Arntfinn Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 hei, jeg er på jakt etter et program som skriver til linje x av en fil.. har søkt litt på freshmeat, men fant ei Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Kanskje sed eller awk (med varianter) eller noe har det du er ute etter? Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 nå har jeg sett på man sidene til sed, og jeg skjønner ikke bæret :wink: Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 17:47, skrev Arntfinn:nå har jeg sett på man sidene til sed, og jeg skjønner ikke bæret :wink: Info-sidene er ihvertfall ufullstendige og vanskelige å gjøre seg kloke på. Tror kanskje jeg heller ville brukt Python eller Perl hvis jeg var deg, hvertfall hvis du har litt peil på koding... Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 skulle bruke det sammen med php, for jeg skjønte ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med php. etter å ha lest litt mer i php manualen og sett no eksempler, så tror jeg det skal gå greit alikevel :smile: Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Awk er da ikke så altfor vanskelig å bruke, synes jeg i alle fall, utover at det tar vel litt tid å bli vant til regexp-tankegangen ... Men Perl passer sikkert bra for den slags også. Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 sunn, nå har jeg skrivd en liten funskjon i php som skal skrive det jeg vil i linje x.. ble riktig nok ikke helt som jeg ville, for han skriver hver linje i fila på nytt, men endrer linje x. fila det er snakk om her er uansett ikke så stor at det har noen betydning nå må jeg bare teste, men det får vente til å mårra :wink: natta -Arntfinn Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 23:42, skrev Arntfinn:sunn, nå har jeg skrivd en liten funskjon i php som skal skrive det jeg vil i linje x.. ble riktig nok ikke helt som jeg ville, for han skriver hver linje i fila på nytt, men endrer linje x. fila det er snakk om her er uansett ikke så stor at det har noen betydning Det er normalt enklest å gjøre det på den måten, altså skrive hele fila på nytt. Hvis du skulle endret kun en linje så har du den begrensningen at lengden på den aktuelle linjen ikke kan øke, ellers må jo resten av fila "forskyves". Random access til filer er derfor normalt bare aktuelt i filer som er delt i mange like store deler (vanlig eksempel er en database hvor hver post opptar like mange byte i fila, og man kan raskt og enkelt endre data i kun én post) Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 ok, men da er jo alt i skjønneste orden da :smile: eneste er at jeg ikke har fått prøvd enda, for jeg holder på å skrive et prosjekt om GNU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå