Gjest Guest Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Det er en av tingene jeg prøver å finne ut. Men noen kommer ut tidlig, andre bruker en del tid, mens noen aldri kommer ut. Så han kan da være mye mer klar for det enn jeg er selv. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Personlig hadde jeg blitt fornærmet - ikke fordi spørsmålet i seg selv hadde plaget meg, men fordi du viste dårlig oppdragelse ved å spørre på den måten. Dårlig oppdragelse? Spørre på hvilken måte? 7826680[/snapback] Mange vil oppfatte et slikt spørsmål som frekt. Omtrent på linje med å spørre ei jente om hun er gravid og så er hun ikke det... Dersom man plumper i sånne situasjoner, viser man dårlig oppdragelse. Se forøvrig mitt første innlegg om hvordan jeg mener du bør gå frem. Lykke til! Endret 30. januar 2007 av Prognatus Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 En venn av meg ble spurt en gang om hun var gravid (noe hun ikke var), og hun som spurte forklarte det med at vennen min strøk seg på magen i sirkler, og at hun hadde sett flere andre gravide som pleide å gjøre det. Hun syntes iallefall at det var "godt nok", ble ikke fornærmet, og det kommer mye an på hvordan man spør. Hvis jeg skal trekke paralleller, så vil jeg si at i begge tilfellene, så handler det om at man må forklare at det ikke handler om det som ofte er fryktet. Graviditet-spørsmålet kom ikke fordi hun hadde stor mage (noe hun ikke har/hadde), homofili-spørsmålet kommer ikke fordi han "virker" homo (i forhold til de vanlige fordommene), men det er basert på flere ting han har sagt som jeg syntes hørtes ut i den retningen. Men igjen - synes du har et poeng, og begge deler er ømfintlige og "farlige" områder. Får se hva jeg gjør og evt. hvordan. Takk til alle som har kommet med innspill, både for og i mot. Det hjelper mye for å få et nyansert syn, og forhåpentligvis blir avgjørelsen min "bedre" av det. Synes selv når jeg leser det jeg har skrevet at jeg virker veldig defensiv. Prøver ikke å rettferdiggjøre eller unnskylde at han kanskje vil ta det feil og bli fornærmet, men å forklare hvorfor jeg vurderer å spørre. Virker kanskje mer selvsikker enn jeg egentlig er. Men uansett, takk for innspill. Hvis det er noen som har mer å komme med, så setter jeg pris på det og. Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Nå ble jeg nettopp spurt om jeg var homo, så av personlige erfaringer kan jeg råde deg til å være litt forsiktig med spørsmålet Perosnlig er jeg ikke homofil, og hvis du bestemmer deg for å spørre så for guds skyld, ikke forklar det med "jeg bare sjekker". Sørg for å ha en god forklaring, jeg hadde nok taklet det bedre hvis personen hadde gitt meg en grunn for å spørre, f.eks pga. måten jeg oppfører meg eller lignene, men sånn så nå har jeg ingen til å feste det til så det er litt freaky. Må innrømme at jeg har litt skummle tanker om personen som spurte meg nå.. :S Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Det er flere bifile gutter ute i verden enn de selv ønsker å inrømme.. Vet om flere som er bifile ,men det er få som ønsker å fortelle verden om det. Er egentlig noe annet når man er ute å reiser og møter folk man aldri kommer til å se igjen. Var en bekjent som prøvde seg på meg , der satt jeg streken. Har dog slått en strek over det nå. Har god kontakt med han idag. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Google is your friend How can I tell if he is gay? This is the question that is asked almost more times than any other, from wives, partners or girlfriends of men. The answer is that you cannot find out with any certainty unless you ask him the question, and unless he is willing to give you a truthful answer. Most gay or bisexual men in a relationship with a woman, probably love that woman and are frightened of losing them because of their sexuality. Such men should always be given the benefit of the doubt to start off with - that is, that they are in fact heterosexual, and that there are simple reasons for the suspicions that have been aroused by the partner. What if he is camp? Being "camp" (or effeminate in behaviour) is not a good reason for suspecting a man of being gay. There are heterosexual men who are camp as well as homosexual men. Are there any clues? One possible clue, but it is not foolproof, is to observe a male partner when a man and a woman come into a room. Does he always look at the man first? If he does, then he might be gay. But it is a very tenuous clue. The best way to find out is to ask. Another clue is if the man in question has a tendency to look at the crutch area of another man, perhaps more than might be considered normal. The other man may also realise that he is being eyed up and down! One other clue I find useful concerns the male being asked to conduct oral sex on his female partner. Most heterosexual men will enjoy it. Most homosexual men will find the thought of it repulsive. Click here for other clues How should I ask? Try to avoid raising his fears that he might lose you if he were to confess to his true sexuality. One way is to tell him that if he is gay or bisexual, this is not something which is going to cause the immediate end of your relationship with him. Remember though, that if you do try to discover his true sexuality, you may also be uncovering other things about him. Perhaps he has had relationships with men in the past. Perhaps he is still meeting men. Remember that whatever you do to try and discover his true sexuality, it is your choice. There are risks involved and answers that you might not like.......... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå