Gå til innhold

Utskrift av overhead?

Anbefalte innlegg

Hei

På skolen har vi et slik apparat der du bare legger et ark oppå apparatet og så vises arket på veggen(overhead prosjektor). Arkene som brukes er tykke og gjennomsiktige. Jeg lurer på om det er mulig å skrive ut sånne hjemme på egen printer?

Har en Epson cx6400 multifunksjonsskriver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal gå det, men du må bruke overhead-ark som er laget for å brukes i skriver. Dette hadde de på bokhandelen, iallefall i "gamle dager" (90-tallet)

Mange år siden jeg har sett dette brukt, de fleste steder har overhead blitt erstattet av projektorer koblet rett til video-ut på en PC/laptop. Har dere ikke en projektor på skolen som du kan bruke i stedet? Er som regel mer smidig å bruke powerpoint eller lignende til presentasjoner.

Lenke til kommentar

Heisan

Ja, selvsagt kan du også skrive ut slike.

De heter Transparenter og kan kjøpes til blekkskrivere eller laserskrivere. Du kan kjøpe de i bokhandler eller dataforretninger. Store varehus har som oftes også dette i sortimentet.

Husk på å korrigere papir i utskriftsinnstillingene til "transparenter".

Tom

Lenke til kommentar
Har dere ikke en projektor på skolen som du kan bruke i stedet? Er som regel mer smidig å bruke powerpoint eller lignende til presentasjoner.

7819001[/snapback]

Riktig det, projektor er mer smidig, men om du bruker 10 sekunder på å sette opp projektoren, så har du en bombesikker presentasjon.

Nesten 1 av 2 fremføringer som er på skolen funker ikke, eller det er mye klatting med å få det til å fungere slik det er ment.

Du må stille inn på papirtypen at du bruker / lysarktransperanter og du må huske å få lysark som er beregnet for blekk, ikke laser. Og ikke minst, husk å printe på rette siden av lysarket, slik at blekket henger seg fast.

Lenke til kommentar
Hva blir lysarktransperanter på eneglsk, siden printeren er på engelsk når jeg skal stille inn valg av papirtype? Visst jeg tar noen sånne transperanter fra skolen så er de sikkert beregnet på laser, men har det veldig mye å si?

7819599[/snapback]

De for laser har ingen side som blekket kan feste seg på og det vil ikke tørke.

På engelsk kaller HP det for Transparancy Film iallefall, sikkert noe liknende hos de andre.

Endret av jvc1990
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...