Snipper_nr1 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Hvordan finne ip-en til ip telefonen/adapteret? En ting til, rett eller kryssa kabel mellom adapteret og rutern? Endret 28. januar 2007 av Snipper_nr1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Du kan bruke standard (rett) kabel. IP finner du enten i routeren eller ved å slå en kode på telefonen. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hvordan finne ip-en til ip telefonen/adapteret? En ting til, rett eller kryssa kabel mellom adapteret og rutern? 7819240[/snapback] Hvem har du bredbåndstelefoni fra da? Kobler du PCen til internett gjennom iptelefoniadapteret så kan du sannsynligvis kjøre ipconfig og bare se på gateway. Gjør du det ikke, så har de fleste sånne adaptere en talemeny. F.eks hos Telio taster man **** på telefonen og så 110# for å få lest opp IP'en Lenke til kommentar
Snipper_nr1 Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Er telenor, problemet er at jeg får ikke kobla meg på nett med routern, bare rett fra ip telefonen til pcen. Beskrev problemet i en annen tråd her og da var det en gluping som mente at problemet var kanskje at ip adapteret og rutern hadde samme ip... Jeg får kobla opp rutern som en ren svitsj, så han kan nok være inne på noe men tenkte at det må da være idiotisk løsning om ip adapteret har en 192.168.0.1 adresse, det vil da skape mye trøbbel for folk når de skal slenge på en ruter. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hvis det er slik at iptelefoniadapteret og routeren har samme IP (f.eks 192.168.0.1) så vil du få problemer. Du må da endre IP f.eks på routeren til 192.168.1.1. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Er telenor, problemet er at jeg får ikke kobla meg på nett med routern, bare rett fra ip telefonen til pcen. Beskrev problemet i en annen tråd her og da var det en gluping som mente at problemet var kanskje at ip adapteret og rutern hadde samme ip...Jeg får kobla opp rutern som en ren svitsj, så han kan nok være inne på noe men tenkte at det må da være idiotisk løsning om ip adapteret har en 192.168.0.1 adresse, det vil da skape mye trøbbel for folk når de skal slenge på en ruter. 7819787[/snapback] Eller om du har Norton Internet Security så kast det på huet ut h Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå