Gå til innhold

DV9074 Noen som har erfaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:thumbup:

Stor og bra skjerm

Grei prosessor

Greit skjermkort

Integrert webcamera

Man får billigere oppgradering til Vista (ca 300,-)

Pen å se på

:thumbdown:

Utvikler litt for mye varme

Tung (3,5 kg)

Litt mye vibrasjon i cd/dvd spiller (ihvertfall på min)

Litt for dårlig batterilevetid

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en dv9085 nylig fordi jeg ville ha en av modellene med Core2Duo prosessor istedenfor AMD, men vet ikke hvor stor forskjellen er i praksis.

Husk også at kun modellene med Core2Duo prosessor har HDMI port om du har bruk for det. Ellers er de forskjellige dv9000 modellene stort sett like bortsett fra variasjoner i minne og harddiskstørrelse.

Av spill har jeg kun prøvd Flight Simulator, og den glir glatt på min maskin.

En såpass stor maskin vil jeg kalle mer flyttbar enn bærbar og batteritiden holder ikke til særlig mer enn et par timer. Det er punkter man bør ta i betraktning før evt. kjøp.

Som flyttbar desktop erstatter er den ypperlig.

Lenke til kommentar

Har spilt en del krevende spill på min dv9074 (Oblivion, Company of Heroes) på relativt høye settinger over lengre tid uten problem.

Min eneste erfaring er at det lønner seg å sørge for "fri flyt" ved å heve bakenden litt - et CD cover holder plenty for meg.

At det ikke er for varmt i rommet hjelper selvfølgelig også.

Har ellers kun sørget for å holde meg oppdatert ifht drivere etc.

Vet du noe om hvorfor du har hatt problemer/evt hvilke faktorer som bidrar til overoppvarming?

Lenke til kommentar

Kjøpte denne ifjor. Fungerte stort sett veldig bra, men akkurat tre måneder etter at jeg kjøpte den døde den brått. Først ble det konstatert at hovedkortet var ødelagt, men maskinen var visstnok like død etter at det ble byttet. Det gikk over en måned og infocare venter fortsatt på deler. Jeg fikk derfor hevet kjøpet idag.

Skal du kjøpe denne ny? Det har kommet flere modeller etter DV9074. Jeg kjøpte min i november ifjor.

Lenke til kommentar

Hei, utrolig trist å høre. Nøyaktig det samme har hendt med meg. Maskinen er nå hos infocare hvor de angivelig har skiftet hovedkort og vifte. Jeg sliter veldig med å få hevet kjøpet. Hvor kjøpte du din maskin? Kan jeg få mailadressen din?

jan inge

Kjøpte denne ifjor. Fungerte stort sett veldig bra, men akkurat tre måneder etter at jeg kjøpte den døde den brått. Først ble det konstatert at hovedkortet var ødelagt, men maskinen var visstnok like død etter at det ble byttet. Det gikk over en måned og infocare venter fortsatt på deler. Jeg fikk derfor hevet kjøpet idag.

Skal du kjøpe denne ny? Det har kommet flere modeller etter DV9074. Jeg kjøpte min i november ifjor.

7825901[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg skrev hevet kjøpet, men pga. at leverandør var såpass kjapp med å bestemme seg for at jeg skulle få ny maskin av dem så må jeg plukke meg ut en ny maskin hos Expert der jeg kjøpte den forrige.

Dette har jeg egentlig ikke noe imot, Expert har vært veldig greie.

Jeg ringte til forbrukerrådet som kunne fortelle meg at noe mye over en måneds ventetid var for lenge og at jeg måtte skrive en skriftlig klage.

hvor kjøpte du din?

Lenke til kommentar

Det skal ikke være noen kjente problemer med DV9000 serien. Ingen viktige feil, ihvertfall.

Men det er endel mindre problemer med DV9000 serien, men de fleste løses med BIOS oppdateringer. Det eneste er for webkameraet som kan skape en blåskjerm med en feilmelding under oppstart og at noen Intel prosessorer kan kortsluttes og dø.

Alle DV9xxx serien er ganske bra PC, med høy ytelse og veldig mange fine funksjoner for en hjemme PC bruker. Utvikler mye varme og støyer endel, mener nå jeg. Veldig fancy med glossy design overalt, det følger tilogmed en pusseklut med!

Lenke til kommentar

Jeg kommer som sagt til å kjøpe dv9000-serie igjen. Jeg har ikke hørt om store problemer med maskinene, og regner med at min forrige DV9074 rett og slett var et "mandagsprodukt".

Synes forøvrig at designet er ganske pent. For meg har det en del å si, den koster jo en del tusinger og står for det meste i stua, det er ingen grunn til at en laptop skal se ut som en ugly boks fra 90-tallet.

Lenke til kommentar

Hei, jeg kjøpte om nim hos expert. Etter mye om og men, fikk jeg endelig hevet kjøpet sjøl i går. Jeg syns jo og at det er en pen pc. Nå kjøper jeg en DV9266 i stedet, den har ikke kommet i butikkene ennå. Den er litt dyrere, må jo si at jeg egentlig er ganske fornøyd med expert jeg og. Det eneste er infocare, over en måned på å skifte hovedkort og vifte? Det syns jeg er skammelig, man rekker jo å reparere et romskip på den tiden. Men som sagt, DV9266. Gleder meg til den kommer, den skal være knall :)

Jeg kommer som sagt til å kjøpe dv9000-serie igjen. Jeg har ikke hørt om store problemer med maskinene, og regner med at min forrige DV9074 rett og slett var et "mandagsprodukt".

Synes forøvrig at designet er ganske pent. For meg har det en del å si, den koster jo en del tusinger og står for det meste i stua, det er ingen grunn til at en laptop skal se ut som en ugly boks fra 90-tallet.

7837699[/snapback]

Lenke til kommentar
Det eneste er infocare, over en måned på å skifte hovedkort og vifte? Det syns jeg er skammelig, man rekker jo å reparere et romskip på den tiden.

7841140[/snapback]

Det bør nevnes at det hverken er InfoCare eller HP sin skyld at delevent hos InfoCare er såpass lang om dagen. Produsenten av hovedkortene klarer ikke levere det de har lovet, så både InfoCare og HP blir sittende med de misfornøyde kundene. Selvfølgelig ikke noe som kundene bør lide for, men noen ganger går det slik.

Lenke til kommentar

Hei.

Har spilt en del CSS, samtidig som jeg har noe P2P og evt andre prog oppe samtidig; og ja, denne maskinen trenger mer minne. Uten tvil. Utover det fungerer den helt greit. Det er en middels god desktop erstatter. Jeg hadde helst sett meg en maskin med et el annet 7900-kort og 2gb minne i fanget... Lommeboka bestemmer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

:realmad::realmad::realmad:

Nei nå er jeg fullstendig drittlei hele maskinen; den fungerer helt enkelt ikke i hverken BF2 el med CSS med 15-20 bots... Helt håpløst. Kjenner jeg begynner å angre skikkelig. En evt ram oppgrad betyr 2800 kr fordi en bør, el snarere ha disse 1gb KTH8000 brikkene fra Kingston. Det å lukke Steam etter en real sesjon tar evigheter... Den gamle maskinen min med; en socket A Barton 3000-cpu på et Asus Deluxe hk med 6600GT/Tt heatpiped graf.kort og 2gb DDR400 Corsair Value ram, kjørte CSS nesten like bra. Seff ikke på såpass høye settings. Og ja, jeg har prøvd å skru ned settingsene.

HP support advarte meg mot å putte i ett par billige 1gigs brikker i maskinen pga kompabilitet/stabilitet. "Oppgrad ville være knapt merkbar", fikk jeg høre... Netshop selger jo 2Gb SODIMMs for en ca1400kr... Kjipt.

Er det flere der ute som erfarer det samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...