Gå til innhold

PC'en vil ikke lese minnekortet (twinmos)

Anbefalte innlegg

Ser at det allerede er en del tråder angående minnekort fra TwinMos.. Jeg kjøpte nylig et TwinMos ultra-X 150X 2 GB sammen med mitt nyinnkjøpte ixus 800is. kortet fungerer helt fint i kameraet, og overføring til PC går helt som normalt gjennom USB-kabel.

Derimot får jeg ikke kontakt med kortet dersom jeg putter det inn i den innebygde kortleseren i laptopen min. har stappet inn både SD-kort og Memory Stick Duo-kort i denne tidligere uten problemer.

Noen forslag til hva dette skyldes? er det kortet som ikke virker 100% eller har jeg et driverproblem i kortleseren? har som sagt aldri hatt problemer med leseren før, men har heller aldri prøvd et kort av denne størrelsen før. Det største jeg tidligere har hatt i leseren va 512 MB og fungerte helt fint.

Endret av ChristianS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja har prøvd 512 MB-kortet (husker ikke merke) til fruen, og 16 MB-kortet (canon) som fulgte med kameraet. Disse virker som de skal, og explorervinduet popper opp umiddelbart.

Når jeg setter inn twinmos-kortet hører jeg lyden som spilles av når man kobler til en enhet, men det skjer ikke mer.. åpner så "min datamaksin" og etter en stund kommer kortet opp der som en flyttbar enhet. Hvis jeg prøver å klikke meg inn på kortet låser explorer seg, og jeg må enten avslutte " min datamaskin" i oppgavebehandling eller dra ut kortet.

Vurderer om jeg bare skal klage til forhandleren.. synes ikke dette er holdbart. Men det er jo litt dumt å klage hvis det bare er snakk om et driverproblem. Har prøvd å oppdatere driveren, men det var lettere sagt enn gjort å finne en ny driver.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...