tom123 Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Har nettopp fått nextgentel delta, 2 Mbit, går som en kule! Men: Har 3 maskiner i nett med HUB, ikke switch eller router. Alle kan surfe på internett samtidig, dette skal ikke være mulig iflg. alle posts her. NGTL deler bare ut 1 IP adr. og for å få til dette skal en router med NAT være nødvendig. Hvordan kan dette virke, forklar please, jeg har forstått mer enn abc om nettverk! Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Er det ikke en ruter innebygget i modemet fra nextgentel da? har det for meg ihvertfall, og da har du svaret der i tilfelle! Eller hvordan du har koblet huben, om de andre kobler seg gjennom en maskin fex. Mvh Goebbels _________________ Noen som vet hva som skjer her [ Denne Melding var redigert av: Goebbels på 2002-11-30 21:08 ] Lenke til kommentar
PzYkO Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Det går fint med Nextgentel, er litt mer jobb med Telenor. Det som skjer er at Nextgentel ADSL modemet er en DHCP server, og deler ut nødvendig informasjon til alle maskiner som er knyttet i nettverket.(og har dhcp tjenesten aktivert) Inntil 254 maskiner tror jeg det skal være før du må gjøre litt mer jobb for å få til fler. Godt å høre andre som er fornøyd med NGT :smile: Lenke til kommentar
letmein Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Plugg ledningen fra modemet i uplink porten på HUB'n din og sett maskinane på DHCP, så burde alt virke. Hvis du vil vite mere om: IP Network Address Translator (NAT), så trykk her. Lenke til kommentar
tom123 Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Tja, men skjønner ikke hvordan det virker ut mot en eneste ledning, som dog går til en hub. Nextgentel-'routeren' har bare en port ut. Var det flere linjer ut(kontakter). ville dette naturligvis bety en router/switch og siling av signalet i 'forskjellige' retninger, , men her går signalet videre på 1 ledning til en dum hub, det er det jeg ikke skjønner. Lenke til kommentar
tom123 Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Tusen takk alle sammen, dette må være et supert forum, har fått mange svar i løpet av få minutter. Trodde jeg kunne mye om NAT, DHCP og forskjeller på hub, router og switch, men legger meg flat, er lykkelig for at det virker og lover å lese linkene dere har gitt meg, - skikkelig! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Quote: Den 2002-11-30 21:08, skrev tom123:Tja, men skjønner ikke hvordan det virker ut mot en eneste ledning, som dog går til en hub. Nextgentel-'routeren' har bare en port ut. Var det flere linjer ut(kontakter). ville dette naturligvis bety en router/switch og siling av signalet i 'forskjellige' retninger, , men her går signalet videre på 1 ledning til en dum hub, det er det jeg ikke skjønner. Modemet til NGT er en router, huben sender pakken til alle kortene og det kortet som pakken er tiltenkt tar i mot den, det er ikke værre en det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå