Riona Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hei Her en dag så skulle jeg høre på musikk på min mor sitt anlegg men midt i spillinga begynte det å skurre og lukte brent. Den ene høytaleren ble ødelagt. Og nå har jeg lovet å kjøpe nytt. Jeg er ute etter noe billig og bra. Hun har denne resiveren, pioneer sx-303rds og disse høytalerene pioneer s-4uk Bak på resiveren står det: 50/60Hz, 290 watts, speaker impedanse 8-16 ohm) Og bak på høytalerene står det music power 80w, imperdance 6 ohm (så det blir vel egentlig feil?) Dette er et ca 10-15 år gammelt anlegg. Trur dere det holder å bare kjøpe nye høytalere? kan dere i så fall anbefale meg noe som passer til resiveren. Eller tror dere resiveren også er klar for utskiftning? Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg ville heller satset på å kjøpe alt nytt. Vil hun ha gulv eller bokhylle høttalere? Og hva er budsjettet sånn ca.? Lettere å hjelpe når man vet det Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Spilte du veldig høyt når dette skjedde? Om ikke så dette ha skjedd ved defekt i receiveren. Uansett vil jeg anbefale Dynavoice F6 som er noe av det bedre man får for lite penger. Lenke til kommentar
Riona Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Jeg spilte egentlig ikke så veldig høyt. Er vel ikke sikker på gulv eller bokhylle høytalere. de gamle hadde hun på blomsterstativ på gulvet. Begge deler er interessant. Pris? så billig som jeg kan få det men at det likevel er bra lyd. Forresten, er det ikke så viktig at det står på resiveren at "speaker impedanse 8-16 ohm" Endret 29. januar 2007 av Riona Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Da har du ikke så mye å velge mellom, hvis du skal ha det så billig så mulig. Dynavoice Magic F6 er de billigste høyttalerene med nogen lunde kvalitet Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Henger meg på de andre jeg. Dynavoice F6 får veldig mye skryt av lyden i forhold til prisen, så jeg vil sett på F6 til å begynne med Edit: Også ville jeg ha anskaffet en integrert stereoforsterker som klarer 4/8 ohm, da F6 visstnok er oppgitt til 4 ohm. Endret 29. januar 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Riona Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 ok, tusen takk for svar. Jeg blir nok å kjøpe de dynavoice-høytalerene dere anbefalte. Er ikke helt sikker på forsterker enda. Men tror dere forsterkeren hun har går an å bruke? hvis den er brukbar til de høytalerene vil jeg helst vente litt med å kjøpe ny. Og så lurer jeg på om når det står at høytalerene har impedance på 4, 8 ohm betyr dette vel at jeg kan bruke det på den forsterkeren som det står 8-16 ohm på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå