Gå til innhold

nye høytalere til mamma

Anbefalte innlegg

Hei

Her en dag så skulle jeg høre på musikk på min mor sitt anlegg men midt i spillinga begynte det å skurre og lukte brent. Den ene høytaleren ble ødelagt. Og nå har jeg lovet å kjøpe nytt. Jeg er ute etter noe billig og bra.

Hun har denne resiveren, pioneer sx-303rds og disse høytalerene pioneer s-4uk

Bak på resiveren står det: 50/60Hz, 290 watts, speaker impedanse 8-16 ohm)

Og bak på høytalerene står det music power 80w, imperdance 6 ohm (så det blir vel egentlig feil?)

Dette er et ca 10-15 år gammelt anlegg. Trur dere det holder å bare kjøpe nye høytalere? kan dere i så fall anbefale meg noe som passer til resiveren. Eller tror dere resiveren også er klar for utskiftning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spilte egentlig ikke så veldig høyt.

Er vel ikke sikker på gulv eller bokhylle høytalere. de gamle hadde hun på blomsterstativ ;) på gulvet. Begge deler er interessant.

Pris? så billig som jeg kan få det men at det likevel er bra lyd.

Forresten, er det ikke så viktig at det står på resiveren at "speaker impedanse 8-16 ohm"

Endret av Riona
Lenke til kommentar

Henger meg på de andre jeg. Dynavoice F6 får veldig mye skryt av lyden i forhold til prisen, så jeg vil sett på F6 til å begynne med :)

Edit: Også ville jeg ha anskaffet en integrert stereoforsterker som klarer 4/8 ohm, da F6 visstnok er oppgitt til 4 ohm.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

ok, tusen takk for svar. :thumbup:

Jeg blir nok å kjøpe de dynavoice-høytalerene dere anbefalte.

Er ikke helt sikker på forsterker enda.

Men tror dere forsterkeren hun har går an å bruke? hvis den er brukbar til de høytalerene vil jeg helst vente litt med å kjøpe ny.

Og så lurer jeg på om når det står at høytalerene har impedance på 4, 8 ohm betyr dette vel at jeg kan bruke det på den forsterkeren som det står 8-16 ohm på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...