Zattaxu Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 [ Denne Melding var redigert av: Zattaxu på 2002-12-03 21:00 ] Lenke til kommentar
Koklimongo Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Quote: Dersom du skal flytte ISDN-boksen, trenger du minst 6 ledere til det punktet du skal flytte den. Du må koble trådparet (2 ledere) inn videre til punktet hvor du skal ha ISDN-boksen, og derfra trenger du 4 ledere for hver S-buss og ev. 2 leder for hver analoglinje. Og, helt riktig: Achtung!! Det ER spenning på telefonledningene!! Yahooo! Endelig en mann med peiling som jeg kan plage. Stort sett samme utyfordring som alle andre "wanna-be-elektriker-og-flytte-ISDN-boks-selv" mennesker. Jeg har den gamle typen med 2 analoge utganger samt en S-bus. Boksen samt et stikk som ble oppført av montøren fra Telenor i ørtenhundredeogfjørtifordumstid er sirlig plassert i det som tidligere var mitt kontor, nå mere et barnerom. Undertegnede har da strukket en S-Bus inn til min kontorpult som nå er plassert i stuen (sitter faktisk i en stressless og skriver:-). Jeg ser jo av koblingen fra inntakt og frem til stikkontakten at montøren kun har benyttet 4 ledere (5 ledere i ledningen, men den ene som har gullfarge er ikke i bruk, hva er den forresten?). Den blå og røde lederen er aldri innom stikket, men er ført rett frem til NT1 boksen, mens svart og grønn er ført inn i posisjon 1 og 2 i stikket. Fra stikket er det så to ledere (blå og rød) klemt inn i en RJ-45 og ført opp i Line1 utgangen på NT1 boksen. Etter det relativt lange situasjonsbeksrivelsen så følger spørsmålene. Er det da ikke en veldig enkel operasjon for meg å skru ned stikk samt NT1 boks, skjøte min S-bus kabel på avslutning fra montøren (rød mot rød osv.). Sette opp stikket på nytt sted og gjøre de samme koblingene som var der? Jeg kunne selvfølgelig ringt en montør og jeg har ikke noe i mot det, men fikk sinnsvakt lyst til å prøve å se om jeg kunne fikse dette sjæl. Hva sier du? Mvh Ronnie "The Runner" Lenke til kommentar
EAK Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Den 2002-11-30 22:03, skrev Zattaxu: Har bestilt "Gjør det selv ASDL", og lurer på om det er mulig å flytte den isdn-boksen som henger på veggen. Den boksen er nemlig i 1.etasje i huset, mens jeg ønsker å flytte pc'en opp til 2.etasje, (like ved et isdn-uttak). --------------------------------- Hei! Da vi installerte ADSL her for ca. 1 år siden, hadde vi samme problem. Hos oss står ISDN boksen i 2. etasje, mens PC utstyr er i kjelleren. Det er likevel et ISDN uttak nede i kjelleren (der pc'en er). Montøren fra Bravida løste dette ved å benytte eksisterende ISDN kabel (som likevel gikk ned til kjelleren). Inne i denne var det tydligvis flere par-ledninger som ikke var i bruk og som kunne brukes til ADSL :smile: I kjelleren monterte han et ADSL uttak rett ved ISDN uttaket, hvor nå modemet er koblet til :smile: Fungerer utmerket og enklere enn å flytte hele boksen :smile: Lykke til, EAK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå