt suverent i store hender. Og til sist, søkeren er herlig.. :) Var det nok superlativer nå? Hehe..

 

Til første objektiv tror jeg ikke noen vil ha noen problemer med 18-135, det er sylskarpt, rimelig raskt, anvendelig til mye, og virker som om det er grei byggekvalitet. 18-70 er nok bedre, men denne funker også..

 

Har ikke testet bilder for kromatisk abberasjon ennå, men det skal visst være det i ekstremkontrast-bilder i følge tester.

 

 

Mvh Espen Steinsvik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...