mckvakk Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Ta backup av alt du føler du kommer til å trenge (kontaktliste osv), det vil mest sannsynlig forsvinne under reparasjonen og det er ditt ansvar å ta vare på det. Har du et verksted som holder til rundt samme sted som forhandleren så gå dit, det tar ofte mye kortere tid enn hvis forhandleren skal sende telefonen videre og vente på å få den tilbake fra verkstedet. Ta på deg det største smilet og det hyggeligste humøret ditt før du går inn døra Ta med deg kun telefon og/eller det ødelagte tilbehøret (eske og alt annet trengs ikke så fremt den ikke skal inn for bytting (DOA, reklamasjon osv)). Husk gjerne kvittering hvis du ikke har kjøpsdatoen i hodet. Sparer forhandleren for masse tid ved at han slipper å søke gjennom systemet for å finne kjøpsdato ved tvilstilfeller om garanti. Er telefonen kjøpt i en annen butikk så ta den med uansett. Ikke bli sint når forhandleren sier det kan ta 2-4 uker før den er tilbake, dette er helt normalt og forhandleren kan ikke påvirke denne tiden i særlig grad. Hvis du trenger lånetelefon og forhandleren ikke har det inne akkurat da så spør om han kan kontakte deg når de får noen tilbake. Hvis det nærmer seg 3-4 uker så ta kontakt med forhandleren og spør pent om han kanskje kan purre/høre på status hos verkstedet Hvis det går over 4 uker så be forhandleren (husk å være hyggelig) om å purre på verksted og/eller ta kontakt med produsent. Produsenten har en tendens til å få fart på verkstedene etter så lang tid. Hvis ikke produsenten da kommer noen vei så sender de ut et nytt apparat til deg. (dette er vanligvis gjort på 1-2 dager) Er det snakk om reklamasjon så kan du gjerne ta kontakt med forhandleren etter ca 2-3 uker så kan de høre videre med produsent om din reklamasjon er godkjent, og dermed slippe å vente på å få ting tilbake fra de. Når du skal hente telefonen din så ta med innleveringskvitteringen din og hvis du fikk lånetelefon så ta med alt du fikk låne. Og husk, vær hyggelig. Er du hyggelig mot oss så er vi hyggelige mot deg. Det er mye morsommere å hjelpe en hyggelig kunde enn en som bare er sur og grinete PS: hvis du vet med deg selv at du kan ha sølt væske på apparatet, hatt det med deg i dusjen, eller kanskje du tilogmed har dunket borti noe med den så vær obs på at garantien kan være borte og du må betale for å få telefonen reparert eller få den tilbake. Verkstedene krever disse pengene for å sjekke telefonen siden de da ikke får noe penger fra produsent for slike skader, de tjener ikke stort mer på å konstantere fuktskade enn å konstantere garantirep så de finner ikke slike feil bare for å være kjipe. Hvis telefonen er fuktskadet så er den ofte ubrukelig, og dermed kan verkstedene kassere telefonen for deg gratis hvis du ikke vil ha den tilbake for sentimentale grunner. Hvis det blir konstantert slike feil og du ikke vil betale for å få det fikset/returnert ureparert må du fremdeles levere tilbake låneapparatet, hvis du ikke gjør det så kan du måtte regne med å betale for det, eller i verste fall bli sett på som en tyv. Og husk, hold deg hyggelig. Det kan være vanskelig, men lønner seg i det lange løp Endret 28. januar 2007 av mckvakk Lenke til kommentar
zand Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Bra tråd. Det med å ha en hyggelig tone er ganske viktig. De som jobber i en butikk gidder ikke være noe mer hyggelige hvis du er grinete og opptrer som at det er deres feil at det er noe galt med apparatet. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Vær mot andre, som du vil at andre skal være mot deg. Er det ikke så enkelt? Det gjelder naturligvis ikke bare her (Og jeg er ikke engang religiøs...) Men, skulle ikke overskriften vært, "Forbrukerens guide til serviceinnlevering"? Ikke forhandlerens... Lenke til kommentar
mckvakk Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Er jo ment som en guide fra forhandlerens side. Men ser kanskje bedre ut med forbrukerens guide ja:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå