Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar pc finner ikke nettverkskort.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en HP Pavilion DV6000 som har blitt brukt en 3 mnd tid.

For et par uker siden klikka nettverket på pcen, og windows hadde da "deaktivert" nettverkskortet som er innebygd. Jeg gikk inn på enhetsbehandling, der jeg valgte "deaktiver" på kortet. Piff så ble det borte, og siden har jeg ikke sett noe til det. Jeg søker etter "ny maskinvare", men finner den noe? Nei!

Har nå også installert windows på nytt (ehm, recovery disk), anyways så finner den ikke kortet. Det er rett og slett fordufta.

Har også prøvd å skru opp pcen, samt ta nettverkskortet inn og ut uten resultat.

Håper noen kan hjelpe meg. Det er akkuart som om kortet ikke er i maskinen, mens det alikevel er der. Og ja, det er et integrert kort.

Forresten. Det er en "wireless bryter" på pcen. Om jeg setter den på "on" eller "off" så skjer det absolutt ingenting. Den lyser like orange, i motsetning til før da den lyste blått.

Lasse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Hei

Vet denne tråden er gammel, men da jeg sliter med samme problemet, er det lite vits i å opprette ny tråd. Nettverkskortet har fallt ut et par ganger siste uken, nå virker det ikke i det hele tatt... Nettverksbryteren viser at kortet er deaktivert, og det er ikke i enhetsbehandling eller blandt nettverkskontakter...

Samme PC krasjet tidligere, da var det defekt HDD...

Er ganske lei hele pcen for øyeblikket, hva nå...?

-K-

Lenke til kommentar

Har forsøkt å installere trådløst nettverkskort på nytt, men uten resultat. Er tydeligvis vanskelig å installere noe som i følge maskinen ikke eksisterer.

Hvor mange ganger må vi få problemer med en PC før vi kan kreve/søke om refusjon eller heving av kjøp? PC er ca 9 mnd gammel, og har så langt tilbragt 3 av de inne til reperasjon...

mvh

-K-

Lenke til kommentar

Da ville jeg krevd omlevering nå. regner med at den har vært inne et par ganger før, og avhjelp skal skje innen "rimelig tid". Tre måneder er ikke innen rimelig tid, og når den nå får et nytt problem ville jeg prøvd å kreve en ny.

Lenke til kommentar

Den har bare en tidligere reperasjon, den nevnte, da det tok 3 mnd å få den reparert.

Det er tydelig at vi ikke kan få ordnet dette selv, lasse åpnet den og sjekket at kortet var tilkoblet. Skulle gjerne gjort dette selv, har en del erfaring med bærbare, men vil ikke risikere garanti på denne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...