Heineoen Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Hei! Kobla på et par nye 6x9 høyttalere på forsterkern min og har kobla resten akkuat slik det viser på tegningen, men den spiller bare som bass... Hører ikke noe særlig med toner og på spillern gjelder innstillingen for subben på denne høytalern? takk!... Endret 29. januar 2007 av Heineoen Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Spørsmålet er jo enkelt og greit om du har brukt rca kabelen som er til SUB da... Mange nye spillere har jo 3 stk rca ledninger... Front, rear og sub.. EVNT: Så er low pass valgt på forsterkeren, den skal stå på full... Lenke til kommentar
Steina Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Vel, nå har ikke jeg så mye bedre peiling, men hvis du kobler de på samme forsterker som bassen, så vil de spille likt. Det jeg har gjort i min bil, er å koble bassen på forsterkeren, og 6x9" høytalerene rett på stereoen. Forsterkeren er satt til å spille bare lave frekvenser, altså bassen. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Har 3 rca ja, og har koblet til på "rear" og brukt 2 yledd for å sammenkoble til forsterkern... Er en 4ch forsterker, med separate innstillinger for ch1og2 og 3og4... Den står på Full... På spillern så stiller jeg opp volumet på subben og det påvirker 6x9 høytalern... Endret 29. januar 2007 av Heineoen Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hmm... Du.... y ledd? Som i at du kun har 1 rca helt fra fronten? Og at den blir splittet før den den går inn i forsterker? Eller mener du at du har 2 kabler som du setter sammen når de når forsterker? For når du har plass til å sette inn 2xrca på forsterker, så burde du gjøre det.. For da får du brukt kanalene skikkelig... Og med tanke på at du sier at 6x9 følger med volumet til subben, så betyr jo det at det er no humbug med signaler... Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Takk! Etter å ha lest dette og div koblingsskjemaer har jeg nå skjønt mye mer og funnet ut at jeg har gjordt helt feil... (Så beklager dette) Hade jo koblet det på sub utgangen på spillern! Men jeg må altså ha 2 par rca kabler strekt opp altså? Stor forskjell? Men enannen ting! Når jeg kjører rca kablene på tilkoblingen merket "Rear outout" fra spillern... Så får jeg en del slags generatorstøy og piping i neonlysa Prøvde med en bass og den fikk en rummle støy.. Høytaleren får ikke støy på front output utgangen med samme rca kablene og koblingen Forslag? stor takk!... Endret 29. januar 2007 av Heineoen Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Du BØR ha 2 kabler strukket opp.. For da får du styrt sub fra spiller (litt enklere ). Oi oi oi.. Dynamostøy:(.. Kan fikses ved å bruke en sånn liten biltema sak (husker ikke navnet nå) MEN, da blir jo lyden dårligere da . Evnt så kan du jorde spilleren bedre... Kan funke det og.. Evnt: bruke front utgangen... Selvom det fucker opp lydbildet det og Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Men hvorfor i allverden får den støy på rear og ikke på front output? Er nok ikke dynamostøy da det gjelder selv om ikke bilen er startet... Endret 29. januar 2007 av Heineoen Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Okey.. Er litt både og med sånt.. Men prøv å jorde selve spilleren bedre, kan virke det og Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Hva mener du med er litt både og? Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Jeg mener at ulyd og støy kommer plutselig, og er ett helvete å finne løsningen ' edit: og mangel på kunnskap om støy siden jeg aldri har slitt med det, flaks.. Endret 29. januar 2007 av Volvokongen Lenke til kommentar
Steina Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=36&ids=artID Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå