MilkY Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Jeg advarer ALLE mot å bestille noe som hlst fra shg.no ! de har verdens dårligste kundeservice! har tatt litt over 3 uker nå siden jeg sendte inn cpu'en og hk'et mitt (var ikke sikker på hva som hadde røket!!) og har nå fått tilbke cpu'en men ikke hk'et, i følge ordre siden så sendte de faktisk hk'et og cpu'en i hver sin box den samme dagen fra lageret sitt!! (posten klarte selvfølgelig og rote litt med pakka litt undreveis dah......!!) noen andre som har noen dårlige erfaringer med shg.no? !!? edit: er ikke posten som har hoved feilen! shg brukte 2.5 uker , mens posten bare har brukt 4 dager! Endret 28. januar 2007 av MilkY Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Det er vel ikke shg sin feil, men posten? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Dette her har ikkenoe med SHG å gjøre, derimot Posten du skal klandre. Jeg har handla for over 10k hos SHG, hatt ett par returer men absolutt ikkenoe galt med de! Du burde redigere emnetittelen, da SHG ikke har noe med dette å gjøre. Grunnen at det ble sendt i to forskjellige pakker er sansyneligvis pga de blei sendt ut til forskjellige tider. ~ Medion Lenke til kommentar
MilkY Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Dette her har ikkenoe med SHG å gjøre, derimot Posten du skal klandre. Jeg har handla for over 10k hos SHG, hatt ett par returer men absolutt ikkenoe galt med de! Du burde redigere emnetittelen, da SHG ikke har noe med dette å gjøre. Grunnen at det ble sendt i to forskjellige pakker er sansyneligvis pga de blei sendt ut til forskjellige tider. ~ Medion 7820375[/snapback] nope er ikke posten som har hoved feilen! shg brukte 2.5 uker , mens posten bare har brukt 4 dager!!! Lenke til kommentar
Arne_set Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 jeg har handla får over 30 K på shg.no og har ikke hadd noe problemer i det hele tatt. har hadd alle tingene mine på under 3 efektive dager Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hvis du sendte det for 3 uker siden minus 2 * 4 dager, så synes jeg ikke SHG har brukt klandreverdig lang tid - men det er kanskje bare meg som legger lista lavt. Lenke til kommentar
MilkY Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Hvis du sendte det for 3 uker siden minus 2 * 4 dager, så synes jeg ikke SHG har brukt klandreverdig lang tid - men det er kanskje bare meg som legger lista lavt. 7820542[/snapback] trur nok det ja!! for andre nettshoper som jeg har sendt inn varer til har brukt 2-3 dager før nye/reparerte varer var på vei hjem til meg!! Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Er det ikke slik at garantisaker skal ta opptil 1 uke + postgang? Lenke til kommentar
Avean Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Tror enkelte har vanskeligheter for å forstå at det ikke bare er å fikse disse komponentene på dagen og sende det tilbake. Det kan være at det ikke går an å fikse, de må bestille opp nye varer, kanskje leverandøren er tom ? Det er VELDIG mye som spiller inn. Det folk må slutte å gjøre er å syte så fort det tar lang tid. Dere må forstå at disse firmaene sitter ikke på ræva og ler mens du venter deg ihjel på varene. De gjør alt de kan for at det skal ta kortest mulig tid. Så chill out og prøv å ta vare mer på delene dine neste gang. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Hvis du sendte det for 3 uker siden minus 2 * 4 dager, så synes jeg ikke SHG har brukt klandreverdig lang tid - men det er kanskje bare meg som legger lista lavt. 7820542[/snapback] trur nok det ja!! for andre nettshoper som jeg har sendt inn varer til har brukt 2-3 dager før nye/reparerte varer var på vei hjem til meg!! 7820610[/snapback] Jaha, at du har vært ekstremt heldig med andre netshoper betyr ikke at en annen som bruker lengre tid suger.. 2 og en halv uke er absolutt helt normalt, da spesielt med tanke på at de har feilsøkt en CPU og et hovedkort (som er den værste delen å feilsøke/fikse). Kan godt hende de ikke hadde et nytt hovedkortet på lager osv.. Det kunne hende det tokk en stund før de mottok pakken ifra posten. Her spiller det mye inn. Ikke bare meg som synes emnetittelen var elendig og helt missvisende. Kjøpt fra SHG mange ganger og er en svært god nettbutikk. Kan absolutt anbefaler å kjøpe derifra. Endret 28. januar 2007 av andrull Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Jo, man kan ikke bare ta en enkelt dårlig opplevelse og gå ut i fra at butikken behandler alle kundene sine slik. Det blir bare håpløst, spesielt når du får mange andre på nakken som ikke har opplevd det samme som deg. Endret 29. januar 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
