krizkriz Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Når jeg skal overføre filer som er større enn den ledige plassen på c: til og fra den eksterne harddisken fungerer det ikke. Det må være en cache mappe i c: som lagrer filene midlertidig ellernoe... Hvis jeg har ei fil på 4Gb som jeg skal ha over fra pc'en til den eksterne harddisken, og jeg bare har 2,5Gb ledig på c: da går det ikke. Må isåfall være ei fil på under 2,5Gb da. Finnes det en måte og fikse på dette? Evt flytte denne "cache" mappa? Har minst 10Gb ledig på D: Takk Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Vil nesten tro at det å ha 2.5gb ledig på system disken er ganske dumt. Mener at systemet blir tregt osv også.. Så ville nesten bare prøvd å fri gjøre c for ting du ikke trenger. Bare at du sletter osv i stede.. Jeg vet ikke noe om dette med en "cache" folder i windows, utenom internett temp jeg men Du finner nok bra info via google.no eller noe. Eller håpe på noe bra svar fra folket Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Jeg har 12 Gb på stasjon c: men har brukt opp det meste. Da må jeg isåfall slette de programmene jeg trenger og det er litt dumt Er det samme med Nero når man skal brenne ut en DVD film. Bare at her vet jeg at det går an å endre slik at cache mappen legger seg på D: Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Flytt først over en del mindre tinger fra C: til eksterne disken. Så du får mer ledig plass enn 4Gb, da vil det jo fungere fint. Når filen så er ført over, så flytter du alt tilbake til C: igjen. Burde funke? Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hvis jeg har ei fil på 4Gb som jeg skal ha over fra pc'en til den eksterne harddisken, og jeg bare har 2,5Gb ledig på c: da går det ikke. Takk 7819862[/snapback] Filer overføres byte for byte, uavhenging av ledig plass på kildedisk og minnestørrelser. Tror den eksterne disken din er formatert i Fat32, og du trenger NTFS for filer over 4 GiB. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Filer overføres byte for byte, uavhenging av ledig plass på kildedisk og minnestørrelser. Tror den eksterne disken din er formatert i Fat32, og du trenger NTFS for filer over 4 GiB. 7822345[/snapback] Ja det gjør det. Men da jeg hadde over 6GB ledig på pcen gikk det fint å overføre, men fikk ikke overført en ISO fil på 8GB. Så det er en flaskehals der. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Flaskehalsen er filstørrelsen, FAT32 kan ikke ta imot filer større enn 4GB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå