Gå til innhold

Gode råd til bærbar mottas med takk


Anbefalte innlegg

Skal hjelpe moderen med å finne ny bærbar maskin til henne, og som mac bruker selv er jeg litt usikker.

Har sett litt på denne, som er riktig pris for henne. Maskinen skal i all hovedsak brukes til vanlig kontorprogrammer og bildebehandling.

Har dere evt andre dere vil anbefale i stedet for?

 

Er det noen merker/ modeller som er utpreget "mye for pengene"? Pris kan variere litt fra oppgitt modell, men ikke veldig mye dyrere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The_Fires forslag støttes. HPs buissness maskiner er stødige maskiner med høy byggekvalitet. Utfra bruken du skisserer trenger du ikke noe konge skjermkort, noe HPen heller ikke har som sin sterkeste side. Har bare 512mb ram, men det kan du jo sette inn senere hvis dette terngs. Man FÅR ei solig maskin, relativt lett og en bra skjerm til en fin pris. Får den enda billigere hos Amentino.

Lenke til kommentar

Du kan jo også se på disse to fra Elkjøp sin nettbutikk. (Toshibaen fås også i pakke med veske og 1GB minnepenn til samme prisen)

 

Toshiba kr 7995,-

 

Fuj.Siemens kr 7995,-

 

Kommer selv til å velge en av disse til min stefar, men sliter som f..n med å velge. Har vært innom mange forskjellige, og står igjen med disse to.

 

Jeg tror Fuj.Siemens-en har G-bit Lan, men trenger man det? Isåfall hva til? Den har litt bedre prosessor, men tror ikke det merkes særlig.

 

Toshiba-en har væskebestandig tastatur. Pris og oppgitt batteritid er lik. 3,5t og 7995,-.

 

Koker vel ned til hvilken som er best på støy, pålitelighet og kvalitet m.m. Men der må jeg dessverre melde pass. Håper andre kan hjelpe her.

Lenke til kommentar
Du kan jo også se på disse to fra Elkjøp sin nettbutikk. (Toshibaen fås også i pakke med veske og 1GB minnepenn til samme prisen)

 

Toshiba kr 7995,-

 

Fuj.Siemens kr 7995,-

 

Kommer selv til å velge en av disse til min stefar, men sliter som f..n med å velge. Har vært innom mange forskjellige, og står igjen med disse to.

 

Jeg tror Fuj.Siemens-en har G-bit Lan, men trenger man det? Isåfall hva til? Den har litt bedre prosessor, men tror ikke det merkes særlig.

 

Toshiba-en har væskebestandig tastatur. Pris og oppgitt batteritid er lik. 3,5t og 7995,-.

 

Koker vel ned til hvilken som er best på støy, pålitelighet og kvalitet m.m. Men der må jeg dessverre melde pass. Håper andre kan hjelpe her.

7821679[/snapback]

Ulik garantitid og høyttallerkvalitet mellom Toshiba(2 år og Herman Kardon) og F-S( 1 år ).

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Du kan jo også se på disse to fra Elkjøp sin nettbutikk. (Toshibaen fås også i pakke med veske og 1GB minnepenn til samme prisen)

 

Toshiba kr 7995,-

 

Fuj.Siemens kr 7995,-

 

Kommer selv til å velge en av disse til min stefar, men sliter som f..n med å velge. Har vært innom mange forskjellige, og står igjen med disse to.

 

Jeg tror Fuj.Siemens-en har G-bit Lan, men trenger man det? Isåfall hva til? Den har litt bedre prosessor, men tror ikke det merkes særlig.

 

Toshiba-en har væskebestandig tastatur. Pris og oppgitt batteritid er lik. 3,5t og 7995,-.

 

Koker vel ned til hvilken som er best på støy, pålitelighet og kvalitet m.m. Men der må jeg dessverre melde pass. Håper andre kan hjelpe her.

7821679[/snapback]

Ulik garantitid og høyttallerkvalitet mellom Toshiba(2 år og Herman Kardon) og F-S( 1 år ).

7821782[/snapback]

 

Det heter i allefall IKKE Herman Kardon.. :p

 

Trådstarter: Ta deg en tur på Dell.no og kikk på litt billigere maskiner der. God service og fine maskiner. Kjøpte en til muttern i fjor høst. Kosta meg 7000,-. Ganske likt oppsett på den du allerede har sett på.

 

Men hold deg unna merker som Zepto el.no, bare å ta en titt på erfaringstrådene, så sliter jo folk med hva det skal være.

Forøvrig kan jeg anbefale en HP, Dell, Acer eller IBM. Anbefalte IBM R60 til søstern av dama. Helt grei og OK kontor/surfe/se-på-bilde maskin :)

 

Lykke til!

 

ps. hold deg til budsjett. Om du rokker på noe, så vil du nesten alltid ryke på kr..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...