Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan finne ip-en til ip telefonen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan finne ip-en til ip telefonen/adapteret?

En ting til, rett eller kryssa kabel mellom adapteret og rutern?

7819240[/snapback]

Hvem har du bredbåndstelefoni fra da? Kobler du PCen til internett gjennom iptelefoniadapteret så kan du sannsynligvis kjøre ipconfig og bare se på gateway.

Gjør du det ikke, så har de fleste sånne adaptere en talemeny. F.eks hos Telio taster man **** på telefonen og så 110# for å få lest opp IP'en

Lenke til kommentar

Er telenor, problemet er at jeg får ikke kobla meg på nett med routern, bare rett fra ip telefonen til pcen. Beskrev problemet i en annen tråd her og da var det en gluping som mente at problemet var kanskje at ip adapteret og rutern hadde samme ip...

Jeg får kobla opp rutern som en ren svitsj, så han kan nok være inne på noe men tenkte at det må da være idiotisk løsning om ip adapteret har en 192.168.0.1 adresse, det vil da skape mye trøbbel for folk når de skal slenge på en ruter.

Lenke til kommentar
Er telenor, problemet er at jeg får ikke kobla meg på nett med routern, bare rett fra ip telefonen til pcen. Beskrev problemet i en annen tråd her og da var det en gluping som mente at problemet var kanskje at ip adapteret og rutern hadde samme ip...

Jeg får kobla opp rutern som en ren svitsj, så han kan nok være inne på noe men tenkte at det må da være idiotisk løsning om ip adapteret har en 192.168.0.1 adresse, det vil da skape mye trøbbel for folk når de skal slenge på en ruter.

7819787[/snapback]

Eller om du har Norton Internet Security så kast det på huet ut h

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...