ilpostino Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 dette er sikkert feil sted å legge denne tråden men jeg har tenkt til å bygge høytalere og trenger noen råd. Jeg har designet i hodet og lagde en modell i riktig skala for noen år siden. nå har jeg tenkt å ta skrittet helt ut for å endelig bygge høytalerne. det stoppet litt opp på grunn av alle utregningene som måtte gjøres for å sette sammen høytalerne. Jeg har følgende spørsmål: - Finnes det noen programmer hvor jeg kan lage høytalerne om som gjør alle nødvendige beregninger? - for å gi høytalerne stabilitet osv kommer jeg til å fylle dem med sand. er det noen former som sand som passer best mulig til dette formålet? Lenke til kommentar
trøls Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Er bare nysgjerrig: Hva slags utregninger er det snakk om? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Er bare nysgjerrig: Hva slags utregninger er det snakk om? 7828292[/snapback] såvidt jeg vet må en bruke (for meg) ganske avansert matte for å regne ut et volum på høytaleren som står i forhold til elementene du skal bruke. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Tror de fleste elementer er oppgitt med hvor stor kasse de foretrekker. Sjekk ut www.avforum.no (hvis ikke det er lov å linke til andre forum bare slett adressen) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 takk for tips. skal sjekke ut. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Det er langt flere Hifi- og lydeksperter på AVforum.no som kan hjelpe deg enn her vil jeg tro. Forøvrig kan du rapportere ditt første innlegg om du ønsker å få flyttet tråden til høyttalere-forumet her på diskusjon.no, da jeg tipper du vil få mer respons der enn i teknologi/vitenskap Endret 6. februar 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå