Sabatti Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hei. Jeg skal nå kjøpe et stereoanlegg til et lokale på ca 45m2. Har et budsjett på mellom 6000-8000, og har funnet et oppsett som for meg virker ok. Jeg har ikke noe kunnskap om hifi. Har prøvd å lese litt om det nå, men jeg blir ikke klok på dette. Hvor mange høytalere kan jeg koble på denne forsterkeren, må jeg kjøpe ekstra kabler for å kunne spille? Kom gjerne med forslag til andre produkter som vil passe sammen. Jeg må kunne koble det til prosjektor. Det jeg er mest usikker på er høytalerne. Trenger jeg kanskje en sub for å få god bass. Blir takknemlig for alle innspill! Dali concept 2 høytalere Cambridge DVD89 Cambridge 640a intergrert forsterker Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Det vil nok passe bra sammen det ja, men skal du ha dette hjemme hos deg eller? Jeg er litt usikker på hvordan man skal koble til en sub til den forsterkeren der med tanke på at den ikke har pre-out. Så da kan jeg kanskje anbefale NAD C325BEE som har egen subwoofer utgang Endret 29. januar 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Sabatti Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Anlegget skal være i et slags klubblokale hvor det blir en del dansing og kanskje litt spilling på playstation og ellers bare bakgrunnsmusikk. Hadde ikke tenkt å kjøpe sub i første omgang men det hadde vært fint om det var mulig å koble til en sub hvis det skulle bli behov. Har sett litt på den NAD-forsterkeren og den er nok et godt alternativ. Pga. plassmangel så må jeg ha høytalere som må henge på veggen. Men jeg er så usikker på mitt valg av høytalere. Er de "bra nok". finnes det bedre i samme prisklasse eller må jeg bruke mere penger der? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Jeg tror det er ett helt ok valg av høyttalere. Har ikke hørt de selv, men Dali er ett godt merke innen høyttalere. Evt kan du vurdere JBL NORTHRIDGE E-30 Men i følge spesifikasjonene skal Concept 2 gå dypere i bassen Endret 29. januar 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Sabatti Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Er ikke dette cambridge 640A v.2 forsterkeren som jeg har i mitt oppsett? Da kan jeg vel senere oppgradere anlegget med en sub, siden den har pre-out? Endret 31. januar 2007 av Sabatti Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Skal du spille musikk trenger du ikke sub. En sub er som oftest ikke laget for musikk. De dali høyttalerne spiller bra nok. Samtidig som det er en veldig bra forsterker. Jeg hadde nok dratt og tatt en lytt på anlegget først. Ta med deg en cd med den musikken du skal som oftest spille og hør hvordan det høres ut. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Skal du spille musikk trenger du ikke sub. En sub er som oftest ikke laget for musikk. De dali høyttalerne spiller bra nok. Samtidig som det er en veldig bra forsterker. 7843318[/snapback] Hvis du stiller inn subben riktig så blir det bra med sub. Og ja den har pre-out så da kan du koble på en sub Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Hvis det skal være litt sånn "party-høyttalere" er jo CV! ett godt valg? Til de trenger du ihvertfall ikke bass... Er du litt mer kresen på lydkvaliteten kjøper du ikke dette. Men det er utrolig mye lyd du får for penga når det gjelder CV! Edit: Forresten, det kan være lurt å ta seg en tur til hifiklubben eller noe, og handle over disk. Samtidig få litt rabatter og avslag på ting.. Lytte kan du jo også gjøre. Alltid mye bedre enn å kjøpe på nett! Endret 31. januar 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
Sabatti Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Hvis det skal være litt sånn "party-høyttalere" er jo CV! ett godt valg? Til de trenger du ihvertfall ikke bass...Er du litt mer kresen på lydkvaliteten kjøper du ikke dette. Men det er utrolig mye lyd du får for penga når det gjelder CV! Edit: Forresten, det kan være lurt å ta seg en tur til hifiklubben eller noe, og handle over disk. Samtidig få litt rabatter og avslag på ting.. Lytte kan du jo også gjøre. Alltid mye bedre enn å kjøpe på nett! 7844357[/snapback] Nærmeste hifi butikk er ca 45 mil unna så det er litt for langt. Eneste vi har her er el-kjøp Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 elkjøp skal faktisk starte og ta inn gode hifi produkter, så nå kan du glede deg til de starter med det Jeg tror cambridge 640A v.2 og Dali concept 2 kan bli en god match Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) elkjøp skal faktisk starte og ta inn gode hifi produkter, så nå kan du glede deg til de starter med det Jeg tror cambridge 640A v.2 og Dali concept 2 kan bli en god match 7845412[/snapback] tror jeg heller uansett stoler litt mer på hifiklubben enn elkjøp. Men pakka er et godt valg. Bedre lyd i de enn CV Endret 1. februar 2007 av Breiker Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Ja enig Breiker, men hvis de for ansatt flinke folk som har peilig så kan det bli bra. De har jo allerede Energy høyttalere av high-end kvalitet! Bare de har gode kabler osv kan det bli bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå