Gå til innhold

AGP skjermkort til HD-TV

Gmail

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig fasitsvaret på dette her?

7820723[/snapback]

Fasitsvaret er det jeg har skrevet.

For å spille av HD materiale beskyttet av HDCP, må du også ha utstyr som støtter HDCP. Hvis ikke, skaleres oppløsningen ned til vanlig DVD oppløsning. For annen HD materiale som ikke er beskyttet av HDCP, kan du selv velge hva slags forbindelse du bruker (sålenge utstyret støtter oppløsningen).

7820886[/snapback]

Trodde det var slik at du ikke fikk spilt av HDCP beskyttet materiale hvis du ikke hadde skjermkort og skjer som støttet HDCP, altså skjermkort med HDCP brikke og skjerm som støtter HDCP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gir meg over... Av og til lurer jeg på om folk kan lese eller ikke.

Ja, VGA kan fint spille av HD materiale i full oppløsning, men så snart du får feks. en HD film beskyttet av HDCP, skaleres bildet ned i vanlig DVD oppløsning.

Vis fingern til HDCP?

Blir veldig enkelt når alle HD-DVD/Blu-Ray filmene om en stund kommer til å bli beskyttet av HDCP. Og nei, som jeg har skrevet før, er svært få av disse beskyttet idag, men etterhvert kommer de aller fleste til å bli det.

Lenke til kommentar
Vis fingern til HDCP?

Blir veldig enkelt når alle HD-DVD/Blu-Ray filmene om en stund kommer til å bli beskyttet av HDCP.  Og nei, som jeg har skrevet før, er svært få av disse beskyttet idag, men etterhvert kommer de aller fleste til å bli det.

7825848[/snapback]

Har du referanser på dette? Personlig så tror jeg at det kan ta litt tid før HDCP kommer på HD-DVD da en så utbredt avsplinningsenhet som Xbox360 ikke har støtte for dette.

Lenke til kommentar
  Man må også bruke en kabel som støtter HDCP.  Dersom en av delene ikke støtter HDCP, vil filmen automatisk vises i standard DVD oppløsning istedet for HD oppløsning.

7820214[/snapback]

hva? :S vil det si at det kanskje min belkin HDMI kabel ikke støtter HDCP?

Lenke til kommentar
hva? :S    vil det si at det kanskje min belkin HDMI kabel ikke støtter HDCP?

7825947[/snapback]

Jo, det gjør den. Har enda tilgode å se at kabelen skal velte for HDCP sålenge man benytter et grensesnitt som støtter HDCP på både avspiller- og fremviserdelen.

Lenke til kommentar
Det billigaste alternativet er å bruke CoreAVC 1.2 som dekoder, gå på innstillinger og skru av de-interlacing og software deblocking. Då skal CPUen greie å kjøre filmane knirkefritt :)

Bruk Zoomplayer eller Media Player Classic som videoavspelere.

7820781[/snapback]

Kan du forklare hvordan man finner de-interlacing og software deblocking i MPC?

`

Edit: Fant det nå under CoreAVC instillingene. Takk for tipset :)

Endret av ostepopp
Lenke til kommentar
  Man må også bruke en kabel som støtter HDCP.  Dersom en av delene ikke støtter HDCP, vil filmen automatisk vises i standard DVD oppløsning istedet for HD oppløsning.

7820214[/snapback]

hva? :S vil det si at det kanskje min belkin HDMI kabel ikke støtter HDCP?

7825947[/snapback]

Kabelene som er i dag, skal kunne støtte alt av HDMI formater. HDMI kabler som var ute med HDMI 1.1 vil fungere like bra på det som på HDMI 1.3 som kommer nå.

HDCP er kun en kryptering på signalet, kabelen transporterer kun dette signalet, ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Jeg gir meg over...  Av og til lurer jeg på om folk kan lese eller ikke.

Ja, VGA kan fint spille av HD materiale i full oppløsning, men så snart du får feks. en HD film beskyttet av HDCP, skaleres bildet ned i vanlig DVD oppløsning. 

Vis fingern til HDCP?

Blir veldig enkelt når alle HD-DVD/Blu-Ray filmene om en stund kommer til å bli beskyttet av HDCP.  Og nei, som jeg har skrevet før, er svært få av disse beskyttet idag, men etterhvert kommer de aller fleste til å bli det.

7825848[/snapback]

Heilt feil, VGA er den einaste formen for analoge signaler som vil alltid vise full opplausning! Dette gjelder så lenge filmselskapa ikkje enabler ICT på filmane, noko som er heller ikkje troleg vil skje på mange mange år enda. Faktisk kanskje aldri i det heile tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...