The_Lozer Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Jeg har ett lite problem. når jeg teller innholdet i en fil og det ikke er noe der så teller den ikke 0 men 1, hvordan kan man løse dette? min kode: <?php $fil = file("tell.txt"); $tell = count($fil); echo $tell; ?> selv om tell.txt ikke finnes telles det 1 Takker for svar EDIT: Skal legge til det at den teller antall ip'er, dette ble sikkert elendig forklart. Endret 28. januar 2007 av The_Lozer Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Eller bare gjøre det enkelt og greitt. $tell = count($fil)-1; Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Eller bare gjøre det enkelt og greitt. $tell = count($fil)-1; 7818782[/snapback] Kunne funket men da blir det ikke riktig.. men da blir det feil videre... Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 if (!is_file($fil)) $count=0; Lenke til kommentar
zreak Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) if (!is_file($fil)) $count=0; Den vil alltid returnere null fordi $fil ikke er en fil, men et array Count vil returnere 1 i følgende tilfeller: count(true); count(false); count(array(1)); Count vil returnere 0 i følgende tilfeller: echo count($str); echo count(array()); echo count(null); file('fil') returnerer FALSE på en fil som ikke finnes. Så da kan du jo gjette hvorfor count($fil) returner 1 på en fil som ikke finnes? Er filen tom vil file('fil') returnere et tomt array og count skal da være 0 er det derimot en tom linje eller linjeskift, vil file('fil') returnere et array med et tomt felt på plass 1 og du får dermed 1 fra count($fil). Endret 31. januar 2007 av zreak Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Slik mente jeg: if (!is_file("tell.txt")) $count=0; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå