Gå til innhold

Hva trenger jeg for å kunne bruke C eller C++?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, okay... Men bare vent noen dager, så skal jeg få gjort noe med ferdighetene mine, hehe.

Skal prøve å få dratt på biblioteket, og få lånt alle C++ bøkene de har der da. Har sjekket på nettet om de har det her, og det har de :)

7971849[/snapback]

Hold deg med én bok om gangen da, ellers lærer du jo ingenting.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med mange andre her - lær deg det grunnleggende før du i det hele tatt TENKER på å vurdere å tenke på å starte med noe grafisk.

Å begynne å lage programmer som bruker OpenGL eller lignende før du forstår det grunnleggende, blir som å lære å ta en trippel baklengs salto med skru før du har lært å gå :p

Gå igjennom tutorials fra nettet, eller enda bedre les bøker. Ta det fra starten, vær tålmodig og vær sikker på at du FORSTÅR det du leser før du går videre til neste steg. Å lære seg c++ kan ta en del tid (litt avhengig av hvor lett du lærer, det varierer fra person til person), å bli GOD i C++ og lage god kode tar mye trening og erfaring, som mange andre ting i verden :)

Og hold deg til kommandovinduet til å begynne med. Det er der du lærer C++ fra starten av.

Jeg var av samme oppfatning som deg for en god del år siden, lasta ned en C++-kompilator (uten å egentlig vite hva det var), lastet ned direct X SDK og begynte å fikle. Det gikk ikke bra. :p

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar

Den siste setningen er jo akkurat det samme som med meg :D

Da er det ikke bare jeg som har gjort det, da....men ja, driver å leser tutorials på nett, men nå fungerer ikke routeren eller mottakeren på laptopen min så jeg får ikke lagd noe C++, for kompilatoren på denne PC'en fungerer ikke av en eller annen merkelig grunn.

Lasta ned Dev-C++ (?), på begge pc'ene mine, men bare på den nyere pc'en fungerte det...noen som har hatt det samme problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...