Gå til innhold

Bios P5W delux og Vista Når CD ikke starter

griffin95

Anbefalte innlegg

Hei sitter med ny maskin og vista ultimate, får ikke start på driver CD til hovedkortet. (ikke støttet i vista)

1. Har oppdatert Vista og Norman antivirus.

2. Skal starte med Drivere til hoved kort, men programmet støttes ikke

Har hvert på asus sine sider og sett, etter nye vista oppdateringer.

3. Antar det er best og få med seg hovedkortet før jeg begynner med Club 3D 8800GTX ?

4. Hvordan takler jeg dette ?

Min Maskin:

OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch. PC2-6400 2x1024MB 800MHz.

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775 4MB

Samsung DVD brenner SHS-183A

Zalman CPU Vifte CNPS9500LED

Asus P5W DH Deluxe hovedkort S775 I775X

WD500 s-ata

Hiper Type-R strømforsyning 580W

Lian Li Miditower

Club 3D 8800 GTX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dette en Sata brenner. Sliter med å få bootet med en plextor sata brenner - må faktisk koble til en IDE brenner.

7823374[/snapback]

Ja jeg har sata, og ingen problemer så langt alt har gått greit, men bios er gammel og må oppdateres antar jeg. Mest pga. Vista og 8800GTX +DX10 osv...

1. Jeg er på tynn is når jeg nå må gå over til manuel boot uten å bruke Floopy, men skal prøve og formatere en USB pinne som HDD og så legge over bios( hex-file) på denne. Først prøve om den fungerer, da jeg leser at det kan hende den ikke vil gjennkjenne USB'en.

2. Antar jeg også skal legge over utillity ref. AFUDOS

3. Skulle gjerne at en punkt-vis for klaring til dette når driver cd -ikke virker (i vista).

Noen andre må jo ha hvert igjennom Vista og 8800GTX !

Endret av griffin95
Lenke til kommentar
Leser de andre trådene også om hovedkort og selvfølgelig har jeg lastet ned manuelt fra Asus.........men så er jeg usikker, boot cd i Vista ?

Eller legger jeg Bios kun over til cd og denne starter opp autmatisk i dos iht. AFUDOS

7818655[/snapback]

Downloading and installing latest BIOS & Drivers helps reducing installation problems and instability of your system. While the idea is dead obvious--the problem is that we don't do the obvious.

Don't use the drivers on the accompanied ASUS CD of your P5W HD Deluxe motherboard!!For your convenience, I've listed here the links where to get the LATEST of them.Check it out REGULARLY as new drivers are released every couple of weeks.December 2006 releases:* JMicron: Dec. 12, 2006* WiFi AP Solo: Dec. 22, 2006* Realtek Audio driver for XP: Dec. 29,2006January 2007 releases:* Intel Matrix Storage Manager 6.2.1.1002: Jan. 4,2007, offering slightly improved SATA harddisk performance and helps preventing iastor0 error.* DirectX for XP ONLY: Jan. 5, 2007* Realtek Audio driver for VISTA: Jan. 8, 2007* Realtek WLAN driver for VISTA: Jan. 11, 2007* Marvell Yukon LAN WHQL compliant drivers for all XP and VISTA flavours1. BIOS 1707, including Support Intel SpeedStep in Vista, Update JMicron option rom to 1.06.63, Support new CPUsftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/socket775/P5W%20DH%20Deluxe/2. Latest Intel Chipset Software Installation Utilityv. 8.1.1.1010 . An ESSENTIAL utility for any P5W HD Deluxe based system!http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/Product_Filter.aspx?ProductID=816WARNING: APPLY ONLY DURING CLEAN INSTALL!If you need to upgrade to the latest version, then you will need to install the utility using the have-disk installation method:http://www.intel.com/support/chipsets/inf/sb/CS-009278.htm?iid=chipsets+infmain&3. Intel Matrix Storage Manager v.6.2.1.2002. Listed also (scroll down): Floppy Configuration Utility Intel Matrix Storage Manager (F6), which should be downloaded as well!http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/Product_Filter.aspx?ProductID=2101&lang=engDuring install Intel Matrix F6 drivers, scroll down to ICH7R!It is strongly recommended to install Intel Matrix F6 drivers when using SATA-2 harddisks (in NON-RAID mode) connected to ICH7R, which ensures NCQ feature is working. Full version of Intel Matrix ensures that former Application Accelerator, currently included in Intel Matrix, will be used and that all attached IDE/ATA Drives (incl. optical drives) are running automatically UDMA mode rather than PIO mode (if supported).

Lenke til kommentar
Hmm, når jeg innstallerte vista med det kortet var allt av drivere med vista. Fungerte bra.. Men nvidia har ikke gitt ut noen drivere til skjermkortet er kun noen crappy beta drivere ute, så jeg anbefaller at du installerer win xp.

7823672[/snapback]

Takk for svar så DX10 flysimX når drivere kom på plass.

Men nå har jeg rotet det TIL antar jeg.

1. Fikk ikke installert Bios 1707 gjennom ASUS EZ Flash 2 Utilliyty, den kom opp med: No boot signature was found in the file.

Dermed måtte jeg avslutte EZ og ut i bios tok jeg avslutt uten save.

2. Nå kommer jeg ikke inn igjen etter at jeg starter maskinen, se BILDER

3. Jeg prøvde å gå til Freedos promt og der fant han A: som var USB-pinne, prøvde så å få kjøre AFUDOS.exe /oldbios.rom men nei da... kjente ikke fila sel om jeg kunne ta DIR ög se at de lå der på USB'en.

4.Derfor brukete jeg EZ, som heller ikke vile ha fila....

Hjelp.....nå trenger jeg det virkelig. Kan jeg sjekke på noe hvis, se bilder som sagt...? Og evt. finne ut om jeg kan prøve med CrashFree bios 3 uitility ?

5. Det som ellers skjede før jeg kjørte EZ var at jeg var i Freedos og her får enn flere valg før en går inn, og denne gangen kjørte jeg ved feil et annet alternativ a) edenfor e) Freedos

Har jeg virkelig kastet ut 1985 kr av vinduet.....det blir jo nærmere 4-tusen hvis jeg må erstatte kortet med nytt.....GULP :ohmy:

post-17577-1170103733_thumb.jpg

Endret av griffin95
Lenke til kommentar

restet cmos med jumperne og batteri muligens, last ned bioset på diskett å prøv igjen..

Kortet kan ikke ha blitt ødelagt det er helt sikkert, men er andre her som er mere peil på dette en meg.

Når jeg oppdaterer bios pleier jeg å laste opp filene på diskett og deretter bote opp på disketten og da går alt automatisk har ikke prøvd usb pinne, desverre.

men reset cmos er mitt beste råd i første omgang.

Lenke til kommentar
restet cmos med jumperne og batteri muligens, last ned bioset på diskett å prøv igjen..

Kortet kan ikke ha blitt ødelagt det er helt sikkert, men er andre her som er mere peil på dette en meg.

Når jeg oppdaterer bios pleier jeg å laste opp filene på diskett og deretter bote opp på disketten og da går alt automatisk har ikke prøvd usb pinne, desverre.

men reset cmos er mitt beste råd i første omgang.

7828740[/snapback]

Ja jeg tenkte på det samme men litt oppgitt var jeg allikevel........ting tar tid begynte på Torsdag å sette samme maskinen...........det sies jo at man skal ha noe å gruble på...når en har fått det til så er det ikke like spendene lengre. Og da finner vi noe annet og bryne oss på feks. sette opp dreambox men PetterPan +++ er det neste.

Men ny maskin har ikke Floopy så kanskje jeg må bitt i gresset og låne i annen maskin, for jeg fikk ikke Formatert USB pinnen til system boot da avkryssing var sperret. Men den lest jo at det var filer på USB men ville ikke kjøre disse.

Ok får gå til med å resette hovedkortet da...

Endret av griffin95
Lenke til kommentar

Fikk samme problem med hovedkortet Asus P5B.

Den eneste driveren som lot seg installere fra cd'en

var programmet "asus update", men det virker, og det

oppgraderte bios for meg i Vista. Enkelt og greit.

Men pga vista så har jeg nå bare dårlige uoffisielle drivere som er ribba for funksjoner og moro mens jeg må vente på nye drivere :mad:

Endret av Bravofox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...