Gå til innhold

Forbrukerens guide til serviceinnlevering


Anbefalte innlegg

Ta backup av alt du føler du kommer til å trenge (kontaktliste osv), det vil mest sannsynlig forsvinne under reparasjonen og det er ditt ansvar å ta vare på det.

 

Har du et verksted som holder til rundt samme sted som forhandleren så gå dit, det tar ofte mye kortere tid enn hvis forhandleren skal sende telefonen videre og vente på å få den tilbake fra verkstedet.

 

Ta på deg det største smilet og det hyggeligste humøret ditt før du går inn døra

 

Ta med deg kun telefon og/eller det ødelagte tilbehøret (eske og alt annet trengs ikke så fremt den ikke skal inn for bytting (DOA, reklamasjon osv)).

 

Husk gjerne kvittering hvis du ikke har kjøpsdatoen i hodet. Sparer forhandleren for masse tid ved at han slipper å søke gjennom systemet for å finne kjøpsdato ved tvilstilfeller om garanti. Er telefonen kjøpt i en annen butikk så ta den med uansett.

 

Ikke bli sint når forhandleren sier det kan ta 2-4 uker før den er tilbake, dette er helt normalt og forhandleren kan ikke påvirke denne tiden i særlig grad.

 

Hvis du trenger lånetelefon og forhandleren ikke har det inne akkurat da så spør om han kan kontakte deg når de får noen tilbake.

 

Hvis det nærmer seg 3-4 uker så ta kontakt med forhandleren og spør pent om han kanskje kan purre/høre på status hos verkstedet

 

Hvis det går over 4 uker så be forhandleren (husk å være hyggelig) om å purre på verksted og/eller ta kontakt med produsent. Produsenten har en tendens til å få fart på verkstedene etter så lang tid. Hvis ikke produsenten da kommer noen vei så sender de ut et nytt apparat til deg. (dette er vanligvis gjort på 1-2 dager)

 

Er det snakk om reklamasjon så kan du gjerne ta kontakt med forhandleren etter ca 2-3 uker så kan de høre videre med produsent om din reklamasjon er godkjent, og dermed slippe å vente på å få ting tilbake fra de.

 

Når du skal hente telefonen din så ta med innleveringskvitteringen din og hvis du fikk lånetelefon så ta med alt du fikk låne.

 

Og husk, vær hyggelig. Er du hyggelig mot oss så er vi hyggelige mot deg. Det er mye morsommere å hjelpe en hyggelig kunde enn en som bare er sur og grinete :)

 

PS: hvis du vet med deg selv at du kan ha sølt væske på apparatet, hatt det med deg i dusjen, eller kanskje du tilogmed har dunket borti noe med den så vær obs på at garantien kan være borte og du må betale for å få telefonen reparert eller få den tilbake. Verkstedene krever disse pengene for å sjekke telefonen siden de da ikke får noe penger fra produsent for slike skader, de tjener ikke stort mer på å konstantere fuktskade enn å konstantere garantirep så de finner ikke slike feil bare for å være kjipe. Hvis telefonen er fuktskadet så er den ofte ubrukelig, og dermed kan verkstedene kassere telefonen for deg gratis hvis du ikke vil ha den tilbake for sentimentale grunner.

 

Hvis det blir konstantert slike feil og du ikke vil betale for å få det fikset/returnert ureparert må du fremdeles levere tilbake låneapparatet, hvis du ikke gjør det så kan du måtte regne med å betale for det, eller i verste fall bli sett på som en tyv.

 

Og husk, hold deg hyggelig. Det kan være vanskelig, men lønner seg i det lange løp :)

Endret av mckvakk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...