Gå til innhold

PC/TV ledning och skjerm settings

johhoe

Anbefalte innlegg

Først, hvordan ledning trenger jeg ifra pcen til tven?(hvis jeg da skal se film ifra pcen på tven) og noen som kan forklare hvordan jeg skal gjøre det når jeg skal bruke det?(hvordan få bildet fra pcen over på skjermen og sånt?)

Også, Noen som vet åssen cd jeg må innstallere for å få flere settings alternativer som bildene viser! høyre bilde er et eksempel på hvordan jeg har det(ikke min pc, bare et eksempel), og andre bildet er hvordan jeg vil ha det(og som jeg oxo hadde før jeg formaterte)..! jeg har et radeon 9800 PRO, og det siste bildet er da tatt med et radeon 9800!

post-120709-1170033812_thumb.jpg

post-120709-1170033827_thumb.jpg

Endret av johhoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tv kort brukes til aa se tv paa pc...

ellers brukes vanligvis RCA og Svideo ledninger

vel det ene bildet viser 9800 instillinger, det andre viser intel 82810 integrert skjermkort.. et totalt annerledes merke, saa noen flere instillinger tviler jeg sterkt at du faar.,,

Endret av Changis
Lenke til kommentar

vet du hvor mye en sånn en koster og hvor jeg evt. får kjøpt den? annet enn nettkjøp? hvis du tenker paa RCA eller Svideo finner du den i elektro butikker, clas ohlson, biltema osv... en eventuel converter maa du isaafall sjekke opp med en databutikk... (kan vaere clas ohlson har en, de har jo saa godt som alt) priser ligger fra +/- 100kr og oppover.. lengde, og merke teller mye ang. prisen. (monster kabler ligger oppimot 2-300 for noen faa meter, men det er et av merkene AV/HIFI folk velger p.g.a. kvalitet osv) bruker selv clas ohlson Svideo 10M og syns det fungerer helt fint (spesielt til southpark, anime osv)

jeg har oxo problemer med de to bildene jeg viste.. det ene er sånn det jeg har det! med minst alternativer, og det andre er sånn jeg hadde det før jeg formaterte med mange alternativer, som jeg vil ha det nå også! noen ide der?

det virker som du kanskje har koblet til det integrerte skjermkortet istedet for 9800 kortet... (integrerte skjermkort pleier normalt ligge sammen med printerporten, mus og tastatur uttak osv..)

9800 kortet boer ligge oeverst i "innhugget" nederst paa kabinettet (har 2 kontakter og evnt. en sort rund i midten.. (har du ikke den sorte runde kan du ikke bruke tv ut med det kortet, uten at du skaffer deg en vga-tv converter)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...