moskuz Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Jeg har 2 maskiner i nettverk, den ene en linux boks og den andre en XP. Når jeg starter en CS- server på linux boksen, finner jeg den bare på LAN, ikke på internett. Maskinene er kobla sammen uten hub. XP maskina er koblet opp mot internett, og deler med linux boksen. Jeg har hørt at Portmapper kan fikse problemet. Noen som har noen gode ideer om dette? Mvh :smile: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Bare et lite spm. Du creater vel ikke i LAN, men på internett? Fordi du kan ikke finne en LAN-server via internett, etter det jeg har erfart. //sindre Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Problemet er vel at det er kun den ene maskinen som mottar offisiell IP...? Den ene står mot internett og den andre via den mot internett, altså den har ingen tilknytning sånn sett... Du må vel gjøre noe som gjør at portene blir videreført til linux-boksen, dette går nok på et vis... Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-11-30 20:43, skrev moskuz:Jeg har 2 maskiner i nettverk, den ene en linux boks og den andre en XP. Når jeg starter en CS- server på linux boksen, finner jeg den bare på LAN, ikke på internett. Maskinene er kobla sammen uten hub.XP maskina er koblet opp mot internett, og deler med linux boksen. Jeg har hørt at Portmapper kan fikse problemet. Noen som har noen gode ideer om dette? Mvh :smile: portmap - DARPA port to RPC program number mapper du må forwarde trafikk fra XP maskinen til den riktige porten på linuxboksen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå