Gå til innhold

Xboxen lager riper i Oblivion Cd'en!

Anbefalte innlegg

Hei

Startet og spille Oblivion i går og merka noe sinnsykt rart med xboxen. Den riper opp spillet mitt! Sjekker alltid cd'ene for riper når jeg får den. Da jeg har fått med meg et par defekte spill hjem før...Det var ingen riper på Oblivion cd'en...

Så starter jeg og spille, og da jeg skal snakke med en person i spillet, hører jeg noen litt rare skjærende lyder fra xboxen, det går ca 5 sec, så kommer det "the disc is unreadable, clean it with a cloth", og jeg kommer inn på dashboard menyen. Jeg tar ut cd'en for å sjekke den, og ser det har kommet 3-4 små hakk i platen. Hakkene er kanskje 0,3 cm lange, ikke veldig dype og ligger inne mot sentrum ac cd'en... Jeg stussa veldig over dette, men puttet cden inn igjen. Etter ca 10 min spilling, da jeg skal til og sloss met et monster, kommer det plutselig ikke lyd når jeg treffer motstanderen, så går det 5sec, og samme greia skjer igjen "disc is unreadable...". Nå er det kommet 2 nye hakk.

Noen andre som har opplevd dette?. Cd'en blir vel veldig fort ødelagt hvis det kommer nye riper for hvert 10min med spilling!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen dvd rom på noen antall xboxer herper dvdene..

Bare ta kontakt med xbox service support eller hva det heter og forklar problemet for dem. Så ber de deg teste ut ting og sender et bud fra DHL for å hente boxen så får du vel en ny etter noen uker,.

Selv aldri hatt problemer med min box, selv om det er en launch konsoll, men ser at det er riper i noen dvder, men tydeligvis ikke så store at det har noe å si..

Lenke til kommentar

kjøpte xboxen for ca 1 mnd siden, og den har jo ikke ripet opp noen av de andre spillene jeg har (dead rising, viva pinata call of duty). Er ikke så sinnsykt keen på og gå uten xbox i 3 uker hvis det ikker er nødvendig...kan vel klare og få en ny cd av produsenten hvis jeg forklarer problemet(?)...

Lenke til kommentar

Glemte det :whistle:

Så problemet med oppripede dvder er bare på nye maskiner da??

Nei, er ikke så fett å gå uten xbox når du først har fått den.

Du kan jo prøve å snakke med diverse folk, men mener å ha hørt fra andre folk som har hatt problemet at man ikke får ny cd uansett om det bare koster dem noen kroner.. Men ta kontakt med utgiveren her i norge og hør :thumbup:

Ta også å les litt her og sjekk om du finner noe svar..

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=645829

Lenke til kommentar

har samme problemet med oblivion, det driver og henger seg O_o har ikke sjekket cden dog.

EDIT: CDen min ser fin ut, men det bruker og klikke en gang i bland og får samme feilmlding som deg, jæææævlig irriterende, skjedde på Lego starwars også, men har aldri skjedd på GRAW eller Burnout revenge :hmm:

Endret av SCV
Lenke til kommentar

Har det samme problemet jeg også. Xbox 360'n har skrapet opp Call of Duty 3, Gears of War og TES Oblivion.. Av og til får jeg unreadable disc error, eller at hele greia kræsjer. Dette har jeg løst ved å gjøre som jeg ble fortalt her på forumet, å bruke en q-tips for å gnikke ut skrapene, fordi skrapene er bare i plastikken, og ikke i selve informasjonen/dataene i plata. Det har funket her i allefall, men dog, ettter en periode så kommer skrapene tilbake igjen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...