Changis Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Kunde servise? har du faatt en kopp eller tallerken som ikke funker? men fra spoek til alvor: har bare gode erfaringer med tom josefsen fra support paa SHG. en telefon eller mail, og han fikser problemet med en gang.. har selv byttet 3 HK paa kort tid (angrerett), faatt prisavlsag paa varer osv. fikk tilogmed sendt nytt HK mens jeg ennaa hadde det gamle slik at jeg skulle slippe aa vaere uten PC og det bare fordi jeg benyttet angreretten.. (DET er SERVICE det) jeg syns SHG support er noe av det bedre jeg har opplevd av support ellers er det ikke alle nettbutikker som har raad til aa ha mange teknikere tilgjengelig som f.eks. stoerre butikker dessuten kan etterjulstida vaere ganske hektisk da folk skal bytte, pakker fra posten som ikke har kommet frem p.g.a. julerushet (som vi har lest i aviser den siste tiden har hatt 3ganger mer en forventet julepost og har hatt enorme forsinkelser mange plasser + logistikk problemer) (og litt over 3 uker siden viser rett rundt nyttaar i min kalender) slik jeg leser det, virker det som at du sender inn cpu og HK uten noe saerlig feilbeskrivelse, noe som gjoer at teknikere maa feilsoeke mye mer en hvis de hadde hatt en konkret feil aa gaa etter, saa 2.5 uker hoeres helt fornuftig ut.. og istedet for aa kontakte dem selv aa spoerre hva som er hendt valgte du aa heller starte en traad om hvor daarlig kundeservice hos SHG er? userioest! og hvis pakken er sendt saa er det sporings link (linken fungerer ikke direkte, men kopier nummeret, og pakkespor paa posten.no saa ser du hvor den er! undersoek litt bedre og ta kontakt med SHG (etter det du skriver har du bare sjekka ordre siden) foer du kaster ut ubegrunnet kritikk! vil du snakke om daarlig service, kan jeg nevne DVDspilleren min jeg leverte til Expert, som aldri ringte opp igjen enda de sa de skulle gjoere det (untatt en gang hvor det eneste de sa var at de ikke fikk tak i verkstedet da det var stengt og de skulle ringe meg opp igjen dagen etter, noe de ikke gjorde) og etter nesten 2 mndr, ber jeg om aa faa snakke med sjefen, som litt matt mumler frem at den var forsvunnet i posten aa proevde aa prakke paa meg en av de billigste spillerene paa markede ved aa si den hadde mye nyere teknologi ergo mye bedre :S ) (fikk ordnet opp, men expert har mistet en god del cred hos meg naar de ikke engang kan si ifra at den var forsvunnet i posten (noe jeg tor lite paa basert paa maaten sjefen sa det til meg)) Det er daarlig service, men fikk ordnet opp fordi jeg KONTAKTET butikken istedet for aa skrive en forumtraad om hvor elendig service expert hadde foer jeg hadde i det hele tatt spurt dem om noe... crzt: Er det ikke slik at garantisaker skal ta opptil 1 uke + postgang? HA HA HA det er jo noe av det morsomste jeg har lest i det siste.. oensketenking det der.. av og til maa ting sendes videre til produsenten da SHG (og andre butikker for den saks skyld) ikke har sertifisering eller mulighet til aa fikse produktet, og DA tar det en del lenger tid. men det heter at man har krav paa laaneprodukt hvis garanti reperasjon tar lenger en en uke (men ikke av lik verdi, om du leverer inn et 32" Widescreen tv kan du ikke forvente deg mer en at du faar et slitent 20" laane tv tilbake, og leverer du inn f.eks. Qtek mobil risikerer du at du faar en 5110 i laanetelefon) (dette kan jo selvfoelgelig ikke gjelde data deler, da man kan oedelegge dem bare ved aaa ta paa dem (statisk) og at de isaafall maatte hatt et eget lager med forskjellige typer hovedkort, cpu osv osv igjen maa jeg bare igjen si at SHG.no har noe av det BESTE jeg har opplevd innen support! Lenke til kommentar
