ottbor Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hei Lurer på om det er mulig å ha radiatoren (kansje pumpe og tank også) i en bod 6m fra pc'en. Der er det mye kjøligere enn i skapet jeg har pc'en (og lyd er ikke noe problem) Har ca 30 grader i skapet hvor pc'en står, VARMT ja Noen tips om det vil funke, type pumpe, slange tykkelse etc.... Mvh Otto Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Burde gå fint om det ikke er noen høydeforskjell. Får du problemer så kan du jo evt. sette 2 pumper i serie. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 om det blir veldig kaldt i boden kan det vel bli kondens? ellers er vel mcp655 den beste pumpa og 1/2" slanger. Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Hvor kaldt kan det bli før kondens blir et problem, boden er inne i huset mot yttervegg så blir ikke frost ved vanlig bergens vær Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Blir det kaldt kan jeg vel slå av viftene på radiatoren, eller? Andre som har pc i skap med tips.... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Ja, temperaturstyrte vifter er jo fullt mulig (etter vanntemp). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Du trenger flere pumper her, mntert i serie. Høydeforskjell har ingenting å si (er en lukket krets), men det er motstand i slanger. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 I stedet for flere pumper i serie, ville jeg brukt en grov slange (for eksempel en hageslange). Herr Brun har et godt poeng med at høydeforskjell har lite å si i et lukket system, men pass likevel på - trykket blir større i nedre del av kretsen dersom høydeforskjellen er på flere meter. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Både grov slange OG flere pumper i serie, ville jeg satset på. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Vel, hjelper jo lite med grove slanger hvis blokker og rad er trange. Et par kraftige Iwaki pumper burde gjøre nytte for seg Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Ehh, gjør det ikke? Det er motstand i slangen. Jo mindre slange, jo mer motstand. Dette kommer i tillegg til blokkene. Kjør pumpe - rad - overgang til stor slange - overgang til liten slange - blokker - overgang til stor slange - overgang til liten slange - pumpe Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Klart, men noe over 1/2" har du ikke bruk for. Endret 28. januar 2007 av ManagHead Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Klart, men noe over 1/2" har du ikke bruk for. 7820406[/snapback] Fordi? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Fordi du ikke vil få noe bedre flow? Det er minimal forskjell. Påstår jeg.... Endret 28. januar 2007 av ManagHead Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 hyggelig at så mange har svart på innlegget! Blir trykket for lavt kan jeg vel ha en pumpe i pc kabinettet også? Har idag en cpu temp på ca 50-56 grader, dette vil vel synke betraktelig? Håper også at temp i kabinettet vil synke når jeg frakter varmen fra cpu,gpu og chipsett ut av kabinettet. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 men du ville ikke montere radiatoren i skaper pga det var varmt der, er ikke noe problem å montere utenfor skapet, men er det nødvendig å gå hele veien til boden? selv om du sikkert kunne fått bra temps, ihvertfall nå på vinterstid Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 skjerm og tastatur står i stuen, pc i garderobedskap i gangen (på andre siden av en vegg) så er det lite bad og så boden. Passer ikke å ha den andre steder enn i skapet eller boden, og i skapet er det varmt, selv om vinteren. defor kom jeg på ideen med å ha radiatoren (kansje pumpe og tank) i boden. Kan trekke en ledning fra pc'en med 12v til pumpen, vet det finnes 220v pumper men da får en problemer med at den kansje kommer på en annen sikringskurs og må ha kontroll på at den er startet.... Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Du trenger flere pumper her, mntert i serie. Høydeforskjell har ingenting å si (er en lukket krets), men det er motstand i slanger. 7820201[/snapback] det er ikke noe problem med høyde forskjell under 8,9 så lenge det er kraftig nok pumpe Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Det er i samme etasje bare 6m fra. Er dette litt villt eller noe som kan fungere fint? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå