Gå til innhold

Hva trenger jeg for å kunne bruke C eller C++?

Anbefalte innlegg

Tusen takk!

10000 linjer for å få en ball til å spinne er sykt mye:p

Hadde noen spurt meg om å lage en ball som spiller i C++ da, skulle jeg hatt mye for det, hehe.

Men uansett, takk, selv om jeg fant ut hva som gjorde det.

Men det høres ut som du er flink i C++? Så du vet kanskje hvordan man lager spillet til å gå i fullskjerm, i stedet for i den CMD boksen? Uansett, vet du om noen tutorials eller noe sånt for C++?

Skal på biblioteket senere en gang for å låne bøker (C++ bøker)

Skal låne C++ For Dummies haha, og Grunnleggende C++. Husker ikke helt hva den andre boka heter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan nok lage ett enkelt spill på ett par tusen linjer med kode, det jeg knoter med nå er på rundt 10 000 linjer kode, og det er bare en kube som spinner. ;)

10k linjer bare for å få en kube til å spinne? Da kan ting tyde på at du har rotet deg litt bort :roll:

"If we wish to count lines of code, we should not regard them as lines produced but as lines spent." Skrev Edsger Dijkstra i '88. Selv med dagens jumbobokser er det relevant, ikke minst på grunn av faktorer som kompleksitet i design og utvikling :)

Lenke til kommentar
...

10k linjer bare for å få en kube til å spinne? Da kan ting tyde på at du har rotet deg litt bort :roll:

...

7933702[/snapback]

Vel jeg har 25 KLOC og min modell spinner ikke engang :( men så er det jo mye som skjer utenfor skjermen da :)

7936762[/snapback]

LOC; et kjent triks for å forlenge kode-penis :p

Det er virkelig ikke rare greia som skal til for å tegne, rotere, texturemappe og på annet vis kose med slike primitiver, så om det ligger titusenvis av linjer kildekode bak, bør det jaggu snart være et kuberoterende superspill :!:

Lenke til kommentar

Hmmm...vanskelig å si, men jeg kan lage en slik kode som skriver ut noe, som f. eks "Hello World" hehe. Men når jeg laster ned slike simple spill som tic tac toe, så skjønner jeg sånn omtrent hva som foregår og sånn.

Men nja...er ikke noe sånn veldig god. Har bare lyst til å få til slik at det går på fullskjerm i stedet for den svarte lille boksen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...