Drittsekken Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Er det mulig å skrive en kode som setter inn en tekst over et bilde? Mulig dette må gjøres i PHP? Det jeg ønsker er å lage basisknapper o.l. for så å sette teksten på dem via kode. På denne måten vil jeg slippe å måtte lage et sett med bilder for hver eneste knapp som skal vises. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Du har jo GD, for eksempel, som du kan bruke sammen med et programmeringsspråk til å spytte ut bilder. Så, hvis du vil prøve deg på det får du vel få flytta tråden din. Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Regner med den skal høre hjemme i PHP da? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Ja, for eksempel. PHP + GD går fint sammen så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Hvordan får jeg flyttet tråden? Hvis jeg må ha tak i en moderator, hvordan finner jeg en som er pålogget? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Du rapporterer bare tråden. Gjorde det for deg nå Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Du MÅ jo ikke sette inn teksten i selve bildet. Eksempel: du setter knappebasisen som bakgrunn, og setter inn tekst over. <ul> <li><a>Link1</a></li> <li><a>Link2</a></li> <li><a>Link3</a></li> </ul> <style type="text/css"> ul li a{ background:url(link/til/basisbilde.jpg); display:block; } </style> Så er det jo bare å style knappeteksten sånn som du vil. Sånn jeg gjør det ihvertfall. Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 OK, skal prøve når jeg kommer hjem. Er på reisefoten. Takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå