Gå til innhold

Koble PC -> TV

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å koble PC'n til TV'n min, har en Samsung 40" LCD-TV LE40S71

Har tenkt å bruke DVI utgangen fra skjermkortet (GeForce 7800 GTX). TV'n har ikke DVI inngang, men VGA og HDMI. Hvilken kabel trenger jeg for best mulig bilde?

Jeg må også ha en kabel for å koble lyden fra PC til TV/Forsterkeren. Jeg har ikke noe ekstra lydkort, bare det fra hovedkortet. Må jeg gå til innkjøp av et nytt lydkort?

Link gjerne til Komplett.no, der jeg skal handle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lyst til å koble PC'n til TV'n min, har en Samsung 40" LCD-TV LE40S71

Har tenkt å bruke DVI utgangen fra skjermkortet (GeForce 7800 GTX). TV'n har ikke DVI inngang, men VGA og HDMI. Hvilken kabel trenger jeg for best mulig bilde?

Jeg må også ha en kabel for å koble lyden fra PC til TV/Forsterkeren. Jeg har ikke noe ekstra lydkort, bare det fra hovedkortet. Må jeg gå til innkjøp av et nytt lydkort?

Link gjerne til Komplett.no, der jeg skal handle.

7820369[/snapback]

Du kan bruke en DVI-HDMI overgang, de er kompatible.

For lyd kan du bare kople rett fra hovedkortet - bruk helst digital coax/optisk om hovedkortet og forsterkeren har det, så kan du kjøre skikkelig surround pass-thru til forsterken fra pcen.

Lenke til kommentar

Skjermkabel HDMI-DVI M/M 2m Denne for overføring av bilde?

Skjermkabel DVI-VGA M/M 3m skjermet høykvalitet, DVI-I/HD15 Vil det bli dårliger bildekvalitet med denne? Bedre en S-Video?

Har dette hovedkortet, Asus A8N-SLI Premium Vil det fungere med en Digital Coax kabel fra HK?

Jeg spør for å være helt sikker, er surt å kjøpe feil og de kablene kosten en del.

Endret av store
Lenke til kommentar

hei, jeg har koblet til min mac via mini-dvi til vga og bildekvaliteten er på topp;) men jeg lurer på en ting; er det noen som har peiling på hvorfor jeg ikke får lyd når jeg kobler Rød/Hvit til jack inngangen til pcen min. Har en kabel som er jack i den ene enden og rødhvit i den andre...

Lenke til kommentar
Connecting Computer

- Connect the D- Sub cable (optional) to “PC (PC IN)” on the rear of your set and the other end to the Video Card of your computer.

- Connect the stereo audio cable (optional) to “AUDIO (PC IN)” on the rear of your set and the other end to “Audio Out” of the sound card on your computer.

Lenke til kommentar
Connecting Computer

- Connect the D- Sub cable (optional) to “PC (PC IN)” on the rear of your set and the other end to the Video Card of your computer.

- Connect the stereo audio cable (optional) to “AUDIO (PC IN)” on the rear of your set and the other end to “Audio Out” of the sound card on your computer.

7844467[/snapback]

Så morsom du er som skal quote fra bruksanvisningen.

For det første vet jeg hvor jeg skal plassere skjermkabelen på TV'n, og for det andre så skal jeg koble lyd gjennom forsterkeren.

Det jeg ikke har fått svar på enda, er om HK mitt fungerer med Digital Coax kabel.

Lenke til kommentar

Du hadde stilt flere spørsmål i 2 poster og så spør du: "Kan noen være så snill å gi meg et svar på innlegget jeg postet?". Da regna jeg med at du ikke hadde helt oversikt og kanskje skulle begynne fra scratch...

Nå skriver du:"... og for det andre så skal jeg koble lyd gjennom forsterkeren." Men det opprinnelige spørsmålet ditt var:"Jeg må også ha en kabel for å koble lyden fra PC til TV/Forsterkeren."

Da har jeg et par tips: Still mer presise spørsmål (hvorfor ikke fortelle hvilket spørsmål du savnet svar på?) og ikke endre forutsetningene underveis uten å fortelle det.

For å prøve å svare på spørsmålet: Jeg kjenner ikke kortet, men iflg. spesifikasjonene du linker til så har kortet digital utgang (både optisk og koax).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...