genstian Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Har du opplevd følelsen av Déjà vu noen gang i løpet av livet ditt. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Flere titalls ganger hvert år. Endret 28. januar 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Har du opplevd følelsen av Déjà vu noen gang i løpet av livet ditt. 7819839[/snapback] Hundrevis av ganger -- hvor jeg bare husker *ett* eksempel godt nok; Det var en mosegrodd stein hvor jeg falt i en drøm -- i virkeligheten hoppet jeg ned fra en stein som lignet den, dagen etter, i nærheten av skolen... Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 To-tre ganger i måneden. Oftest føler jeg bare at jeg har opplevd dette før, og prøver å huske hva jeg gjorde, også prøve å gjøre noe annet for å se om det er mulig å forandre skjebnen. Med en gang jeg merker Deja vu, prøver å jeg å gjøre noe annet enn det jeg har "opplevd" før. Da kan jeg unngå ubehagelige hendelser hvis det er det jeg har "opplevd" før. Er det noe hyggelig jeg opplevder, går hjernen på noe ala autopilot og jeg har liten styring på egne handlinger helt til hendlesne jeg har opplvd før forsvinner. Varer stort sett bare 10-15 sek av gangen. Litt creepy, men tenker ikke så mye mer over det. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Mange gang, og i mange situasjoner. Godt å få et blikk inn i fremtiden. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Du ser strengt tatt ikke inn i fremtiden; hjernen tror bare den har opplevd det før. Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg pleier å drømme ting før det skjer, pleier å skje noen ganger i året. Var mer før når jeg var yngre, blir bare mindre og mindre. Det pleier å skje rundt 2 måneder etter jeg har drømt det, får en helt rar følelse etter det ;p Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Har flere ganger opplevd følelsen av déjà vu. Det jeg ser som problemet er at jeg (nesten) alltid har opplevd følelsen av déjà vu i forbindelse med en drøm; altså jeg har drømt før det jeg opplever nå. Poenget er at jeg egentlig aldri har vært sikker på om jeg gjenopplever det jeg drømte ("ekte" déjà vu) eller om drømmen kun var såpass lik hendelsen at jeg endrer mitt minne av drømmen slik at den passer med hendelsen. En annen sak er at i ingen av mine déjà vu har hva jeg husker stemt 100% med hva jeg opplever. Tror at dette kan forklares med at når jeg merker et déjà vu gjør det meg så bevist på at jeg føler at jeg opplever et déjà vu, at jeg handler litt annerledes i forhold til det jeg husker. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Opplevde det akkurat nå. Lenke til kommentar
rekar Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hva i svarte har dette med vitenskap å gjøre? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Enig i at denne tråden til hotstian kanskje mangler noe for å, med god samvittighet, kunne plasseres under Teknologi & Vitenskap, men en kunne jo heller benytte anledningen til å starte en vitenskapelig rettet diskusjon om årsaker/forklaringer/etc til déjà vu, enn å banne. Banning er så lite vitenskapelig. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Så hvordan kan vi få et slikt "fremtidsblikk" da? Har ikke lest så mye om det, men skal til å lese noen artikkler nå. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Har opplevd det mange ganger... Ganske morsomt egentlig... Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 opplever det 2-3 ganger uka begynner å gå lei av å tenke på f eks en morsom pondus stripe, for å så se den i avisen dagen etterpå etc Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Så hvordan kan vi få et slikt "fremtidsblikk" da?7825422[/snapback] Jeg hadde et forslag til hvordan det oppstår i min første post... Lenke til kommentar
genstian Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Kan være veldig riktig da vi ikke husker helt hva som var i drømmen. Har selv opplevd at drømmen har blitt modifisert i minnet. Virker nokså logisk også da vi neppe klarer å huske alle bildene i drømmen. Lenke til kommentar
b00n Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Så hvordan kan vi få et slikt "fremtidsblikk" da? Har ikke lest så mye om det, men skal til å lese noen artikkler nå. 7825422[/snapback] dejavu har da ikke no med fremtids visjoner og gjøre. Det er og føle at du har opplevd akkurat samme følelse i samme situasjon en gang tideligere. Som om noe har repetert seg. sånn ca, muli dårli forklart.. men men Endret 1. februar 2007 av b00n Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Er jo mye man ikke har opplevd før. Enkelte ting husker jeg meget godt at jeg har drømt, for å så senere oppleve. Gjerne nye steder og mennesker, som jeg umulig kan ha opplevd før. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Finnes det ikke en egen tråd for dette i helse delen?. Uansett, ja, jeg opplever det i ny og ned. Ofte er det utløst av ting folk sier, gjerne ting jeg ikke har hørt før. Rare greier. Lenke til kommentar
Joney Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Har du opplevd følelsen av Déjà vu noen gang i løpet av livet ditt. 7819839[/snapback] Hver eneste dag når jeg går til skolen. Samme mønster, om og om igjen... utrolig hvor like dagene kan bli i en skoleuke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå