Gå til innhold

MBR/NTLDR-surr etter Vista-forsøk

Anbefalte innlegg

Raptor 74GB

Partisjon 1: Windows XP Pro

Partisjon 2: resten av disken, formatert og tiltenkt Vista.

Jeg la inn Vista på Partisjon 2 for å teste hvordan det var, og alt gikk tilsynelatende greit. Ved første restart fikk jeg feilbeskjed om en eller annen mmbr-file missing (husker selvfølgelig ikke helt hva den het).

Smart som jeg var tok jeg i alle fall en backup av hele C: (win xp pro) med Ghost 2003, og har det på en DVD-plate. Jeg valgte ikke hele Raptor-disken under Ghost-prosedyren, men kun C-partisjonen, for å kun få med OS-partisjonen.

Ved tidligere recovery-forsøk har det ikke vært noe problem å gjenoppbygge fra en Ghost-plate, men nå får jeg system boot disk failure samme hva jeg prøver på. Enten det er local disk from image, eller local partition from image.

Jeg har også forsøkt å slette alle partisjoner og formatere en ny XP-partisjon med XP-plata, for å så avbryte XP-innstallasjon legge over Ghost-plata etterpå, men samme feil.

Ved siste forsøk nå valgte jeg Local partition from image i Ghost, og lot hele Raptoren være en partisjon. Etter fullendt recovery får jeg NTLDR mangler etter restart.

Problem 1: Hvordan få lagt inn imaget på riktig måte? Kan NTLDR rettes opp i på noen måte?

Problem 2: Hvordan gjøre dette når Vista kommer, og mange gjerne vil ha både XP og Vista på samme maskin, det skal da ikke være så vanskelig å ha to OS på samme disk?

Jeg er takknemlig for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, samme gamle regla: jeg fant løsningen etter litt søking , noe man ikke gidder å gjøre før man legger ut nye emner...

Men problem 2 lurer jeg fortsatt på, hvordan få til en dual-boot når en helt vanlig Vista-innstallasjon på en tom partisjon nr 2 gir feil etter første restart?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...