MilkY Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Hvis du sendte det for 3 uker siden minus 2 * 4 dager, så synes jeg ikke SHG har brukt klandreverdig lang tid - men det er kanskje bare meg som legger lista lavt. 7820542[/snapback] trur nok det ja!! for andre nettshoper som jeg har sendt inn varer til har brukt 2-3 dager før nye/reparerte varer var på vei hjem til meg!! 7820610[/snapback] Jaha, at du har vært ekstremt heldig med andre netshoper betyr ikke at en annen som bruker lengre tid suger.. 2 og en halv uke er absolutt helt normalt, da spesielt med tanke på at de har feilsøkt en CPU og et hovedkort (som er den værste delen å feilsøke/fikse). Kan godt hende de ikke hadde et nytt hovedkortet på lager osv.. Det kunne hende det tokk en stund før de mottok pakken ifra posten. Her spiller det mye inn. Ikke bare meg som synes emnetittelen var elendig og helt missvisende. Kjøpt fra SHG mange ganger og er en svært god nettbutikk. Kan absolutt anbefaler å kjøpe derifra. 7820856[/snapback] de hadde både hovedkortet og cpu'en på lager!! det som tok lengst tid var at de ikke gadd å sende tilbake tingene! det stod jo på status greia demmes at de var ferdig med tinga i 4 dager før dom GADD å sende det !!! Lenke til kommentar
razer Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Herre! Hvor gammel er du egentlig? 14? Les innleggene over en gang til.. Litt over 2 uker på en slik sak er slett ikke ille, tror ikke du har den minste peiling på hvordan en webshop fungerer, du er ikke den eneste kunden, og jeg antar de tar sakene ettersom de kommer inn uten å prioritere din sak foran alle andres.. Voks opp Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Off topic men svar på hva razer spørr om kanskje? ALDRI SETT PÅ NY KJØLER UTEN Å TA PÅ KJØLEPASTA!!!! n00b! blir altfor varmt uten kjøle pasta, blir ikke god no0k kontakt mellom cpu og kjøleren!! Dette er quotet fra trådstarter i en annen post, her er linken Og du MÅ påløpe litt tid når du retunerer varer på nett. Visst du ikke klarer å vente kan du vel heller handle lokalt på plassen der du bor, slik at du kan returnere til butikken å få erstatningsvarer raskere... Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 crzt:Er det ikke slik at garantisaker skal ta opptil 1 uke + postgang? HA HA HA det er jo noe av det morsomste jeg har lest i det siste.. oensketenking det der.. av og til maa ting sendes videre til produsenten da SHG (og andre butikker for den saks skyld) ikke har sertifisering eller mulighet til aa fikse produktet, og DA tar det en del lenger tid. men det heter at man har krav paa laaneprodukt hvis garanti reperasjon tar lenger en en uke (men ikke av lik verdi, om du leverer inn et 32" Widescreen tv kan du ikke forvente deg mer en at du faar et slitent 20" laane tv tilbake, og leverer du inn f.eks. Qtek mobil risikerer du at du faar en 5110 i laanetelefon) (dette kan jo selvfoelgelig ikke gjelde data deler, da man kan oedelegge dem bare ved aaa ta paa dem (statisk) og at de isaafall maatte hatt et eget lager med forskjellige typer hovedkort, cpu osv osv 7821708[/snapback] Ja. Dersom saken tar mer enn 1uke + postgang har man krav på låneprodukt. Dette står jo faktisk i forbrukerkjøpsloven. Seff vet jeg at SHG ikke kan reparere ting, men da får de gjøre som mange andre store å ha en avtale som gjør at kunden sender ting direkte til produsent i stedet for å sende det innom sjappen. Uansett så er det ikke en uvanlig praksis at webshopper sender ut nye varer mens de venter på at leverandøren fixer nye varer. Og når de får inn igjen varer fra produsent så blir disse enten liggende i påvente av nye garantisaker på samme produkt, eller solgt som demovarer. Jeg kan ikke huske at en av mine retursaker har tatt mer enn 1 uke med untak av en skjerm som måtte fixes i 2001. Da fikk jeg en telefon eller mail (husker ikke helt) fra Multicom hvor de beklaget at det tok tid, men de som skulle ta seg av reperasjonen hadde mye å gjøre. Da var jeg vel totalt 2 1/2 uke uten skjerm (Masse helligdager pga påske). Vet ikke hva moralen her er, men kanskje det bare har seg slik at jeg betaler litt mer for service når jeg ikke handler der ting er billigst, men den butikken jeg allerede har et kundeforhold til. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 For og få en ting klart, tok det 3 uker med sendingstid av posten eller 3 uker på reprasjonen. 3 Uker fra du sender den til du motar den igjen er ikke ille. Kan regne en 3-4 dager i sending hver vei, og da bruker SHG i underkant av 2 uker på reprasjonen, super raskt er det ikke men synes ikke det fortjener så mye mas og rot som du skaper. Komplett brukte 1 uke og 4 dager på og Feilsøke mitt Skjermkort, Hk og Harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå