bamsefar Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 21:24, skrev l1th1um_:Du har klokket CPU`n din fra 2Ghz - 3Ghz?! Det vil vel si at FSB er faretruende høy? Når du skrur opp FSB, da blir samtidig PnP-enheter på hk også skrudd opp. Tipper at AGP-porten din ikke har tålt dette, og at den er ødelagt. Men hva vet vel jeg..?! :smile: Abit kortene (og andre) er utstyrt med agp/pci lock.. mao, inget problem med høy fsb.. Hadde nok aldri klart å klokke så høyt hadde det ikke vært for det! Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 21:26, skrev soundwall:Har du noen vifter koblet til dette hovedkortet?I så fall koble ut alle bortsett fra cpu vifte.Dette er et kjent problem med abit kort.- s De 3 kabinettviftene er koblet til en hjemmemekka fanbus som igjen er koblet til psu Lenke til kommentar
l1th1um_ Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 21:47, skrev bamsefar: Quote: Den 2002-12-01 21:24, skrev l1th1um_: Du har klokket CPU`n din fra 2Ghz - 3Ghz?! Det vil vel si at FSB er faretruende høy? Når du skrur opp FSB, da blir samtidig PnP-enheter på hk også skrudd opp. Tipper at AGP-porten din ikke har tålt dette, og at den er ødelagt. Men hva vet vel jeg..?! :smile: Abit kortene (og andre) er utstyrt med agp/pci lock.. mao, inget problem med høy fsb.. Hadde nok aldri klart å klokke så høyt hadde det ikke vært for det! Ok, da vet jeg det. :smile: Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 20:19, skrev Kjetil Lura:Når du legger deg i kveld tar du ut bios batteriet så lar du det være ut til du kommer hjem fra jobb/skole. Ta ut stikk kontakten og ikke sett den i igjen. Bare noe eg vil du skal prøve ut. Virka ikke.. :sad: Har nå levert hele maskina inn til test på den lokale pc-sjappa så jeg får håpe de finner ut noe.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: bamsefar skrev (2002-12-02 14:59):Virka ikke.. :sad:Har nå levert hele maskina inn til test på den lokale pc-sjappa så jeg får håpe de finner ut noe.. Håper det ikke blir dyrt for deg?? Cpu'en er eg redd det er. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 Har nå fått alt tilbake fra sjekk. Alt var i orden !! Gjett hva.. Jo skjermen var gått til svarte.. Den virket akkurat de gangene jeg skjekket den men nå er det like stor sjangs å få den til å virke som å vinne topp gevinst i vikinglotto.. F*** NOen som har et godt råd til ny skjerm i tilfelle jeg ikke får den på garantien.. Tror skjermen tok kvelden da det ble bedrevet litt "hamring" i nabolaget :wink: Går dette på garantien ? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: bamsefar skrev (2002-12-04 21:14):Har nå fått alt tilbake fra sjekk.Alt var i orden !!Gjett hva.. Jo skjermen var gått til svarte..Den virket akkurat de gangene jeg skjekket den men nå er det like stor sjangs å få den til å virke som å vinne topp gevinst i vikinglotto.. F*** Du sa at du hadde testet en annen skjerm da eg spurte deg?? Er ikke skjermen for gammel, Får du den på garantien. Min skjerm er det to år, Noen har på stedet 3 års garanti. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 Jeg må ha misforstått da jeg skrev den posten. Skjermen er ikke mer enn 2 1/2 måned gammel så garantien på 3 år er det ingenting å si imot. Men hvordan i all verden skal jeg forklare hvordan skjermen ble slik? For å være helt ærlig så vet jeg det ikke selv! Det kan jo har vært enkelte vibrasjoner som en skjerm kanskje ikke har godt av, men skal ikke en skjerm av dagens kvalitet tåle såpass? Den avdøde Lenke til kommentar
normal Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 det som slår meg litt når jeg leser dette: spesielt iogmed at dette vises ved oppstart, er det mulighet for at dette kan være en slags kode på en bootfeil... akkurat som pipekoder hvis dere er med? isåfall er det jo å se i manualen få greie på hva dette er og ta knekken på det :wink: prøvd å ta ut HK-strømplugg og satt i igjen, satt rambrikken i på nytt? dette med strømplugg fikk jeg bruk for senest for etpar uker siden da jeg skulle installere vannkjølingen, irriterte meg blå av at ingenting skjedde når jeg slå power på. tenkte igjennom det usannsynlige i tilegg, og der duppet det inn en ide :smile: Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Hva med å lese posten før man svarer, normal? :wink: En skjerm skal tåle det meste, bare du ikke fysisk går til angrep på den. Jeg vil nok tro at din dekkes av garantien så lenge det ikke finnes spor av fysiske skader. -KJ Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Det er ingen fysiske skader på skjermen utenom de gutta på posten har påført den.. (sorry hvis noen postansatte leser dette.. IKKE ment som hets) Er noen "bulker" på selve chassiet rundt skjermen. Noen små hakk som ble levert med fra posten. Er det bare meg eller har postgutta noe imot pakker det står glass på? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Quote: bamsefar skrev (2002-12-05 19:11):Det er ingen fysiske skader på skjermen utenom de gutta på posten har påført den..(sorry hvis noen postansatte leser dette.. IKKE ment som hets)Er noen "bulker" på selve chassiet rundt skjermen.Noen små hakk som ble levert med fra posten.Er det bare meg eller har postgutta noe imot pakker det står glass på? Er 100% sikker på at du får en nye på garantien. Du har da ikke brukt skjermen som en fotball, De ser fort om du har ødelagt skjermen med vilje. Lenke til kommentar
FreshJive Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg har samme hovedkortet og har hatt samme problem. Jeg fikk ikke maskina på etter alt var prøvd. Jeg hadde tatt ut alle kortene og ledningene utenom EN. Så tenkte jeg at man kunne prøve å koble fra strømledningene på hk og da funka det faktisk. Kan være no anna men hvem vet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå